Λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα του στο Σαλόνι στο Παρίσι η Ford παρουσίασε και στην Ευρώπη το νέο της παγκόσμιο μοντέλο, που δεν είναι άλλο από το καινούργιο Mondeo.
Το οποίο θα ξεκινήσει αρχικά ως 5θυρο, ενώ μέσα στο 2013 θα αποκτήσει κατ΄αρχήν μια έκδοση στέισον και στη συνέχεια μια κλασική τετράθυρη.
Η τελευταία θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη –αρχικά τουλάχιστον- ως plug–in υβριδικό.
Έτσι στο Mondeo HEV (HybridElectricVehicle) ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης 185 ίππων θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 45, ενώ οι συσσωρευτές θα μπορούν να εξασφαλίζουν μια αυτονομία της τάξης των 160 χιλιομέτρων.
Από την άλλη το βάγκον θα διατίθεται και ως τετρακίνητο, ενώ εδώ οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι οι EcoBoost των 1.600 (150 ίπποι) και 2.000 κυβικών (240 PS), καθώς και οι diesel 1.6 και 2.0 TDCi.
Το σημαντικό όμως νέο εδώ είναι η τοποθέτηση στο καινούργιο Mondeo –κατά τη διάρκεια του 20130- και του νέου 1.0 EcoBoost, με αποτέλεσμα για πρώτη φορά να διατίθεται ένα μεγάλο μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας με κινητήρα μόλις 1.000 κυβικών (η απόδοσή του για την περίσταση θα ανακοινωθεί πιθανότατα στη γαλλική πρωτεύουσα).
Κι όταν λέμε μεγάλο εννοούμε μεγάλο, τόσο εκτός μιας και το μήκος του πλέον φτάνει τα 4,87 μέτρα (το πλάτος παντως και το ύψος μειώθηκαν, ενώ το μεταξόνιο έμεινε σταθερό στα 2,85) όσο και εντός, καθώς οι χώροι του για επιβάτες και αποσκευές είναι πραγματικά μεγάλοι.
Φυσικά το νέο Mondeo θα μπορεί να εξοπλιστεί και με μια σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων ασφάλειας, ενώ σε ότι αφορά την εμφάνισή του είναι σαφώς πιο δυναμική από αυτήν του προκατόχου του και χαρακτηρίζεται κυρίως από τη μεγάλη οβάλ μάσκα, που καθιερώνεται σε όλα τα νέα μοντέλα της Ford και ομολογουμένως παραπέμπει και σε Aston Martin.
Επιπλέον ιδιαίτερα στοιχεία του design του είναι τόσο το καπό με τις έντονες γραμμώσεις όσο και τα στενά φωτιστικά σώματα.
{gallery}photos/29/news/FORD-MONDEO-2013{/gallery}