Η επιστροφή του Yugo είναι γεγονός, με στόχο να επαναφέρει το ιστορικό μοντέλο στην αγορά ως το πιο φθηνό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο.
Με την παραγωγή του να αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το 2027, το νέο Yugo θα είναι δίθυρο, με απλές γραμμές και χαμηλό κόστος, με τιμή που θα ξεκινά από κάτω από 13.000 ευρώ.
Η παραγωγή του βασίζεται σε ευρωπαϊκή πλατφόρμα, με την υποστήριξη ακαδημαϊκών ιδρυμάτων από τη Σερβία και τη Γερμανία.
Η σχεδίαση του αυτοκινήτου φέρει την υπογραφή του Darko Marčeta, ενώ το έργο διευθύνεται από τον Prof. Dr. Aleksandar Bjelić, ο οποίος έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος Yugo.
Το νέο μοντέλο θα προσφέρει αρχικά κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο ατμοσφαιρικούς όσο και υπερτροφοδοτούμενους, με επιλογή χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου.
Υπάρχουν σχέδια και για μια σπορ παραλλαγή, ενώ εξετάζεται και η πιθανότητα μιας εξηλεκτρισμένης έκδοσης.
Η εμπορική διάθεση του νέου Yugo θα ξεκινήσει από τις βαλκανικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη, με πιθανή επέκταση στη Γερμανία και την Ιταλία.
Η παραγωγή του βασίζεται στην ιστορική κληρονομιά του πρώτου Yugo, το οποίο κατασκευάστηκε από την Zastava τη δεκαετία του 1980 και έγινε γνωστό για τις εξαγωγές του, κυρίως στις ΗΠΑ.
Παρά την κακή φήμη του για την ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία, το πρώτο Yugo κατάφερε να πουλήσει πάνω από 700.000 μονάδες.
Η νέα προσπάθεια δεν επιχειρεί να αντιγράψει το παρελθόν, αλλά να αξιοποιήσει την αναγνωρισιμότητα του ονόματος και να προσφέρει ένα σύγχρονο, οικονομικό μοντέλο σε μια αγορά που έχει χάσει πολλές φθηνές επιλογές.
Αν το νέο Yugo καταφέρει να τηρήσει τις υποσχέσεις του για χαμηλή τιμή και ευρωπαϊκή ποιότητα, ίσως καταφέρει να βρει μια θέση στην αγορά.
