Σύνδεση

Honda

HONDA JAZZ HYBRID

To Honda Jazz δεν είναι ένα συνηθισμένο σούπερ- μίνι και αυτό πέρα από το σουλούπι του που φέρνει σε MPV οφείλεται στη συνολικά έξυπνη υπόστασή του. Η οποία του επιτρέπει αφενός να είναι ένα από τα λίγα της κατηγορίας που μπορεί να παίξει από πλευράς χώρων το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας και αφετέρου αυξάνει κατακόρυφα την πρακτική του διάσταση.

Τον τελευταίο καιρό εκτός από έξυπνο το Honda Jazz είναι και πράσινο, μιας και με το Hybrid που προστέθηκε στη γκάμα του είναι το πρώτο υβριδικό μικρό. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (4κύλινδρος, 1.300 και κάτι κυβικών) και ο ηλεκτροκινητήρας που αποτελούν το σύστημα πρόωσης ΙΜΑ προέρχονται από το Insight και συνδυάζονται με κιβώτιο CVT. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 98 ίππους, η αντίστοιχη ροπή τα 167 Nm και όπως αποδείχθηκε και στη δοκιμή μας το υβριδικό Jazz δεν διαφέρει ουσιαστικά από το αντίστοιχο συμβατικό σε ότι αφορά τη σπιρτάδα και την ευκολία οδήγησής του. Και μέσα στην πόλη και έξω από αυτήν. Μάλιστα μιας και ο ηλεκτροκινητήρας δρα υποστηρικτικά και αποδίδει τη ροπή του από μηδενικές στροφές είναι εμφανώς ελαστικό από πολύ χαμηλά, ενώ τα επιπλέον κιλά του ουσιαστικά δεν φαίνονται και δεν επηρεάζουν κάτι.

Η πρώτη διαφορά σε σχέση με τα συμβατικά μικρά Honda προκύπτει στο φανάρι, μιας και ο 4κύλινδρος με το σύστημα σφράγισης των κυλίνδρων στο ρολάρισμα χωρίς φορτίο προκειμένου η λειτουργία γεννήτριας του ηλεκτροκινητήρα να είναι πιο αποδοτική, σβήνει. Η δεύτερη φαίνεται στο πρατήριο, μιας και το υβριδικό Jazz αν πας με τα νέρα του –κάτι διόλου δύσκολο- σε αποζημιώνει με τιμές κατανάλωσης κάτω από τα 5 λίτρα αμόλυβδης. Μέσα στην πόλη!

Η προσαρμογή στις όποιες ιδιαιτερότητες του Honda Jazz Hybrid είναι όπως είπαμε εύκολη. Κι αυτό και γιατί δεν πρέπει να προσέξεις κάτι ιδιαίτερα και γιατί οι Ιάπωνες έχουν λάβει τα μέτρα τους προκειμένου το στυλ και οι επιλογές κάθε οδηγού να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερη επίδραση στην κατανάλωση.

Ο οδηγός είναι λοιπόν ο αδύναμος κρίκος στην προσπάθεια εξοικονόμησης βενζίνης και για το σκοπό αυτό υπάρχει και ο διακόπτης ECON που ενεργοποιεί το ομώνυμο πρόγραμμα (το οποίο μειώνει ελαφρώς την απόδοση του κινητήρα, αριστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και τη θέση της πεταλούδας του γκαζιού) και ο φωτισμός στο ταμπλό που διαφοροποιείται ανάλογα με το πως οδηγείς. Αν δεν δώσεις σημασία στην «πράσινη» μετακίνηση η απόχρωσή του μπλεδίζει, αν δώσεις πρασινίζει, ενώ οι επιμελείς επιβραβεύονται με την εμφάνιση «φυτών» -maximum 5- στην κατάλληλη ένδειξη στο trip computer.

Με όλα αυτά η εξοικονόμηση καυσίμου και η μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος γίνονται πιο εύκολα ως διαδικασία, ενώ συνολικά το Jazz, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για το υβριδικό ή όχι, είναι ένα εύκολο αυτοκίνητο. Στο οποίο κάθεσαι λίγο πιο ψηλά απ’ ότι στα άλλα υπερ- μίνι, έχεις πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, δεν πας ψάχνοντας στη στάθμευση μιας και βλέπεις τα όρια του αμαξώματος, μπορείς να κινηθείς σβέλτα και όπως είπαμε μπορείς να βολέψεις από 5 άτομα μέχρι ποδήλατα. Χάρη στο Magic Seat, το πραγματικά μαγικό πίσω κάθισμα που πέρα από αναδιπλούμενη πλάτη έχει και αναδιπλούμενη βάση, προκειμένου να μπορούν να μεταφερθούν εύκολα και ψηλά αντικείμενα. Τα ποδήλατα που λέγαμε π.χ. Τώρα αν πάτε στο ΙΚΕΑ και ψωνίσετε μεγάλες συσκευασίες σημειώστε πως το εσωτερικό μήκος ρίχνοντας την πλάτη του πίσω καθίσματος αλλά και αυτή του καθίσματος του συνοδηγού φτάνει τα 2,40 μέτρα. Όταν το ολικό μήκος του μικρότερου των Honda δεν ξεπερνά τα 3,90.

Ευκολία, ειδικά μέσα στην πόλη, παρέχει και το στάνταρ κιβώτιο CVT, με τα paddles στο τιμόνι, με μόνο μείον του το αρκετά υψηλό επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα στην έντονη επιτάχυνση. Αυτό όμως είναι χαρακτηριστικό όλων των κιβωτίων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης και αυτό του Jazz Hybrid δεν θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση.

Όπως το υβριδικό δεν είναι και η εξαίρεση στις γενικά τσιμπημένες τιμές του Jazz: η βασική του έκδοση Comfort ξεκινά από τις 17.890 € και διαθέτει μεταξύ άλλων ESP (VSA το λέει η Honda), 6 αερόσακους, τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό και ηχοσύστημα. Οι πιο πλούσιες Elegance και Exclusive τιμώνται 18.900 και 19.620 € με την τελευταία να περιλαμβάνει και μεγάλη ηλιοροφή, ενώ το πραγματικά κρίσιμο ερώτημα είναι πόση είναι η διαφορά τιμής του από ένα συμβατικό Jazz με αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού.

Προκειμένου η σύγκριση να είναι ρεαλιστική το τελευταίο θα πρέπει να έχει και αυτόματο κιβώτιο που είναι στάνταρ στο Hybrid, οπότε η τιμή του στην έκδοση Elegance που διατίθεται είναι 17.150 €, δηλαδή 1.750 € πιο φτηνή.

Προς τα που θα γείρει η πλάστιγγα της επιλογής; Το λογικό είναι προς το υβριδικό, γιατί έτσι αποκτάς την τεχνολογία του άμεσου μέλλοντος, γιατί εξοικονομείς βενζίνης και ρυπαίνεις λιγότερο και γιατί στο κάτω κάτω της γραφής κινήσεις σαν αυτή της Honda που παρουσίασε το πρώτο υβριδικό υπερ-μίνι πρέπει να επιβραβεύονται. Ειδικά αν το επιπλέον κόστος κυμαίνεται σε αποδεκτά επίπεδα.

HONDA JAZZ HYBRID

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.900×1.695x        1.525 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.500 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 223 λίτρα
Βάρος: 1.162 κιλά
Κινητήρας: 1.339 κ.εκ., 4 κυλ. + ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς (συνδυαστική): 98 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή (συνδυαστική): 167 Nm/ 4.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,2”, 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 104 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: – €
Τιμή: από 17.890 €

Φωτογραφίες: carzine.gr 

{gallery}photos/26/test/TEST-HONDA-JAZZ-HYBRID{/gallery}


Επόμενο:

TOYOTA iQ 1.0 MULTIDRIVE

Μη χάσεις:

VOLVO S60 1.6 T3

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured