Σύνδεση

Ford

FORD FOCUS RS: RACING SYSTEM

Το Focus RS δεν κάνει καμία απολύτως προσπάθεια να κρύψει τον προσανατολισμό του και το στόχο του. Τα πάντα στην εμφάνισή του, από τα φουσκωμένα φτερά μέχρι τα αεροδυναμικά βοηθήματα, δείχνουν πως θέλει να εδραιωθεί στην κορυφή των (πολύ) hot hatches, να συνεχίσει την παράδοση των προκατόχων του αλλά και των μοντέλων της Ford με τον κωδικό RS -είναι άλλωστε το 30ο της σειράς- αλλά και να προσφέρει επιδόσεις και μπόλικο fun to drive.

Για το τελευταίο άλλωστε έχει όλα τα εφόδια: από ένα ιδιαίτερο εσωτερικό με καθίσματα τύπου μπάκετ και επιπλέον όργανα μέχρι τέσσερα προγράμματα οδήγησης, με το ένα από αυτά το drift mode, που ομολογουμένως έχει προκαλέσει πολλές κουβέντες και είναι μέχρι στιγμής μοναδικό ανεξαρτήτως κατηγορίας.

23

Με την επιλογή του ο οδηγός μπορεί να ντριφτάρει, εφόσον το επιτρέπουν και οι εξωτερικές συνθήκες, όσο θέλει, αρκεί να μένει στο γκάζι, μιας και όλη τη δουλειά την αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά. Σε συνδυασμό με το Torque Vectoring και την τετρακίνηση, που για πρώτη φορά υπάρχει σε Focus RS και έχει δύο ενεργά διαφορικά στον πίσω άξονα. Στον οποίο φτάνει μέχρι και το 70% της διαθέσιμης ροπής η οποία, αν υπάρχει ανάγκη μπορεί να καταλήξει όλη σε έναν μόνο τροχό.

Ανεξάρτητα πάντως από το drift mode το Focus RS είναι πολύ διασκεδαστικό. Σε στενούς δρόμους με διαδοχικές στροφές παραμένει σταθερό, ουδέτερο,  εξαιρετικά καλά ζυγισμένο και γρήγορο -οι μηχανικοί της Ford κάνουν λόγο για πλευρικές επιταχύνσεις που ξεπερνούν το 1g- την ίδια στιγμή που ο οδηγός του μπορεί να εκμεταλλευθεί και τις πιο μικρές ευθείες για να επιταχύνει εντυπωσιακά και στη συνέχει να πέσει στα πολύ καλά φρένα για να στρίψει. Ταυτόχρονα το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια, ολοκληρώνοντας την όλη εικόνα.

8

Σε ανοιχτό δρόμο το RS επιταχύνει ακαριαία -το 0-100 σε μόλις 4,7 δεύτερα δίνει μια εικόνα των δυνατοτήτων του- είναι μεν σφιχτό αλλά όχι κουραστικό, ενώ μπορεί χωρίς πρόβλημα να διατηρήσει ταχύτητες πάνω από τα 200 χλμ./ ώρα. Όσο για την τελική του φτάνει τα 266 χλμ./ώρα.

Καθοριστικός παράγοντας για όλα τα παραπάνω είναι βέβαια ο κινητήρας του. Ο 2.3 Ecoboost, ο ίδιος που κινεί και τη Mustang και για την περίσταση αποδίδει 350 ίππους και 440 Nm, που με overboost γίνονται 470. Ο τετρακύλινδρος turbo δεν παρουσιάζει σχεδόν καθόλου υστέρηση και έχει πάντα καλή απόκριση και ικανά αποθέματα ισχύος ανεξαρτήτως στροφών. Αν μάλιστα ο οδηγός του ασχοληθεί με το πολύ καλό κιβώτιο των 6 σχέσεων και το διατηρεί στη μεσαία περιοχή στροφών του τότε και γρήγορα θα κινηθεί και με σχετική οικονομία. Πάντα με γνώμονα τα 350 άλογα και τις επιδόσεις του Focus RS.

4

Του RS που αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση στην κλάση των hot hatches, καθώς συνδυάζει εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά με επιδόσεις που θα κολάκευαν ακόμα και καθαρόαιμα σπορ μοντέλα, που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά με αυτό το σκοπό. Από αυτή τη σκοπιά η τιμή του των 50.205 ευρώ μπορεί να θεωρηθεί και λογική και αναμενόμενη, λαμβάνοντας υπόψη και την τεχνολογία που διαθέτει, μιας και δεν λείπουν ούτε τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας ούτε αυτά της διασύνδεσης.

Γιάννης Σκουφής

FORD FOCUS RS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.390×1.823×1.472 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.647 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 260- 1.045 λίτρα
Βάρος: 1.599 κιλά
Κινητήρας: 2.261 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 350 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 440 Nm/ 2.000- 4.500 σ.α.λ. (470 με overboost)
0-100, Τελική: 4,7”, 266 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 12,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 175 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 429 €
Τιμή: από 50.205 €

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

2Σχόλια

2 Comments

  1. Avatar

    Λεωνίδας

    01/05/2017 στις 6:26 μμ

    Αντιγράφω από κάποια σελίδα subaru στο facebook:
    Αυτό που παρουσιάζει τώρα η Ford και το ονομάζει drift mode, υπάρχει σε άλλη μορφή σε κάθε subaru impreza με DCCD από το 1999.
    Σε κάθε subaru λοιπόν υπήρχε από τότε και υπάρχει μέχρι και στα τελευταία μοντέλα η επιλογή να μεταφέρεις έως το 65% της ροπής πίσω και τότε το πανηγύρι ξεκινά χωρίς κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα και με πλήρη αξιοπιστία χωρίς να ζεσταίνεται κανένας συμπλέκτης και να σε αφήνει στα κρύα του λουτρού.
    Δεν ανακάλυψε και την Αμερική η Ford να γίνει τέτοιος σάλος για το επονομαζόμενο drift mode.

  2. Avatar

    ΓΙΩΡΓΟΣ

    10/05/2017 στις 10:03 πμ

    ΩΡΑΙΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ
    ΘΑ ΜΕ ΕΝΔΙΕΦΕΡΕ ΝΑ ΤΟ ΟΔΗΓΗΣΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup