Σημαντικές αλλαγές στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών φέρνει νέο νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, με βασικό στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία των ανηλίκων.
Η σημαντικότερη ρύθμιση αφορά την πλήρη απαγόρευση οδήγησης ηλεκτρικών πατινιών από άτομα κάτω των 17 ετών. Όσοι παραβιάζουν τον κανόνα θα έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμο 150 ευρώ, ενώ η απαγόρευση επεκτείνεται και στην πώληση, ενοικίαση ή οποιαδήποτε διάθεση ηλεκτρικών πατινιών σε ανηλίκους.
Παράλληλα, καθιερώνεται για πρώτη φορά η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης έναντι τρίτων για όλα τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο. Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να διαθέτουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ενώ η έλλειψή του θα επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 250 ευρώ.
Νέες υποχρεώσεις προβλέπονται και για τους χρήστες, οι οποίοι θα πρέπει να φέρουν μαζί τους έγγραφο ταυτοποίησης καθώς και αποδεικτικό ασφάλισης κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους.
Το νομοσχέδιο αυστηροποιεί επίσης τις κυρώσεις για όσους κινούνται με ηλεκτρικά πατίνια σε δρόμους υψηλής επικινδυνότητας. Συγκεκριμένα, για κυκλοφορία σε οδούς όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ξεπερνά τα 50 χλμ./ώρα, το πρόστιμο αυξάνεται από 30 ευρώ σε 350 ευρώ.
Ιδιαίτερα αυστηρές είναι και οι προβλέψεις για τις εταιρείες ενοικίασης ή πώλησης ηλεκτρικών πατινιών. Οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται να ελέγχουν την ηλικία των χρηστών μέσω ταυτοποιητικού εγγράφου, ενώ σε περίπτωση διάθεσης πατινιού σε άτομο κάτω των 17 ετών προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.
Όπως επισημαίνει το υπουργείο Μεταφορών, οι νέες ρυθμίσεις κρίνονται αναγκαίες μετά την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια, πολλά από τα οποία αφορούσαν ανήλικους χρήστες.

