Σύνδεση

Ford

FORD FOCUS ECOBOOST

Το καινούργιο μικρό-μεσαίο της Ford μπορεί να δείχνει από την πρώτη ματιά πως πρόκειται για ένα Focus, από την άλλη όμως διαφοροποιείται σαφώς από τους προκατόχους του. Και πάλι με την πρώτη ματιά, μιας και το ύψος του πλέον είναι μικρότερο και –κυρίως- έχει αλλάξει εντελώς η διάταξη των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Τα οποία στις δύο πρώτες γενιές ενσωματώνονταν χαρακτηριστικά στην πίσω κολώνα, ενώ σε αυτήν εδώ την 3η κατά σειρά, εκτείνονται στα φτερά έχοντας μια πιο τρισδιάστατη εμφάνιση. Παράλληλα μπροστά δεσπόζει κυριολεκτικά η μεγάλη εισαγωγή αέρα, ενώ χαρακτηριστικό είναι και το κόψιμο του καπό πάνω από το blue oval.

Σε ότι αφορά πάντως τις εξωτερικές του διαστάσεις το νέο, το υπ’ αριθμόν 3 Focus δεν έχει αλλάξει σημαντικά, μιας και το μήκος του είναι μόλις 2,1 εκατοστά μεγαλύτερο, ενώ η αύξηση του μεταξονίου του δεν φτάνει ούτε καν τον ένα πόντο. Η διατήρηση αυτή του αποτυπώματος έχει θετικές συνέπειες τόσο στην πρακτικότητα (π.χ. στην αναζήτηση θέσης στάθμευσης), στη οδική συμπεριφορά (το πλασάρεις και πάλι πολύ εύκολα ακόμα και σε στενό επαρχιακό δρόμο), ενώ οι χώροι για τους επιβάτες εξακολουθούν να είναι απόλυτα ικανοποιητικοί. Ο αντίστοιχος για τις αποσκευές μάλλον δεν διεκδικεί δάφνες με τη χωρητικότητά του (363 λίτρα χωρίς ρεζέρβα).

Σημαντική εξέλιξη είναι η αναβάθμιση της εικόνας του εσωτερικού. Οι άνθρωποι της Ford έδωσαν έμφαση τόσο στην ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί –χαρακτηριστικό παράδειγμα τα πολύ καλά μαλακά πλαστικά στο ταμπλό- όσο και στην συναρμογή τους. Ταυτόχρονα το design ακολουθεί την επιτυχημένη λογική του Fiesta, αν και η φορτωμένη με πολλά κουμπιά κεντρική κονσόλα δεν αρέσει στους πάντες. Αισθητικά τουλάχιστον, καθώς από πλευράς χρηστικότητας και εργονομίας δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα, όπως θέμα δεν υπάρχει ούτε με τη θέση οδήγησης, που και σχεδόν όλους θα βολέψει χωρίς δυσκολία και πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα εξασφαλίζει.

Το τελευταίο συμβάλλει φυσικά στο συνολικό επίπεδο ασφάλειας, που στο Focus κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Κι αυτό όχι μόνο γιατί η δομή του αμαξώματός του έχει ενισχυθεί κι άλλο (+15% η ακαμψία), αλλά γιατί μπορεί να εξοπλιστεί με συστήματα που αρκετά διατίθενται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Συστήματα όπως αυτό που περιορίζει τον κίνδυνο συγκρούσεων με ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ ώρα μέσα στην πόλη (Low Speed Safety System), το άλλο που ελέγχει την παραμονή του αυτοκινήτου στη λωρίδα του αλλά και η επέκτασή του που το επαναφέρει στη σωστή τροχιά (Lane Departure Warning και Lane Keeping Aid αντίστοιχα), αυτά που ελέγχουν με βάση κάποιες παραμέτρους την κόπωση του οδηγού (Driver Alert), αναγνωρίζουν τις πινακίδες κυκλοφορίας (Sign Recognition) ή ρυθμίζουν τη λειτουργία των προβολέων (Auto High Beam).

Φυσικά όλα αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που η λειτουργία τους στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό σε κάμερες που είναι τοποθετημένες γύρω από τον εσωτερικό καθρέφτη, λειτουργούν επικουρικά στο σωστό στήσιμο του αυτοκινήτου -το διαπιστώσαμε σε αυτό το πρώτο test μας- που αποτελεί παράδοση για το Focus ανεξαρτήτως γενιάς.

Η ανάρτηση είναι και πάλι με γόνατα μπροστά και με control blades όπως λέει η Ford πίσω αλλά οι νέες ρυθμίσεις της εξασφαλίζουν ακόμα καλύτερο ραφινάρισμα. Ταυτόχρονα το στάνταρ Torque Vectoring Control που λειτουργεί σαν μπλοκέ διαφορικό συμβάλλει με τη σειρά του στην ουδέτερη συμπεριφορά και το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης.

Το τελευταίο δύσκολα σπάει –αν σπάσει επεμβαίνει άλλωστε το πολύ καλό ESP – ακόμα και αν από τους εμπρός τροχούς περνούν στο δρόμο τα 182 άλογα του κορυφαίου Ecoboost (έτσι λέγεται η νέα γενιά κινητήρων turbo της Ford) των 1.600 κυβικών. Παρά τους πολλούς ίππους του ο τετρακύλινδρος, ο οποίος είναι εξοπλισμένος τόσο με άμεσο ψεκασμό όσο και με μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων, είναι οικονομικός και «καθαρός» (6,0 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα και 139 γρ. CO2 το χιλιόμετρο, ενώ ίδιες είναι οι αντίστοιχες τιμές και για τη βασική έκδοση Ecoboost των 150 ίππων), πολιτισμένος και ελαστικός από χαμηλά.

Έτσι ταιριάζει γάντι με την σύγχρονη λογική της 3ης γενιάς του Ford Focus, οι πωλήσεις του οποίου έχουν ήδη ξεκινήσει με τιμή έναρξης για το Ecoboost των 150 ίππων στα 21.340 ευρώ (έκδοση Trend) και για το μοντέλο με τους 180 ίππους στα 23.840 ευρώ (έκδοση Sport). Αξίζει να σημειωθεί πως επίσης διατίθενται οι εκδόσεις sedan και wagon ενώ για 3θυρη έκδοση ούτε λόγος, τουλάχιστον επί του παρόντος.

 

{gallery}photos/25/Test/Ford-Focus-Ecoboost{/gallery}


Επόμενο:

CHEVROLET CRUZE 1.6

Μη χάσεις:

FORD B-MAX

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup