Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι, η προεπισκόπηση της Pirelli: Μάχη μέχρις εσχάτων στον τελευταίο αγώνα

Μετά από δυο αγώνες σε νέους προορισμούς – Κατάρ, Σαουδική Αραβία – η πίστα της Γιας Μαρίνα είναι μια πιο οικεία πρόκληση, μολονότι η διαδρομή έχει τροποποιηθεί σημαντικά φέτος. Βασιζόμενοι στις προσομοιώσεις και άλλα στοιχεία κάναμε την ίδια επιλογή γομών με το 2020: η C3 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.

Οι αλλαγές στην πίστα σχεδιάστηκαν με στόχο να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα. Έχουν αυξηθεί οι ταχύτητες διέλευσης και τα πλευρικά φορτία σε κάποιες στροφές. Παραταύτα καθώς η πίστα είναι λεία και η καταπόνηση στα ελαστικά, μέση, όσον αφορά στην φθορά αλλά και στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής παραμόρφωσης, οι τρεις πιο μαλακές γόμες παραμένουν μια βολική επιλογή.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

Έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στη χάραξη της πίστας. Δεν είχαν γίνει ξανά αλλαγές από το 2009 που έκανε το ντεμπούτο της στο πρωτάθλημα. Στην αρχή του γύρου το σικέιν που βρίσκονταν ανάμεσα στις στροφές 5 και 6 παρακάμπτεται από ευθεία. Το επόμενο πέταλο ήρθε νωρίτερα και διαπλατύνθηκε οπότε η ταχύτητα στην ευθεία που ακολουθεί αυξάνεται. Έχει γίνει μια ελαφρώς οβάλ στροφή για να αντικαταστήσει το τεχνικό σύμπλεγμα στροφών (11-14) που υπήρχε πριν. Προς το τέλος του γύρου οι τέσσερις σφιχτές στροφές στην περίβολο του ξενοδοχείο Γιας Μαρίνα (17-20) διαπλατύνθηκαν και έγιναν ταχύτερες.

Αυτές οι αλλαγές μείωσαν το μήκος της πίστας κατά 273 μέτρα οπότε ο αγώνας θα ολοκληρωθεί σε 58 αντί για 55 γύρους. Αντίστοιχα οι χρόνοι θα μειωθούν κατά περίπου 14 sec στο γύρο.

Ως συνήθως ο αγώνας θα εκκινήσει λίγο πριν το σούρουπο και θα διεξαχθεί με το φως των προβολέων ενώ η θερμοκρασία οδοστρώματος θα μειώνεται γρήγορα: αυτό επηρεάζει την απόδοση των ελαστικών. Το FP2 και οι κατατακτήριες δοκιμές είναι αντιπροσωπευτικές περίοδοι καθώς οι άλλες δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών διεξάγονται με τη ζέστη της ημέρας.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι με την ίδια επιλογή γομών, ήταν αυτή της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Την ίδια τακτική επέλεξαν και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο. Μόνο τρεις οδηγοί σταμάτησαν πάνω από μια φορά. Για 6η συνεχή χρονιά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, το κέρδισε αυτός που εκκινούσε από την 1η θέση.

FORMULA 2: TI NA ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

Η σεζόν της Formula 2 επίσης ολοκληρώνεται στο Άμπου Ντάμπι. Η επιλογή ελαστικών είναι ίδια με τον προηγούμενο αγώνα στη Τζέντα: η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η P Zero μωβ πολύ μαλακή γόμα είναι διαθέσιμες. Αυτή θα είναι η πρώτη επίσκεψη της F2 στο Άμπου Ντάμπι από το 2019 οπότε είναι η πρώτη φορά που θα γίνει αγώνας εκεί με τις 18αρες ζάντες. Ως συνήθως οι οδηγοί θα έχουν 6 σετ συνολικά στη διάθεσή τους (τέσσερα σετ μέσης γόμας και δυο σετ πολύ μαλακής γόμας) για χρήση το Σαββατοκύριακο. Τη βδομάδα μετά τον αγώνα θα γίνουν δοκιμές για την F2 από την Πέμπτη ως το Σάββατο.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
«Η πίστα της Γιας Μαρίνα είναι ένα οικείο σκηνικό για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Οι αλλαγές στην πίστα συνιστούν μια νέα πρόκληση και υπόσχονται να μας δώσουν ένα συναρπαστικό φινάλε σε μια φανταστική σεζόν. Θα είναι η πρώτη φορά που θα αντιμετωπίσουμε τη νέα διαμόρφωση, που περιλαμβάνει κάποιες περιοχές με νέα άσφαλτο. Μπορούμε να βασιστούμε στις προσομοιώσεις και άλλες πληροφορίες για να προετοιμαστούμε κατάλληλα. Γενικά με τη δημιουργία μερικών πιο γρήγορων στροφών η πίστα είναι τώρα ταχύτερη και παρέχει περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα. Το αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι η αύξηση των πλευρικών φορτίων ειδικά στα εμπρός ελαστικά. Αλλά δεν περιμένουμε η συνολική καταπόνηση των ελαστικών να μεταβληθεί σημαντικά. Γι’ αυτό επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα μας. Μετά τον αγώνα οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την τελευταία εκδοχή των ελαστικών 18 ιντσών για το 2022 με τροποποιημένα μονοθέσια. Η πρώτη φορά που θα δούμε σε δράση τα νέα ελαστικά στα μονοθέσια του 2022 θα είναι κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης στα τέλη Φεβρουαρίου».

ΑΛΛΑ ΝΕΑ ΤΗΣ PIRELLI

  • Θα έχουμε δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης την Τρίτη και την Τετάρτη μετά το grand prix. Στις δυο αυτές μέρες οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα νέα ελαστικά 18 ιντσών. Θα πρέπει να διαλέξουν τη μια μέρα και την άλλη να τη διαθέσουν σε δοκιμές νέων οδηγών με τα ελαστικά 13 ιντσών.
  • Ο τελευταίος αγώνας του Intercontinental GT Challenge που διεξάγεται με ελαστικά Pirelli, προγραμματίστηκε εκ νέου στο Κυαλάμι της Ν. Αφρικής. Ήταν να γίνει το προηγούμενο Σαββατοκύριακο αλλά αναβλήθηκε λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών εξαιτίας της πανδημίας. Θα γίνει στις 3-5/2/22 τρεις βδομάδες προτού ξεκινήσει το πρωτάθλημα GT του 2022 στο Μπαθράστ της Αυστραλίας.
Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota