Σύνδεση

Featured

SKODA FABIA 1.4 TDI (90 PS): ΠΙΟ ΩΡΙΜΟ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ

Σχεδόν 28 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Fabia, η τελευταία γενιά του μοντέλου δεν δείχνει απλά και μόνο την πορεία που έχει διαγράψει η εταιρία όλα αυτά τα χρόνια, αλλά αποτελεί και την πιο ολοκληρωμένη μορφή του μοντέλου μέχρι σήμερα. Η τρίτη γενιά του είναι αυτή που έχει καταφέρει να αποτινάξει από πάνω της την εικόνα ενός συντηρητικού αυτοκινήτου της κατηγορία που το συνόδευε όλα τα προηγούμενα χρόνια, με τη σχεδίαση του αμαξώματος να το έχει φέρει πολύ πιο κοντά στα σύγχρονα δεδομένα της κατηγορίας καθιστώντας το πιο ελκυστικό ακόμα και σε ένα σαφώς νεαρότερο αγοραστικό κοινό.

SAMSUNG CSC

Σε σχέση με το παλαιότερο Fabia, αυτό εδώ έχει εμφανώς πιο έντονη παρουσία στον δρόμο, καθώς είναι κατά 31 χιλιοστά χαμηλότερο και κατά 90 ολόκληρα εκατοστά φαρδύτερο. Οι αλλαγές αυτές έχουν βελτιώσει σημαντικά την γενικότερη εικόνα του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με τις αλλαγές στο αμάξωμα και τις πολύ όμορφες γραμμές (ιδίως εμπρός και στο πλάι) το καθιστούν ένα αρκετά πιο μοντέρνο αυτοκίνητο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Το αμάξωμα έχει μικρύνει κατά 8 χιλιοστά όμως το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 5 χιλιοστά, κάτι που αντανακλάται και στους εσωτερικούς χώρους που είναι στο άνω άκρο των ανταγωνιστών του στην κατηγορία των super mini. Ιδίως στα πίσω καθίσματα όπου οι δύο (τρεις υπό προϋποθέσεις…) επιβάτες έχουν αρκετό αέρα τόσο για τα πόδια όσο και πάνω από τα κεφάλια τους (το τελευταίο δεν είναι αυτονόητο σε πολλά αυτοκίνητα του ανταγωνισμού). Κορυφαίος είναι και ο χώρος αποσκευών που φθάνει τα 330 λίτρα -τιμή που θα ικανοποιούσε και μεγαλύτερη κατηγορία- και μάλιστα με κανονική ρεζέρβα.

SAMSUNG CSC

Στο ίδιο μήκος κύματος του συγκρατημένα μοντέρνου design του αμαξώματος κινείται και το εσωτερικό. Όπως είναι αναμενόμενο όλα περιστρέφονται γύρω από την εξασφάλιση της υψηλότερης δυνατής εργονομίας, χωρίς υπερβολές και ακρότητες στην σχεδίαση. Δεν λείπουν βέβαια κάποια ιδιαίτερα στοιχεία, όπως η πλαστική φάσα από άκρη σε άκρη σε όλο το ταμπλό που δίνει έναν πιο μοντέρνο αέρα. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία έστω και αν τα πλαστικά είναι σκληρά και οι διακόπτες για τον κλιματισμό ένα deja vu των τελευταίων 20 ετών του γκρουπ VW.

Στο ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη multimedia, η οποία έχει άμεση απόκριση στις εντολές του χειριστή ενώ παράλληλα έχει δυνατότητα mirroring με smartphones. Παρέχονται επίσης συνδέσεις με θύρες USB και Bluetooth ενώ από τον εξοπλισμό το μόνο που έχουμε να παρατηρήσουμε ως έλλειψη είναι αυτή ενός αυτόματου κλιματισμού. Από εκεί και πέρα όμως στην βασική έκδοση Active θα βρούμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την άνεση και την ασφάλεια όπως ΕSP, ABS, ASR, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός) ενώ υπάρχει και σύστημα start/stop σε όλες τις εκδόσεις. Αυτό που λείπει παραδόξως από αυτή την βασική έκδοση είναι τα πίσω δισκόφρενα, τα οποία υπάρχουν σε πιο πάνω επίπεδα εξοπλισμού.

SAMSUNG CSC

Περνώντας στο βασικό στοιχείο αυτής της έκδοσης, τον τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων, η αλήθεια είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μηχανικό δίπολο “Δόκτωρος Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ“. Από τη μια είναι από τους πιο σκληροπυρηνικός ντίζελ των ημερών μας σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, με έντονη την παρουσία του χαρακτηριστικού ήχου και των κραδασμών (ιδίως στο ρελαντί). Από την άλλη όμως όταν αρχίζει να κινείται μεταμορφώνεται σε μία πραγματική έκπληξη δύναμης και τραβήγματος, σε βαθμό μάλιστα που να σε προκαλεί να το οδηγήσεις σε ρυθμούς που δεν αρμόζουν στην υπόλοιπη φιλοσοφία του αυτοκινήτου.

Ο συνδυασμός του με το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων με την αραιή κλιμάκωση (υπάρχει και επιλογή με το 7άρι DSG, προτιμήστε το!) δεν είναι ότι καλύτερο μας έχει προκύψει, όμως το τρικύλινδρο μοτέρ τραβάει απίστευτα δυνατά από τις 1.500 στροφές και πάνω (θυμίζει, όσο και αν φαίνεται παράξενο παλιό ατμοσφαιρικό τούρμο με έντονο lag…) ενώ εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας του καθώς το Fabia παραμένει ένα από τα ελαφρύτερα super mini.

SAMSUNG CSC

Παράλληλα είναι απρόσμενα οικονομικός, καθώς μπορεί να κινηθεί στην περιοχή των 4,5 λίτρων στο ταξίδι, με τα 6 λίτρα να είναι η οροφή για την κίνηση μέσα στην πόλη (μπορεί και αρκετά καλύτερα με οικονομική οδήγηση, αν και το μοτέρ σε προκαλεί…).

Πέρα από τον ιδοσυγκρασιακό κινητήρα, το υπόλοιπο αυτοκίνητο παραμένει εξαιρετικά ισορροπημένο. Συνδυάζει ιδανικά το πολύ καλό πάτημα στον δρόμο, με άνεση από την ανάρτηση και την ικανότητά του να καλύπτει ξεκούραστα και με ασφάλεια μεγάλες αποστάσεις είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε μέσα στην πόλη.

Οι κλασικές λύσεις στις αναρτήσεις (Γόνατα ΜακΦέρσον-ημιάκαμπτος άξονας) και η αλλαγή από υδραυλική σε ηλεκτρική κρεμαγέρα δεν συνηγορούν σε κάτι που μπορεί προκαλέσει οδηγικές συγκινήσεις, από την άλλη όμως είναι απόλυτα σίγουρο και ομοιογενές στις αντιδράσεις του, χωρίς να επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις σε οδηγό και επιβάτες.

SAMSUNG CSC

Και κάπου εκεί βρίσκεται και το “μυστικό” της συνολικής παρουσίας του Fabia στο περιβάλλον της κατηγορίας των super mini στις μέρες μας. Το ότι δηλαδή πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μιλά στην λογική του αγοραστή ο οποίος θέλει με ένα όχημα να καλύψει πολλές ανάγκες και -γιατί όχι;- και αυτή ενός μικρού οικογενειακού. Όντας πλέον στην πλήρη φάση της ωριμότητάς του, συνδυάζει την άνεση και τους χώρους για τους επιβάτες, με ένα όμορφο αμάξωμα και προσεγμένο ευρύχωρο εσωτερικό, και έναν κινητήρα, που παρά τις ιδιορρυθμίες του, κινεί σβέλτα και οικονομικά το Fabia.

Στα 14.800 ευρώ που κοστίζει η έκδοση Active είναι επίσης και μία πολύ συμφέρουσα επιλογή όσων επιμένουν diesel στην κατηγορία (αν οχι, δείτε την απίστευτη τιμή-πρόκληση των 10.800 ευρώ για το εισαγωγικό μοντέλο με τα 75 άλογα βενζίνης!). Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στην απόλυτη ωριμότητά του και που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αποτελεί μία ολοκληρωμένη και σίγουρη επιλογή για τον αγοραστή που κινείται περισσότερο με την φωνή της λογικής και της μέγιστης δυνατής απόδοσης των χρημάτων του.

Παναγιώτης Τριτάρης

SKODA FABIA 1.4 TDI (90 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.992×1.732×1.467 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.470 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 330  λίτρα
Βάρος: 1.156 κιλά
Κινητήρας: 1.422.εκ., 3 κύλ, turbodiesel
Ισχύς: 90 PS/ 3.250 σ.α.λ.
Ροπή: 230 Nm/ 1.7500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,1”, 182 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,7 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 93 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή από 14.800  €

 Φωτογραφιες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup