Σύνδεση

Featured

MERCEDES-BENZ E-CLASS 220D: ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Μπορεί τα πάσης φύσεως SUV και crossover να έχουν μαζέψει όλο το χρήμα της αγοράς, όμως για την Mercedes η σειρά Ε ήταν και παραμένει η αρχετυπική εκπρόσωπός της στις παγκόσμιες αγορές και ο κύριος εκφραστής της φιλοσοφίας της σε κάθε επίπεδο. Και η παράδοση είναι τόσο ισχυρή και τόσο μεγάλη σε χρονική διάρκεια που μάλλον είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξει ακόμα και στις μέρες μας που τα σεντάν κάθε είδους περνούν δύσκολες ώρες απέναντι σε κάτι “λίγο ψηλότερο, λίγο κάπως, λίγο… αλλιώς”.

Aπέναντι σ’ αυτές τις προκλήσεις (πολλώ δε μάλλον και μέσα στην ίδια την γκάμα της Mercedes), η νέα E-Class κάνει και πάλι αυτό που έκανε πάντα: να είναι η κεντρική βιτρίνα της εταιρίας, πάνω στην οποία προβάλλονται όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις και τα νέα δεδομένα άνεσης και ασφάλειας (εξαιρούμε την S-Class γιατί είναι μια άλλη ιστορία με σαφώς διαφορετική “ταξική” κατεύθυνση).

e-9

Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Την Ε-Class 220d με τον καινούργιο δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου με τα 194 άλογα, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε κάθε επίπεδο και με ένα συνδυασμό μηχανολογικής και κατασκευαστικής τελειοθηρίας που όπως σε κάθε γενιά της, θέτει τον πήχη για όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Εξωτερικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αμάξωμα, που ακολουθεί τις τελευταίες αισθητικές αντιλήψεις τις εταιρίας, και καταφέρνει να είναι εξίσου δυναμική όσο και επαρκώς σοβαρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση. Άμεσα αναγνωρίσιμη ως η κλασική Mercedes αυτής της κατηγορίας, καταφέρνει επίσης και κάτι εξίσου σημαντικό: να κρύβει επαρκώς το μεγάλο της μήκος, το οποίο αισίως έχει φθάσει στα 4.923 μέτρα (43 χιλιοστά μακρύτερη από την προηγούμενη), εξαντλώντας πλέον τα όρια που μπορούν να φθάσουν τα αυτοκίνητα αυτής της συνωμοταξίας.

e-5

Μεγαλύτερη είναι και σε άλλες κρίσιμες διαστάσεις, όπως στο μεταξόνιο που έχει φθάσει στα 2.939 χιλιοστά αλλά και τα μετατρόχια, δίνοντας έτσι μία πολύ επιβλητική εικόνα στο αυτοκίνητο απ’ όποια γωνιά και αν το κοιτάξεις. Παράλληλα και αυτό που έχουν επιτύχει οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Μercedes είναι να βελτιώσουν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο εντυπωσιακό Cd:026 ενώ την ίδια στιγμή έχει γίνει και σημαντική δουλειά σε ότι αφορά το βάρος του αυτοκινήτου, που ανάλογα την έκδοση μπορεί να είναι έως και 100 κιλά χαμηλότερο από την προηγούμενη γενιά.

e-22

Στο εσωτερικό, η εικόνα ξεπερνά της προσδοκίες και δεν θα ήταν υπερβολή να μιλήσουμε για μία “μικρή” S-Class. Η άνεση και η πολυτέλεια ξεφεύγει ακόμα και για τα δεδομένα της Mercedes, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται αλλά και το απίστευτο φινίρισμα να θέτουν και εδώ το μέτρο σύγκρισης για τους υπολοίπους του ανταγωνισμού. Ανάλογα την έκδοση διαφοροποιείται και ο διάκοσμος δίνοντας άλλοτε μια πιο σπορ διάσταση στην εικόνα του σαλονιού (στην έκδοση AMG) και άλλοτε μία μοναδική φινέτσα ενός προϊόντος που θα μπορούσε να ανήκει σε μία exclusive μάρκα, πολύ μακριά από την μαζική βιομηχανική παραγωγή.

e-18

Οι χώροι όπως είναι αναμενόμενο με βάση τις διαστάσεις και το μεταξόνιο είναι εξαιρετικοί με τους πίσω επιβάτες να έχουν ευχέρεια κινήσεων προς κάθε κατεύθυνση, ενώ απολαμβάνουν και ξεχωριστές ανέσεις όπως για παράδειγμα το πολύ καλό αυτόνομο σύστημα διζωνικού κλιματισμού. Όσο για τον χώρο αποσκευών, τα 540 λίτρα μιλούν από μόνα τους, αν και θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα ώστε να γίνεται πιο εύκολη η πρόσβαση στο αχανές αυτό πορτ-μπαγκάζ.

e-25

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, θα χρειαζόταν πολλές εκατοντάδες λέξεων και φωτογραφιών για να περιγράψουν τι περιλαμβάνει κατάλογος των στάνταρ στοιχείων. Πολύ δε περισσότερο αν σε όλο αυτό χρειαστεί ν’ αναφερθούμε στα απίστευτα εξτρά (με το ανάλογο υψηλό αντίτιμο βέβαια) τα οποία διαθέτει η Mercedes για την E-Class. Mεταξύ αυτών και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Drive Pilot το οποίο συνδυάζεται με όλα τα γνωστά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Distance Pilot Distronic, το Active Brake Assist, το Crosswind Assist, το Active Lane Assistance, το Active Blind Spod Assist, και πολλά ακόμα.

Ακόμα και στην βασική έκδοση πάντως των 61.370 ευρώ υπάρχει μία υπερπλήρης λίστα εξοπλισμού, που περιλαμβάνει πέρα από τα κλασικά συστήματα ασφάλειας (ΕSP, ASR, Brake Assist κ.λπ.) το σύστημα City Safety, ενεργό Cruise Control, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, Drive Alert, start/stop, επτά αερόσακους και πολλά άλλα ακόμα. Παράλληλα, αν και ο εξαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι έξτρα, η εικόνα του ταμπλό είναι ιδιαίτερα σοφιστικέ και φινετσάτη, με την κεντρική οθόνη στην κονσόλα να ενσωματώνεται όμορφα δημιουργώντας μία ενιαία επιφάνεια.

e-14

Το σύστημα infotainment διαθέτει όλες τις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα διασύνδεσης και χρήσης των μέσων διασκέδασης και πληροφόρησης των επιβατών, ενώ από τα highlights της νέας Ε-Class ξεχωρίζουμε τα μικρά touchpads πάνω στο τιμόνι μέσω των οποίων μπορεί να ελεγχθεί το σύστημα πολυμέσων χωρίς να χρειαστεί να πάρει κανείς τα χέρια του από το τιμόνι. Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι η δυνατότητα να μεταβάλλεις την ένταση και την απόχρωση του εσωτερικού φωτισμού έχοντας στην διάθεσή σου δεκάδες επιλογές.

e-15

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, τις εντυπώσεις κερδίζει ο νέος κινητήρας με τα 194 άλογα και τα 400 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. τα οποία διατηρούνται σταθερά ως και τις 2.800 σ.α.λ. Πρόκειται ίσως για το καλύτερο σύνολο της κατηγορίας του αυτή την στιγμή, καθώς διαθέτει ιδιαίτερα πολιτισμένο και ραφιναρισμένο χαρακτήρα, με “γεμάτο” τράβηγμα ακόμα και λίγο πάνω από το ρελαντί και απίστευτη οικονομία σε καύσιμο. Στο τελευταίο θα επιμείνουμε λιγάκι, καθώς πέρα από την μέση τιμή μιας σβέλτης διαδρομής στην Εθνική που κινήθηκε λίγο πάνω από τα 6 λίτρα, υπήρξε περίπτωση που σε χαλαρή βόλτα στην Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου είδαμε έως και 4,8 λίτρα/100 χλμ. (!), αριθμό που μόνο σε σούπερ-μίνι μπορεί να δει κανείς.

e-26

Σ’ αυτή την εντυπωσιακή οικονομική λειτουργία που όμοιά της δεν υπάρχει σε αυτοκίνητο των άμεσων ανταγωνιστών της, μεγάλο ρόλο παίζει η διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, αλλά και το εξαιρετικό κιβώτιο 9G-Tronic. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα άμεσο και γρήγορο στις αλλαγές ενώ έχει σωστά απλωμένες τις σχέσεις έτσι ώστε σε ένα ταξίδι με ταχύτητες στα 130 χλμ./ώρα η τελευταία σχέση να κρατά το στροφόμετρο κοντά στις 1.350 σ.α.λ. (!), κάτι που εξηγεί και τα απίστευτα νούμερα κατανάλωσης που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας.

Εκτός όλων αυτών ο συγκεκριμένος κινητήρας καταφέρνει να έχει αρκετά χαμηλούς ρύπους (102 γρμ/χλμ) γεγονός που εξασφαλίζει το αυτοκίνητο απέναντι στις απρόβλεπτες διαθέσεις του ελληνικού κράτους σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας. Ενώ παράλληλα το καθιστά από τα πιο γρήγορα της κατηγορίας του, αφού χρειάζεται μόλις 7,3΄΄ για το 0-100 και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ. την ώρα.

e-10

Σε ότι αφορά την οδική της συμπεριφορά, και η 5η γενιά της E-Class ακολουθεί πιστά την φιλοσοφία της εταιρίας σ’ αυτή την κατηγορία, εστιάζοντας περισσότερο στην άνεση και την πολυτέλεια της μετακίνησης. Το ενδιαφέρον στην περίπτωσή της είναι ότι πολλά από τα δυναμικά της χαρακτηριστικά έχουν βελτιωθεί αισθητά, με αποτέλεσμα να έχει αποκτήσει και κάποια ενδιαφέροντα οδηγικά χαρακτηριστικά. Ιδίως όταν επιλεγεί η λειτουργία “sport” ή “sport+” του συστήματος Dynamic Select (διαθέτει 5 προγράμματα, ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+, INDIVIDUAL) όπου το τιμόνι αποκτά μια πιο στιβαρή αίσθηση και το γενικότερο στήσιμο γίνεται πιο ακριβές (έστω και με μια μικρή επίπτωση στην άνεση από την ανάρτηση).

Από εκεί και πέρα έχουμε μια κλασική μεγάλη Mercedes, με απίστευτη ευθυβολία και αυτοκυριαρχία στις μεγάλες ταχύτητες στην Εθνική (και όταν λέμε μεγάλες εννοούμε πάνω από 200 χλμ/ώρα), με το πλαίσιο και την ανάρτηση να δίνουν σεμινάρια σε όλο τον ανταγωνισμό για το πως μπορεί να συνδυάζεται η άνεση από την ανάρτηση με την στιβαρότητα του πλαισίου. Υπό πίεση και σε κάποιο επαρχιακό δρόμο με στροφές θα δείξει ότι δεν είναι το φόρτε της (λόγω κυρίως του μεγέθους), όμως και πάλι θα κάνει τα πάντα για να ικανοποιήσει τον οδηγό της, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να υποστηρίζουν διακριτικά την όλη προσπάθεια.

e-4

Συνοψίζοντας, με τη νέα E-Class η Mercedes δημιούργησε ίσως την καλύτερη αναλογικά εκπρόσωπό της στην κατηγορία τα τελευταία 25 χρόνια. Χωρίς να διαπραγματευτεί στο ελάχιστο τις κλασικές αξίες της μάρκας, και με την απαραίτητη υπέρβαση σε τεχνολογία και πολυτέλεια, παραμένει ο μονόδρομος των πολυτελών σεντάν για το αγοραστικό κοινό της χώρας μας (και όχι μόνο).

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε έναν κινητήρα που κυριολεκτικά σε αφήνει άφωνο με τον χαρακτήρα του και την οικονομία σε καύσιμο αλλά και την εμφανή βελτίωση στα οδηγικά της χαρακτηριστικά και την συμμετοχικότητα που επιτρέπει πλέον στον οδηγό, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα απίστευτα ολοκληρωμένο “πακέτο” που είναι αδύνατο να του βρεις κάποιο αξιοσημείωτο ψεγάδι.

Ο ανταγωνισμός είναι δύσκολος και αρκετά εξελιγμένος και αυτός με την σειρά του (και λίγο φθηνότερος σε κάποιες περιπτώσεις…), όμως αυτή εδώ η E-Class είναι ότι καλύτερο έχει βγάλει η εταιρία στην διαχρονική της κυριαρχία σ’ αυτό το κομμάτι της αγοράς. Η παράδοση δεκαετιών και το “βάθος” της εξέλιξης της E-Class είναι αυτά που δεν κρύβονται και που σε κάθε περίπτωση την καθιστούν για άλλη μια γενιά το σημείο αναφοράς και το μέτρο σύγκρισης.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Mercedes-Benz E-220d
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.923×1.852×1.468 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.939 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 540 λίτρα
Βάρος: 1.680 κιλά
Κινητήρας: 1.950 κ.εκ., 4 κύλ., turbo, diesel
Ισχύς: 194 PS/ 3.800 σ.α.λ.
Ροπή: 400 Nm/ 1.600 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,3”, 240 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 3,9 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 102 γραμμάρια/χλμ.
Τιμή από 61.370 €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured

Δείτε πόσο κοστίζει το νέο Peugeot 2008 στη Γερμανία

Featured

Πόσο κοστίζουν τα Scala και Kamiq της Skoda που καταναλώνουν το φτηνό φυσικό αέριο;

Featured

Η BMW “μαγείρευε” τις πωλήσεις της στην αγορά των ΗΠΑ(;)

BMW




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup