Σύνδεση

Alfa Romeo

ALFA ROMEO COUPE, ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΡΟΝΩΝ

Η 4C είναι η πιο σημαντική Alfa των τελευταίων ετών, αλλά κυρίως είναι η Alfa στην οποία αντικατοπτρίζεται το ένδοξο παρελθόν της μάρκας, που σε ότι αφορά τα κουπέ ξεκίνησε αρκετά πριν από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, με τις εντυπωσιακές ακόμα και σήμερα 6C και 8C (το V έπαιζε από τότε, ενώ ο αριθμός όπως και σήμερα αποκαλύπτει τον αριθμό των κυλίνδρων).

Μετά τον πόλεμο, το 1950 παρουσιάστηκε η 1900, η πρώτη Alfa με σχεδίαση μονοκόκ, στην οποία βασίστηκαν η εξώκοσμη Disco Volante, η Sprint (κατασκευάστηκε από τον Pininfarina) και η πανάλαφρη Zagato 1900 SSZ. Το 1958 ακολούθησε η 2000 από τον Bertone, ενώ μερικά χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε η πανέμορφη 2600.

Είχε προηγηθεί το 1954 η Giulietta με τις πολλές παραλλαγές, την οποία το 1963 διαδέχθηκε η Giulia που είχε τεράστια επιτυχία στους αγώνες (η 1600 Sprint GT κατέκτησε το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα το 1966, το 1967 και το 1968), ενώ το 1965 ήταν η χρονιά της SZ (Sprint Zagato), που ήταν η αγαπημένη των καραμπινιέρων.

To 1968 η Alfa Romeo παρουσίασε την 33 Stradale δια χειρός Scaglione και για πρώτη φορά με dihedral πόρτες, μία διάταξη που πολύ αργότερα χρησιμοποιήθηκε από την McLaren στην 12C. Κατασκευάστηκαν μόλις 33 και έτσι η Stradale είναι μία από τις πιο ακριβές Alfa όλων των εποχών, ενώ μπορεί να θεωρηθεί και σαν η άμεση πρόγονος της 4C.

Δύο χρόνια αργότερα εμφανίστηκε η Montreal με ένα V8 που απέδιδε 200 άλογα και της εξασφάλιζε τελική 215, ενώ η Alfetta αποτέλεσε την βάση για την GTV, που ήταν ένα από τα πιο iconic κουπέ, εκεί στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 με αρχές αυτής του ‘80. Παράλληλα ως GTV6 κατέκτησε 4 φορές το ETCC (European Touring Car Championship) και μία το BTCC. Μικρή της αδελφή η Alfasud Sprint που αργότερα μετονομάστηκε σε Alfa Romeo Sprint, που ήταν πιο προσιτή αλλά είχε τεράστια έφεση στη σκουριά.

Το 1989 ανήκε στην επίσης σπάνια νέα SZ που βασιζόταν στην 75, ενώ η επωνυμία GTV επέστρεψε το 1996, μαζί με την Spider. Σημείωσε επιτυχία, κυρίως ως δίλιτρη turbo benzina, για να τη διαδεχθεί η Brera, που όταν την είχα δει ως πρωτότυπο στο Giugiaro είχε πάθει κυριολεκτικά πλάκα. Κάπου ενδιάμεσα παρουσιάστηκε και η GT που βασιζόταν στο πλαίσιο της 156, ενώ η συνέχεια μονοπωλήθηκε από την εξωτική Alfa 8C που χρησιμοποιούσε μηχανικά μέρη Maserati, ήταν πανάκριβη και κατασκευάστηκε μόλις 500 φορές ως κουπέ.

Γιάννης Σκουφής

Με τη συνεργασία του www.caroto.gr

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup