Σύνδεση

Featured

ΠΟΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΚΡΥΒΕΙ Ο KOMPRESSOR ΤΟΥ VOLVO Τ6;

Ο τετρακύλινδρος βενζίνης των 2.000 κυβικών της Vovo έχει στην έκδοσή του T6 διπλή υπερ- πλήρωση. Δηλαδή ένα turbo καυσαερίων και ένα μηχανικό υπερσυμπιεστή, προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή απόδοση.

Για να επιτυγχάνεται από την άλλη η όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοπιστία οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρείας υιοθέτησαν έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη στο συμπιεστή τύπου Roots που σχεδίασε η γνωστή εταιρία Eaton.

Ο συμπλέκτης αυτός βρίσκεται ανάμεσα στον άξονα εισόδου και τους ρότορες και στις φάσεις χαμηλού φορτίου ανοίγει και απομπλέκει τον kompressor. Όταν χρειαστεί, είτε προκειμένου να αυξηθεί το φορτίο ή για να εξαλειφθεί η υστέρηση (lag) η κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) δίνει σήμα για σύμπλεξη, η οποία ολοκληρώνετται μέσα σε 80-500 χιλιοστά του δευτερολέπτου!

O συμπλέκτης ανοίγει ξανά από τις 3.500 σ.α.λ. και πάνω προκειμένου να μπει στο παιχνίδι της υπερ- πλήρωσης το κλασικό turbo καυσαερίων. Παράλληλα προκειμένου το σύστημα να προστατεύτεται στις ψηλές σ.α.λ. η σχέση μετάδοσης είναι 6:1, αντί για 3:1, ώστε ο kompressor, που είναι από τους πιο γρήγορους παραγωγής που έχει κατασκευάσει η Eaton, να έχει όριο στις περίπου 24.000 σ.α.λ.

Γιάννης Σκουφής

D

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured