Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Τουρκίας, η προεπισκόπηση της Pirelli: Επιστροφή στην Πόλη

Η πιο γνωστή στροφή στο Istanbul Park είναι η στροφή 8, είναι μια από τις πιο απαιτητικές στροφές στη Φόρμουλα 1. Είναι πολύ παρατεταμένη, συνολικά 640 μέτρα (το 12% ενός γύρου) και η διέλευσή της γίνεται με υψηλή ταχύτητα, ενώ υπάρχουν πολλές κορυφές. Εκεί ασκούνται δυνάμεις που ξεπερνούν τα 5g στα μονοθέσια και στα ελαστικά.

Ως αποτέλεσμα η Τουρκία είναι μια πίστα απαιτητική για τα ελαστικά καθώς υψηλό ποσοστό δυνάμεων μεταφέρονται μέσω αυτών. Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι υψηλές ώστε να πιέζονται καλύτερα τα ελαστικά στο έδαφος.

Πολλές ακόμη στροφές ασκούν υψηλές δυνάμεις στα ελαστικά: Η στροφή 1 έχει κατηφορική κλίση πριν ανηφορίσει ξανά ενώ και η πίσω ευθεία έχει ένα ύψωμα (χάσιμο) που ονομάζεται Faux Rouge καθώς μοιάζει με το αντίστοιχο στο Σπα. Συνολικά στην πίστα αξιοποιείται με τον καλύτερο τρόπο μια επίπεδη περιοχή χωρίς υψομετρικές διακυμάνσεις.

Ο καιρός φέτος είναι ένα ερωτηματικό καθώς είμαστε ένα μήνα πιο νωρίς από πέρυσι. Η βροχή κυριάρχησε στον αγώνα του 2020, οπότε οι ομάδες δεν έχουν διαθέσιμα στοιχεία ειδικά από τη γόμα C4 που πάει για πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη.

Πέρυσι η στρατηγική του νικητή, Lewis Hamilton, στο συγκεκριμένο αγώνα όπου κατέκτησε τον 7ο τίτλο του, ήταν αυτή της μιας αλλαγής στον 8ο γύρο από βρόχινα Cinturato Blue σε ενδιάμεσα Cinturato Green που έβγαλαν 50 γύρους. Ο Hamilton ήταν ο ένας από τους τέσσερις οδηγούς που σταμάτησε μια φορά, η πλειοψηφία σταμάτησε δυο φορές.

Η επιλογή ελαστικών

Για το Τουρκικό Γκραν Πρι, που αντικαθιστά φέτος στο πρόγραμμα αυτό της Σιγκαπούρης, επιλέχθηκαν τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.

Αυτή η επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή απ’ αυτή που έγινε πέρυσι στο Τουρκικό Grand Prix το οποίο διεξήχθη το Νοέμβριο, μετά από 9 χρόνια απουσίας. Αυτή η απόφαση για πιο μαλακές γόμες βασίστηκε στα δεδομένα από πέρυσι. Αυτά δείχνουν μια πίστα με μέσο επίπεδο τραχύτητας και πρόσφυσης. Η επιφάνεια είναι εξαιρετικά γλιστερή στην αρχή αλλά μετά βελτιώνεται πολύ γρήγορα.

Η πίστα είχε στρωθεί εκ νέου με ασφαλτοτάπητα πέρυσι ακριβώς πριν το Τουρκικό Grand Prix. Από τότε η άσφαλτος ωρίμασε λίγο ενώ θα είναι καθαρισμένη με νερό υψηλής πίεσης. Οπότε οι οδηγοί φέτος θα έχουν στη διάθεσή τους καλύτερη πρόσφυση λόγω των πιο μαλακών γομών, της μεγαλύτερης τραχύτητας και πιθανώς υψηλότερων θερμοκρασιών σε σύγκριση με πέρυσι.

MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

«Η Τουρκία ήταν ένας από τους πιο δραματικούς και απρόβλεπτους αγώνες πέρυσι, κυρίως λόγω της πολύ γλιστερής επιφάνειας, αυτό οφείλονταν στην ελάχιστη πρόσφυση της καινούργιας ασφάλτου. Η ολισθηρότητα έγινε χειρότερη λόγω της βροχής και αυτό αιφνιδίασε πολλούς. Αυτός είναι ο λόγος που φέτος επιλέξαμε πιο μαλακές γόμες καθώς ο αγώνας γίνεται ένα μήνα νωρίτερα. Λογικά οι θερμοκρασίες θα είναι υψηλότερες. Λόγω της επιλογής γομών η πίστα θα καθαριστεί με νερό υψηλής πίεσης αυτό λογικά θα προσδώσει μεγαλύτερη τραχύτητα και πρόσφυση. Πιθανόν οι πιο μαλακές γόμες να έχουν μεγαλύτερο επίπεδο φθοράς από πέρυσι. Αυτό θα το μάθουμε επιτόπου, οπότε η δουλειά στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ χρήσιμη. Πέρυσι καθώς υπήρχαν πολλά νέα πράγματα κάναμε μια συντηρητική προσέγγιση φέρνοντας τις πιο σκληρές γόμες. Επιλέγοντας ένα επίπεδο πιο μαλακές γόμες φέτος, πιθανόν διευρύνουμε τις επιλογές στρατηγικής στον αγώνα». 

ΑΛΛΑ ΝΕΑ ΤΗΣ PIRELLI

  • Στις 18/10 στο Πωλ Ρικάρντ της Γαλλίας η Alpine θα κάνει δοκιμές με ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά 18 ιντσών, αυτό αρχικά είχε προγραμματιστεί για το Μανί Κουρ.
  • Το Ράλι Φιλανδνίας, ο ταχύτερος γύρος του World Rally Championship, διεξήχθη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην Γιουβάσκυλα. Τα αυτοκίνητα χρησιμοποίησαν χωμάτινα ελαστικά Pirelli Scorpion με σκληρή και μαλακή γόμα.
  • Ο τελευταίος γύρος του GT World Challenge που χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli διεξάγεται στη Βαρκελώνη της Ισπανίας το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Τουρκικό Grand Prix. Η Audi προηγείται στο πρωτάθλημα κατασκευαστών πριν τον τελικό. Οι οδηγοί της Dries Vanthoor και Charles Weerts προηγούνται αντίστοιχα στη βαθμολογία των οδηγών.
  • Η Pirelli πρόσφατα γιόρτασε την συμπλήρωση 50 ετών, όπου προμηθεύει ελαστικά στην εμβληματική Lamborghini Countach. Η Ιταλική φίρμα έβαλε αρχικά το 1971 ένα ελαστικό P Σήμερα η σύγχρονη υβριδική Countach LPI 800-4 του 2021( θα βγουν μόνο 112 αυτοκίνητα) φορά ελαστικά P Zero και P Zero Corsa.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured