Ο κρύος καιρός παραμένει μια πρόκληση για τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως έδειξε μια πρόσφατη δοκιμή χειμερινής αυτονομίας που διεξήχθη στη Νορβηγία.
Η Νορβηγική Ένωση Αυτοκινήτων (NAF) και η ιστοσελίδα της Motor δοκίμασαν 24 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πραγματικές χειμερινές συνθήκες, αποκαλύπτοντας ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των ισχυρισμών των κατασκευαστών για την επίσημη αυτονομία και των πραγματικών τιμών.
Από τα 24 αυτοκίνητα, τα 20 είχαν επίσημες τιμές αυτονομίας κατά WLTP που υπερέβαιναν τα 483 χλμ., ωστόσο μόνο τέσσερα μπόρεσαν να κρατηθούν κοντά σε αυτήν την τιμή, επιβεβαιώνοντας τον αντίκτυπο των παγωμένων θερμοκρασιών και των χειμερινών ελαστικών στην απόδοση των EV.
Μεταξύ των κορυφαίων επιδόσεων ήταν αυτή του Polestar 3, το οποίο κάλυψε 530 χλμ. με απόκλιση μόλις 29 χλμ. από την επίσημη κατά WLTP αυτονομία του, επιδεικνύοντας εντυπωσιακή συνέπεια ως προς τις εργοστασιακές τιμές του.
Το Model 3 Long Range της Tesla πέτυχε επίσης 531 χλμ., αλλά απέχει σημαντικά από την ιδιαίτερα φιλόδοξη τιμή των 702 χιλιομέτρων κατά WLTP.
Ομοίως, η Porsche Taycan και το Kia EV3 απέδωσαν 499 χιλιόμετρα, και τα δύο υπολείπονται περίπου 91-93 χιλιόμετρα από τις επίσημες επιδόσεις τους.
Η χειρότερη επίδοση, το Voyah Dream, απέδωσε μόνο 344 χιλιόμετρα από μια τεράστια μπαταρία 108,5 kWh, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την αποδοτικότητά του.
Πολλά άλλα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν, συμπεριλαμβανομένου του E-3008 της Peugeot, υστέρησαν πάνω από 150 χιλιόμετρα σε σχέση με τη διαφημιζόμενη αυτονομία τους.
Παρά τις προκλήσεις, μοντέλα όπως το Polestar 3 και το Kia EV3 απέδειξαν ότι ορισμένα EV μπορούν να προσφέρουν αξιόπιστες επιδόσεις το χειμώνα, ακόμα και σε ιδιαίτερα ψυχρές περιοχές.
