Σύνδεση

Honda

HONDA CLARITY FCX: ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ (VIDEO)

Mπορεί να βρισκόμαστε στον αστερισμό των πάσης φύσεως EV όμως είναι μάλλον κοινό μυστικό ότι η τελική λύση δεν μπορεί να είναι άλλη από το υδρογόνο. Και είναι οι ίδιοι που υποστηρίζουν ότι αυτά που ζούμε σήμερα με τα ηλεκτροκίνητα κάθε είδους, θα τα ξαναζήσουμε 15-20 χρόνια μετά, όταν πια το υδρογόνο θα έχει λύσει όλα του τα προβλήματα (κυρίως την διανομή του) και θα αποτελέσει την οριστική απάντηση στο τέλος των υδρογονανθράκων.

Η Honda λοιπόν παρουσίασε και στην Αμερική το Clarity FCX με τεχνολογία Fuell Cells και προφανή αντίπαλο το αντίστοιχο Toyota Mirai. Μαζί βέβαια δεν παρέλειψε να ανακοινώσει και μία πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση αλλά και μία plug-in υβριδική.

Honda-Clarity_Fuel_Cell-2017 (13)

Το ενδιαφέρον προφανώς εστιάζεται στην έκδοση με τις ενεργειακές κυψέλες, που κυκλοφορεί κατά κύριο λόγο στην Καλιφόρνια, όπου έχουν δημιουργηθεί και μια στοιχειώδης υποδομή για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων. Όπως βλέπουμε στα βίντεο πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο σε σχεδίαση όχημα, με το φτερό να καλύπτει το πάνω μέρος του τροχού για καλύτερο αεροδυναμική. Η Honda έχει προσπαθήσει να κρατήσει όσο το δυνατό χαμηλότερα τα βασικά εξαρτήματα του FCX Clarity για χαμηλότερο κέντρο βάρους και μεγαλύτερους χώρους.

Honda-Clarity_Fuel_Cell-2017 (8)

Οι κυψέλες πολυμερών ισχύος 103 kW (του Mirai είναι στα 114 kW) έχουν νέα σχεδίαση -κυματοειδή, κάτι σαν τα… πατατάκια Ruffles-, ενώ η διατομή τους είναι μόλις 1 χλστ. με αποτέλεσμα να είναι 20% πιο κόμπακτ σε μέγεθος. Η παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου (ή καταναλώνεται απευθείας) 346 V για να τροφοδοτηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας 177 ίππων (155 του Mirai) με μέγιστη αυτονομία στα 700 χλμ και ανεφοδιασμό σε μόλις 3 λεπτά της ώρας.

Η τιμή του FCX Clarity στην Καλιφόρνια είναι στις 58.490 δολάρια, ενώ εναλλακτικά υπάρχει πρόγραμμα leasing για 36 μήνες με 369 δολάρια/μήνα. Όσο για την τεχνολογία των fuell cells και το υδρογόνο, μπορεί να μοιάζει ένα μακρινό σενάριο, όμως αρκετές εταιρίες ήδη έχουν συγκεντρώσει την απαραίτητη τεχνογνωσία (ιδίως από την χρήση τους στα βαρέα οχήματα και τις αστικές μεταφορές, με πρωτεργάτη την Mercedes-Benz), οπότε είναι πολύ πιθανό η υιοθέτησή της να μας προκύψει πολύ νωρίτερα απ’ ότι πολλοί πιστεύουν σήμερα.

Παναγιώτης Τριτάρης




 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured