Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΧΑΚΕΡ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μέχρι πριν από πολύ λίγο καιρό το αυτοκίνητο ήταν ένα κλειστό σύστημα, που χρησιμοποιούσε τα στοιχεία, ηλεκτρονικά και μη, με τα οποία ήταν αυτό και μόνο εξοπλισμένο.

Σήμερα η κατάσταση αλλάζει ριζικά, μιας και τα καινούργια μοντέλα μετατρέπονται σε κέντρα επικοινωνίας, με μόνιμη σύνδεση στο internet αλλά και με τη δυνατότητα χρήσης και ανανεώσης εφαρμογών –ναι, ναι, των γνωστών applications– μέσω των συστημάτων infotainment με τα οποία εξοπλίζονται.

Η εξέλιξη αυτή είναι από τη μια καλοδεχούμενη, μιας και διευκολύνει τη μετακίνηση και την κάνει και πιο ευχάριστη, όμως από την άλλη εγκυμονεί και κινδύνους. Κι αυτό γιατί κάποιος μπορεί να παρεισφύσει στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν είναι έξω από αυτό, και να προκαλέσει αφενός τη δυσλειτουργία τους ή ακόμα χειρότερα να αναγκάσει τα συστήματα ασφαλείας να προβούν σε αδικαιολόγητες ενέργειες. Για παράδειγμα, σε μια ακραία περίπτωση, ο χάκερ θα μπορούσε να εξαναγκάσει το ενεργό σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας και απόστασης (active cruise control) να φρενάρει απότομα από τα 200 χλμ./ώρα, κατάσταση που μπορεί να εξελιχθεί σε εξαιρετικά επικίνδυνη. Σε τέτοιο βαθμό που θα κάνει τα σημερινά ηλεκτρονικά κόλπα των κλεφτών -π.χ. ξεκλείδωμα των ηλεκτρομαγνητικών κλειδαριών με τηλεχειρισμό έπειτα από υποκλοπή του κωδικού- να δείχνουν παιδικά.

Ο κίνδυνος αυτός γίνεται ακόμα πιο μεγάλος από τη στιγμή που πολλοί κατασκευαστές σκοπεύουν πολύ σύντομα να χρησιμοποιήσουν το λειτουργικό σύστημα Android σε διάφορες εφαρμογές στα μοντέλα τους. Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν πως αν τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν το ίδιο λειτουργικό με τα smartphones αφενός γίνονται ακόμα πιο ευάλωτα στους χάκερς και αφετέρου τυχόν ιοί που υπάρχουν σε ένα smartphone που συνδέεται με το αυτοκίνητο μπορούν να περάσουν πολύ εύκολα στο λειτουργικό του αυτοκινήτου.

Ο αντίλογος εδώ των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την ανάπτυξη των συστημάτων αυτού του είδους υποστηρίζουν πως τα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων πολύ δύσκολα μπορούν να παραβιαστούν κι έτσι μένει μόνο το πλεονέκτημα της δυνατότητας συνεχούς ανανέωσης και προσθήκης εφαρμογών. Ειδικού αλλά και γενικού ενδιαφέροντος.

Το βέβαιο είναι πως παρά τα ερωτήματα και τον πάντα υπαρκτό κίνδυνο εισόδου χάκερ στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου των αυτοκινήτων σε δέκα χρόνια δεν θα υπάρχει καινούργιο μοντέλο χωρίς συνεχή διασύνδεση με το διαδίκτυο.

{gallery}photos/32/NEWS/CAR-HACKERS{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz