Σύνδεση

Audi

AUDI R8 E-TRON: OI HIGH TECH ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Το Audi R8 e-tron ανήκει στην επόμενη γενιά των plug-in υβριδικών, η διάθεση των οποίων θα ξεκινήσει ουσιαστικά από του χρόνου με το αντίστοιχο Α3 Sportback e-tron. Γενικά ο όμιλος της VW δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση, ενώ οι ειδικοί του θεωρούν πως η κατάσταση θα βελτιωθεί σημαντικά από το 2020- 2025 όταν η απόδοση των μπαταριών θα γίνει καλύτερη.

Μέχρι τότε οι μηχανικοί θα έχουν να αντιπαλέψουν με το βάρος, που στην περίπτωση του σούπερ σπορ R8 e-tron φτάνει σχεδόν τα 1.800 κιλά. Η τιμή αυτή μπορεί να ακούγεται αρχικά μεγάλη, αλλά αν συνυπολογίσει κανείς το μέγεθος των μπαταριών δεν είναι και τόσο. Κι αυτό γιατί η Audi έχει κάνει μεγάλες προσπάθειες να συγκρατήσει όσο γίνεται το βάρος πιο χαμηλά. Έτσι το αλουμινένιο πλαίσιο ASF (AudiSpaceFrame) ζυγίζει εδώ 199 κιλά, 23 πιο λίγο από ότι στο κανονικό R8, ενώ μερικά μεγάλα δομικά στοιχεία έχουν αντικατασταθεί από άλλα πιο ελαφριά ή ακόμα και από πολυμερισμένο ανθρακόνημα (CFRP ή carbonfiberreinforcedpolymer). Τα τελευταία αποτελούν το 23% της δομής του πλαισίου και μπορούν να απορροφήσουν 5 φορές περισσότερη ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης, σε σχέση με το αλουμίνιο.

Από κει και πέρα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακού περιεχόμενου 48,6 kWh αποτελούνται από 530 στοιχεία σε σχήμα «T» με συνολικό μήκος 2.350 χιλιοστά, πλάτος 1350 και ύψος 710, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας ελέγχου. Γύρω από το τούνελ υπάρχουν δύο επίπεδα, στο πίσω μέρος τέσσερα, τα οποία διαχωρίζονται από αλουμινένια ελάσματα πάχους 12 χιλιοστών, ενώ η όλη διάταξη εδράζει σε 40 αρθρώσεις. Το κύκλωμα ψύξης έχει μήκος εκατοντάδες μέτρα και ένας υδραυλικός κατανομέας φροντίζει για την σωστή κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού.

Οι τρόποι επαναφόρτισης των μπαταριών είναι δύο, με τον πιο απλό να απαιτεί οικιακό δίκτυο 230V και χρόνο φόρτισης 12 ωρών. Ο πιο γρήγορος γίνεται με απευθείας φόρτιση με συνεχές ρεύμα και μειώνει το χρόνο σε λιγότερο από 1 ώρα, ανάλογα με την ένταση και την τάση του φορτιστή.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα αποδίδουν συνολικά 280 kW και 820 Nm, εξασφαλίζοντας ένα 0-100 σε 4,2 δεύτερα και μια τελική 200, ενώ σε δοκιμές «πάγκου» η αυτονομία φτάνει μέχρι και τα 215 χιλιόμετρα.

Προκειμένου να επιτευχθεί το τελευταίο ακόμα και τα λάστιχα του R8 etron(225/35 μπροστά και 275/35 πίσω) έχουν μειωμένη αντίσταση κύλισης, ενώ σε ταχύτητες πάνω από τα 50 χλμ./ ώρα τα πτερύγια (flaps) των ζαντών των 19 ιντσών κλείνουν, προκειμένου να βελτιωθεί η συνολική αεροδυναμική. Όσο κι αν ακούγεται περίεργο το κέρδος από αυτήν τη διαδικασία στο συντελεστή οπισθέλκουσας είναι 0,02!

Τα πίσω δισκόφρενα είναι ηλεκτρομηχανικά και ελέγχονται καλωδιακά (by wire). Στον εμπρός άξονα τα τακάκια πιάνουν στους κεραμικούς δίσκους  μέσω υδραυλικού κυκλώματος με δύο αντλίες υποπίεσης, προκειμένου βέβαια το Audi R8 etronνα ακινητοποιείται πιο γρήγορα απ’ ότι επιταχύνει, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα σούπερ σπορ μοντέλο.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/37/TECHNOLOGY/AUDI-R8-E-TRON{/gallery}


{youtube}ZlqOwNF551c{/youtube}

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured