Η Ινδία είναι μια μεγάλη αγορά και κυρίως ένας σημαντικός κατασκευαστής μικρών κυρίως μοντέλων, κάποια από τα οποία πωλούνται στην εσωτερική της αγορά και κάποια άλλα εξάγονται.
Φυσικά για τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ινδία το κόστος είναι καθοριστικός παράγοντας. Τόσο που όπως απέδειξαν τα crash test που έγιναν στα 5 πιο δημοφιλή μοντέλα της εκεί αγοράς – Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10 και Volkswagen Polo– το επίπεδο ασφάλειας που παρέχουν είναι πολύ απλά απογοητευτικό. Τόσο που συγκρίνεται μόνο με αυτό των αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη πριν από 20 και πλέον χρόνια, όταν και οι δομές των πλαισίων δεν ήταν κατάλληλα εξελιγμένες και ο εξοπλισμός ασφαλείας ανύπαρκτος.
Τα πλαίσια των ινδικών best sellers ήταν κυριολεκτικά ένα βήμα πριν την πλήρη κατάρρευση, ενώ αερόσακος στάνταρ δεν υπήρχε ούτε για δείγμα. Πάντως η αξιολόγηση των μετρήσεων έδειξε πως και να υπήρχε αερόσακος στα Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano και Hyundai i10 δεν θα συνέβαλε σημαντικά στην προστασία οδηγού και συνοδηγού, από τη στιγμή που υπήρχε σχεδόν κατάρρευση των αμαξωμάτων. Αντίθετα η δομή των αμαξωμάτων των Ford Figo και VW Polo ήταν πιο ισχυρή, οπότε η παρουσία αερόσακων θα προσέφερε επιπλέον ασφάλεια.
Η θετική εξέλιξη στα παραπάνω ήταν πως η VW αντέδρασε σχεδόν άμεσα αποσύροντας την έκδοση του Polo χωρίς αερόσακους από την ινδική αγορά. Πλέον το υπερ-μίνι της VW έχει στάνταρ 2 αερόσακους κι έτσι στην επανεξέτασή του μπόρεσε να πάρει τελικά 4 αστέρια στην προστασία των επιβαινόντων.
Γιάννης Σκουφής