Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Μονακό, Προεπισκόπηση

Το κορυφαίο ραντεβού της χρονιάς για τον κόσμο της Formula 1, o 8ος  αγώνας του Πρωταθλήματος, διεξάγεται στην ιστορική πίστα του Πριγκιπάτου του Μονακό στο Μόντε Κάρλο.

Το Πριγκιπάτο του Μονακό φοράει τα καλά του για να υποδεχτεί για 81η φορά το διάσημο Grand Prix της Formula 1. Ακόμη και για όσους δεν είναι μυημένοι στη Formula 1, το Grand Prix του Μονακό αποτελεί πόλο έλξης, καθώς είναι σημείο αναφοράς της χλιδής και του lifestyle, εξαιτίας των διασήμων που συγκεντρώνει.

Η Formula 1, μια φορά τον χρόνο, ξεχνάει το πόσο ασφαλής θέλει να είναι και διοργανώνει αγώνα στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Οι στενοί δημόσιοι δρόμοι του λιμανιού είναι γεμάτοι παγίδες και μπαριέρες, που καιροφυλακτούν, ενώ τα σύγχρονα μονοθέσια είναι πιο μεγάλα (5m) και πιο βαριά (800kg) από ποτέ και αυτό δυσκολεύει το έργο των οδηγών.

Το Μόντε Κάρλο φιλοξενεί το Grand Prix από το 1929 και η παρουσία του είναι εμβληματική στο πρόγραμμα της Formula 1. Η διαδρομή έχει μήκος 3.337 μέτρα και οι 19 στροφές της είναι διάσημες. Είναι ο μόνος αγώνας που λήγει σε μικρότερη απόσταση, καθώς γίνονται 78 γύροι, που ισοδυναμούν με 260 χιλιομέτρων και όχι 305 χιλιομέτρων, όπως όλοι οι υπόλοιποι αγώνες. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχεδόν βέβαιη.

Στο Μονακό, τα ελαστικά υπόκεινται σε ασυνήθιστα χαμηλές φορτίσεις καθώς η μέση ωριαία ταχύτητα στη διαδρομή των 3.337 μέτρων είναι πολύ χαμηλή, με κάποιες στροφές να έχουν ταχύτητα διέλευσης μόλις 50 χλμ./ώρα, ενώ τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι μόλις στο 30% του γύρου. Ωστόσο, αυτό το χαμηλό επίπεδο πίεσης, εξισορροπείται  από το γεγονός ότι, με 78 γύρους αγώνα την Κυριακή, κάθε φαινόμενο που μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών, εμφανίζεται πολύ πιο συχνά από συνήθως, ειδικά όσον αφορά στα επίπεδα ενέργειας που αναπτύσσονται όπου απαιτείται ελκτική πρόσφυση. Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη σχετικά με τα ελαστικά, είναι η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης, ειδικά τις πρώτες δύο ημέρες του Grand Prix, θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα δυσάρεστο πρόβλημα.

Ο οδηγός πρέπει να πιέσει για να βρει τις καλύτερες γραμμές, πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στα προστατευτικά, συχνά αγγίζοντάς τα, με το πλάι των ελαστικών. Η πρόκληση είναι να το πετύχει χωρίς να σπάσει τίποτα στο μονοθέσιο, αυτό είναι το κλειδί για την εξασφάλιση μιας καλής θέσης εκκίνησης, απαραίτητη σε έναν αγώνα όπου οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες, ακόμη και όταν υπάρχει διαφορά επιδόσεων μεταξύ των μονοθεσίων που μπορεί να ανέρχεται σε δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι ακόμα πιο κρίσιμες, καθώς φέτος έχουμε δει πως η σειρά με την οποία τα μονοθέσια, παρατάσσονται στην εκκίνηση, κρίνεται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε μια διαδρομή σαν αυτή, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχεδόν αναπόφευκτη, τα στατιστικά του παρελθόντος, την τοποθετούν στο 77% κατά μέσο όρο, σχεδόν δύο φορές ανά αγώνα. Παρόλα αυτά ο αγώνας πέρυσι κύλησε ομαλά χωρίς διακοπές από αυτοκίνητο ασφαλείας. Υπάρχει ουσιαστικά μόνο μία επιλογή στρατηγικής και αυτή είναι η μια αλλαγή ελαστικών όσο πιο αργά γίνεται, για να επωφεληθεί κανείς από τυχόν παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον χαμένο χρόνο στα πιτ.

Αυτό το Σαββατοκύριακο θα πραγματοποιηθεί ο 70ος αγώνας που μετράει για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών (από το 1950). Στην πραγματικότητα, υπήρξαν έντεκα αγώνες νωρίτερα, δέκα πριν την καθιέρωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ως την κορυφαία κατηγορία αγώνων και ένας το 1952, όταν το Grand Prix διεξήχθη με σπορ αγωνιστικά αυτοκίνητα με καλυμμένες ρόδες. Όπως πάντα, η επιλογή της Pirelli για τα σλικ ελαστικά στο Μονακό είναι οι πιο μαλακές διαθέσιμες γόμες της γκάμας: Η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η μεσαία γόμα και η C5 η μαλακή γόμα.

Πολυνίκης, στη συγκεκριμένη διαδρομή και θρύλος για τους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου, είναι o Άιρτον Σένα με 6 νίκες (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993). Ο άτυχος, Μίκαελ Σουμάχερ έχει 5 νίκες (1994, 1995, 1997, 1999, 2001) και ακολουθεί ο Αλέν Προστ με 4 νίκες (1984, 1985, 1986, 1988).

Συγκεκριμένα,  Ο Michael Schumacher έχει πετύχει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους (5) και είναι δεύτερος μαζί με τον Graham Hill στην κατάταξη των νικητών με πέντε νίκες. Όσον αφορά στους τερματισμούς στο βάθρο μαζί με τους Hill, Schumacher βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 7 παρουσίες και οι Hamilton, Vettel. H McLaren με 17 νίκες, είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα, ενώ η Ferrari έχει εκκινήσει τις περισσότερες φορές από την pole position (12) και έχει πετύχει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους (17). Επίσης προηγείται στη λίστα των εμφανίσεων στο βάθρο (55), αριθμό υπερδιπλάσιο της McLaren που είναι δεύτερη (27).

Από τους 20 οδηγούς, που θα πάρουν εκκίνηση στο φετινό Grand Prix στο Πριγκιπάτο, έχουν κερδίσει 5: Χάμιλτον (2008, 2016, 2019), Αλόνσο (2006, 2007), Φερστάπεν (2021, 2023), Ρικιάρντο (2018) και Πέρεζ (2022). Στη διάθεση όλων των οδηγών, όπως και στην Ίμολα, θα βρίσκονται οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας: C3, C4, C5.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 8ου GRAND PRIX

F1FP124/514:30
F1FP224/518:00
F1FP325/513:30
F1Qualifying25/517:00
F1Race26/516:00

Το νέο Nissan Qashqai είναι αναβαθμισμένο! (Video)

Featured

Η νέα BMW σειρά 1 έχει αλλάξει αισθητά!

BMW

Πόσα χιλιόμετρα θα μπορέσετε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η Mercedes θέλει να επιστρέψει στις κλασικές γραμμές

Mercedes-Benz