Σύνδεση

Alfa Romeo

ΑLFA ROMEO STELVIO: ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ SUV ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΜΑΡΚΑΣ

Μπορεί να έμοιαζε με παραδοξότητα μερικά χρόνια πριν, όμως το πρώτο SUV της Alfa Romeo είναι γεγονός. Οι μεγάλες αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην αγορά -και στα γούστα των καταναλωτών- υποχρέωσε ακόμα και την ιταλική εταιρία να υποκύψει, και να παρουσιάσει ένα μοντέλο που καλείται να έρθει απέναντι σε αντιπάλους όπως η Porsche Macan και η Jaguar F-Pace, αλλά και την πληθώρα των προτάσεων από τους Γερμανούς κατασκευαστές τους οποίους θέλει να “πιάσει” η Alfa Romeo μέσα στην επόμενη πενταετία.

Όπως συνηθίζουν οι Ιταλοί, τα αποκαλυπτήρια έγιναν με την κορυφαία έκδοση Quadrifoglio και στην φανταχτερή ορίτζιναλ κόκκινη βαφή. Το σχέδιό της βασίζεται κατά κύριο λόγο στις γραμμές που έκαναν την εμφάνισή τους στην Giulia, σε μια μάλλον υπερυψωμένη εκδοχή του sedan, στο οποίο ενσωματώνονται όλες οι SUV αναφορές και λεπτομέρειες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πίσω μέρος, όπου η σχεδίαση και η γενικότερη αισθητική δίνουν έναν σαφή σπορτίφ προσανατολισμό.

alfa-romeo-stelvio-official-5

Με μήκος στα 4,68 μέτρα και πλάτος στα 2,16 μέτρα μπαίνει κατευθείαν στην αγορά των premium σπορ SUV, διατηρώντας όμως παράλληλα την διαφορετική αύρα της εταιρίας όπως εκφράζεται και από την Giulia. Από την τελευταία διατηρεί και το σαλόνι, με μερικές διαφοροποιήσεις στον διάκοσμο και κάποιες νέες επενδύσεις.

Σε αντίθεση με την Giulia όλες οι Stelvio θα είναι τετρακίνητες με το σύστημα Q4 (κατανομή της ροπής 100% στους μπροστινούς τροχούς σε νορμάλ συνθήκες, έως 50/50 όταν χρειαστεί), ενώ εδώ θα υπάρχει και δυνατότητα torque vectoring (ανεξάρτητη κατανομή στον εσωτερικό τροχό στην διάρκεια στροφής, υπάρχουν δύο συμπλεκτάκια κοντά στις εξόδους του πίσω διαφορικού) για καλύτερη κατευθυντικότητα.

Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη, δεν θα υπάρχουν εκπλήξεις, καθώς θα υπάρχουν διαθέσιμοι όλοι οι κινητήρες της γκάμας της Giulia. Στην top έκδοση της Stelvio που παρουσιάζεται στο Λος Άντζελες υπάρχει ο γνωστός αλουμινένιος bi-turbo V6 των 2,9 λίτρων που αποδίδει 510 άλογα και 600 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που στο Race mode χρειάζεται μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου για να ανεβάσει σχέση, ενώ υπάρχουν ακόμη τρία προγράμματα παραμετροποίησης του σασί (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency).

alfa-romeo-stelvio-official-4

Το πλαίσιο προέρχεται από την Giulia, ενώ η έκδοση Quadrifoglio που παρουσιάστηκε στο Λος Άντζελες διαθέτει όλα τα κορυφαία μηχανικά στοιχεία που γνωρίζουμε και από την sedan έκδοση όπως τα κεραμικά φρένα και την ενισχυμένη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Αργότερα θα δούμε και την έκδοση Veloce με δίλιτρο turbo στα 280 άλογα, ενώ γενικότερα η Stelvio θα λανσαριστεί και στην Ευρώπη από τα μέσα 2017 με τους ίδιους κινητήρες της Giulia (τον ντίζελ 2,2 λίτρων με 150, 180 και 210 άλογα, καθώς και 2.0 βενζίνης με 200 άλογα).

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα μοντέλο με ιδιαίτερη σημασία για την Alfa Romeo και την επιβίωσή της στο νέο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Μπορεί όπως λένε και οι ίδιοι οι άνθρωποι της εταιρίας μέχρι πριν λίγα χρόνια μία Alfa SUV να έμοιαζε…. “ιεροσυλία” όμως οι καιροί έχουν αλλάξει και κανείς δεν μπορεί να αδιαφορεί για αυτό το μεγάλο κομμάτι της αγοραστικής πίτας. Πολύ δε περισσότερο όταν μπορεί να το κάνει με τον ξεχωριστό αισθητικό και μηχανικό τρόπο όπως το κάνουν οι Ιταλοί με την Stelvio.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πωλείται η διάσημη άσχημη… Jerrari, ένα μείγμα από Jeep και Ferrari!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο μικρό SUV, το Toyota Yaris Cross;

Featured

Δείτε κινητήρες εσωτερικής καύσης που είναι έργα τέχνης

Featured

Έτσι θα είναι το νέο Opel Astra;

Featured




Video: Honda e




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup