Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Άιφελ: η προεπισκόπηση της Pirelli

Μετά από επτά χρόνια απουσίας – ο τελευταίος αγώνας στο Nürburgring έγινε το 2013 –η θρυλική Γερμανική πίστα επιστρέφει με το Άιφελ Grand Prix. Η Pirelli επέλεξε για το συγκεκριμένο αγώνα τις μεσαίες γόμες της γκάμας της: C2 ως P Zero λευκή/ σκληρή, C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.

Έχει περάσει τόσος πολύ καιρός από τον τελευταίο αγώνα που έγινε εκεί, ώστε το Nürburgring να θεωρείτε ουσιαστικά ένας νέος προορισμός. Σημειώστε ότι τα υβριδικά μονοθέσια τελευταίας γενιάς δεν έχουν αγωνιστεί ποτέ εκεί. Παραταύτα οι ομάδες και οι οδηγοί πιθανότατα έχουν μια ιδέα από το παρελθόν για το τι να περιμένουν (επίσης από τις εμπειρίες τους από άλλες μορφές αγώνων). Το τελευταίο GP στο Nürburgring το 2013 είχε γίνει τον Ιούλιο. Συνεπώς η διαδικασία συλλογής στοιχείων κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής θα ξεκινήσει από λευκό χαρτί.

Καθώς υπάρχει ευρεία γκάμα στροφών και δεν υπάρχουν πρόσφατα δεδομένα από τα μονοθέσια της Formula 1 σε αυτή την πίστα, αυτή την εποχή, η Pirelli επέλεξε τις μεσαίες γόμες της γκάμας της ώστε να αντιμετωπίσει μια ευρεία ποικιλία συνθηκών.

Η πρότερη εμπειρία έχει δείξει ότι το Nürburgring δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικό με τα ελαστικά: Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που θα δούμε τη χρήση να επικεντρώνεται στις πιο μαλακές γόμες.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

  • Ο καιρός θα δώσει αφορμή για πολλές συζητήσεις καθώς αυτή την εποχή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής και χαμηλών θερμοκρασιών. Πρόσφατα ο αγώνας αντοχής των 24 Ωρών του Nürburgring διακόπηκε για 9 ώρες λόγω καταρρακτώδους βροχής. Υπάρχει λοιπόν μεγάλη πιθανότητα να δούμε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato να χρησιμοποιούνται κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Οι συχνές βροχές στην περιφέρεια Άιφελ έχουν ως αποτέλεσμα η πίστα να ξεπλένεται συχνά, έτσι φεύγει η γόμα που έχει στρωθεί και γλιστράει.
  • Υπάρχουν μερικά υπερυψωμένα κερμπ στα σικέιν (ειδικά σ’ αυτό που ονομάζεται NGK) αυτό υποχρεώνει τους οδηγούς να κρατούν μια πιο καθαρή γραμμή.
  • Το Nürburgring είναι σε γενικές γραμμές μια ισορροπημένη πίστα με ίση αναλογία σε πλευρικά και διαμήκη φορτία που επενεργούν στο μονοθέσιο. Η στροφή 7 είναι ιδιαίτερα δύσκολη: Φρενάρεις απότομα προσεγγίζοντάς την και το εμπρός αριστερά ελαστικό φορτίζεται υπέρμετρα καθώς η κλίση της στροφής είναι ασυνήθιστη.
  • Κρύος καιρός με θερμοκρασία κάτω από 10 βαθμούς Κελσίου μπορεί να προκαλέσει «ρωγμές κρύου» στα ελαστικά. Χρειάζεται προσοχή στην τοποθέτησή τους στις ζάντες αλλά και στην μεταφορά τους προς τις ομάδες.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

«Το Nürburgring είναι ουσιαστικά για μας ένας νέος αγώνας. Θα το αντιμετωπίσουμε σα να πηγαίνουμε για πρώτη φορά με τη Formula 1, μολονότι έχουμε τρέξει πολλές φορές σε άλλα πρωταθλήματα. Για να σιγουρευτούμε ότι όλα είναι καλυμμένα επιλέξαμε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας μας που ταιριάζουν στις ποικίλες απαιτήσεις της πίστας. Πιθανόν μεγαλύτερο θέμα θα είναι ο καιρός αναμένονται βροχές και χαμηλή θερμοκρασία αυτή την εποχή. Οπότε οι ομάδες θα έχουν να αντιμετωπίσουν ασυνήθιστες καταστάσεις σε μια πίστα με την οποία δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένες. Αυτός ο αγώνας θα ευνοήσει τις ομάδες και τους οδηγούς που προσαρμόζονται γρήγορα στις νέες καταστάσεις. Νομίζω ότι οφείλουμε να πούμε πως πρόκειται για έναν αγώνα, πολλών μεταβλητών. Πιθανόν να δούμε να χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και οι πέντε τύποι ελαστικών που είναι διαθέσιμοι για το Γκραν Πρι».

ΑΛΛΑ ΝΕΑ ΤΗΣ PIRELLI 

  • Ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli στο World Rally Championship – το Ράλι Italia Sardegna – θα διεξαχθεί το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Grand Prix του Άιφελ. Η Ιταλική φίρμα θα αξιοποιήσει αυτό τον αγώνα Ράλι για να δείξει τη νέα γκάμα ελαστικών με την οποία θα προμηθεύσει το πρωτάθλημα της νέας χρονιάς. Είναι μια μοναδική κατάσταση καθώς ο πρωταθλητής WRC του 2003 Petter Solberg θα οδηγήσει ένα  αυτοκίνητο δοκιμών της Pirelli, Citroen C3 WRC στην Power Stage με την οποία ολοκληρώνεται ο αγώνας, με συνοδηγό τον δοκιμαστή της Pirelli, Andreas Mikkelsen.
  • Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο διεξήχθη ο 8ωρος αγώνας της Ινδιανάπολης, ο πιο πρόσφατος γύρος του Intercontinental GT Challenge που γίνεται με ελαστικά Pirelli. Κέρδισε η Walkenhorst Motorsport με μια BMW M6 GT3.
  • Το Άιφελ Grand Prix είναι το πρώτο φετινό Grand Prix όπου δεν έχουμε αγώνες Formula 2 ή Formula 3. Καθώς οι αγώνες υποστήριξης θα είναι λιγότεροι, θα στρωθεί λιγότερη γόμα στην πίστα: Αυτό θα επηρεάσει τη βελτίωση κρατήματος της πίστας συνολικά.
Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured