Η ξαφνική αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, τον Δεκέμβριο, προκάλεσε αισιοδοξία μεταξύ των Ιταλών αξιωματούχων για τη βελτίωση της συνεργασίας με τον γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Stellantis, η μόνη μαζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιταλία, αντιμετώπισε εντάσεις με την κυβέρνηση σχετικά με τη δέσμευσή της στην τοπική παραγωγή, τις θέσεις εργασίας και τις επενδύσεις.
Η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι εξέφρασε την προθυμία να στηρίξει τη Stellantis, υπό την προϋπόθεση ότι ο όμιλος θα διατηρήσει εργοστάσια και θέσεις εργασίας στην Ιταλία.
Ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso επανέλαβε αυτά τα συναισθήματα, τονίζοντας την ανάγκη για ένα σαφές σχέδιο για την προστασία των ιταλικών εργοστασίων και την επένδυση στο αυτοκινητικό μέλλον της χώρας.
Η ηγεσία του Tavares είχε αποτελέσει σημείο διαφωνίας, με τον Urso να δηλώνει ότι «δεν καταλάβαινε την πραγματικότητα».
Η Stellantis είχε υποσχεθεί προηγουμένως να αυξήσει την τοπική παραγωγή οχημάτων σε ένα εκατομμύριο μονάδες ετησίως, από τις 750.000 που είναι σήμερα, αλλά οι εντάσεις κλιμακώθηκαν όταν η Ιταλία απείλησε να διεκδικήσει αδρανείς μάρκες όπως η Autobianchi και η Innocenti και προειδοποίησε τον όμιλο ότι θα χάσει 370 εκατομμύρια ευρώ από τα κονδύλια ανάκαμψης της ΕΕ χωρίς μια σταθερή δέσμευση για ένα εργοστάσιο μπαταριών.
Μετά την αποχώρηση του Τavares, ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, προσέγγισε τον Μελόνι, σηματοδοτώντας μια πιθανή αλλαγή στις σχέσεις.
Ιταλοί αξιωματούχοι ελπίζουν τώρα ότι ο όμιλος θα πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για να εξασφαλίσει την παρουσία του στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας.
