Σύνδεση

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Μετά από αρκετούς μήνες φημών και διαρροών, παρουσιάστηκε σήμερα και επίσημα στο Σαλόνι της Γενεύης το νέο ηλεκτρικό Renault 5, η αναβίωση ενός ιστορικού ονόματος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε παρουσιαστεί για πρώτο φορά στο μακρινό 1972.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech, γεννημένο από πρωτοποριακές μεθόδους εργασίας, περικλείει τη ρετρό αύρα του κλασικού μοντέλου, ενώ χρειάστηκαν μόλις τρία χρόνια για την ανάπτυξή του, σε αντίθεση με το τυπικό τετραετές χρονοδιάγραμμα της βιομηχανίας.

Εξοπλισμένο με τις τελευταίες ψηφιακές τεχνολογίες, αυτό το made in France ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να έχει ανταγωνιστική τιμή, που θα ξεκινά από περίπου 25.000 ευρώ στη Γαλλία μετά τις επιδοτήσεις.

Με μεγάλους τροχούς 18 ιντσών, εξαιρετικά μικρούς προβολείς και μήκος αμαξώματος 3,92 μέτρα, το R5 επιτυγχάνει μια καλή ισορροπία μεταξύ ευελιξίας στην πόλη – με κύκλο στροφής μόλις 10,3 μέτρα – και μοντέρνου στυλ. Ταυτόχρονα, οι αναλογίες του αμαξώματος τονίζονται από τους τροχούς, τους φαρδείς θόλους των τροχών (1,55 μέτρα μπροστά και 1,53 μέτρα πίσω) και πολλά άλλα.

Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι το Renault 5 E-Tech προσφέρει χώρους που ανταγωνίζονται μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Clio, αξιοποιώντας την καινοτόμο πλατφόρμα AmpR Small.

Με μεταξόνιο 2,54 μέτρα και πλάτος 1,77 μέτρα, το γαλλικό supermini διατηρεί μια στιβαρή παρουσία χωρίς συμβιβασμούς στην ευελιξία στους δρόμους της πόλης. Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο συμβάλλει στο ιδανικό ύψος των 1,50 μέτρων, υψηλότερο από αυτό του Twingo αλλά χαμηλότερο από αυτό του Clio.

Διαθέσιμο σε πέντε χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των Pop Yellow και Pop Green, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech αποτίνει φόρο τιμής στον προκάτοχό του της δεκαετίας του 1970, δημιουργώντας μια οπτική σύνδεση που ξεπερνά τον χρόνο.

Το εσωτερικό συνεχίζει αυτό το ταξίδι στην ιστορία του Renault 5, με το σχεδιασμό του ταμπλό να υιοθετεί μια διπλή οριζόντια διάταξη οθονών που δημιουργεί μια σύγχρονη και υψηλής τεχνολογίας ατμόσφαιρα.

Η καινοτόμος πλατφόρμα AmpR Small, που αναπτύχθηκε για τη βελτιστοποίηση των ηλεκτρικών οχημάτων εντός του ομίλου Renault-Nissan, μοιράζεται στοιχεία – όπως η μπροστινή ανάρτηση – με την πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιείται στα Clio και Captur. Υπάρχει μια νέα πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Το Renault 5 E-Tech θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταριών ιόντων λιθίου. Η μπαταρία 52 kWh, που είναι διαθέσιμη κατά το λανσάρισμα, προσφέρει αυτονομία WLTP έως 400 χιλιόμετρα, ενώ η έκδοση 40 kWh προσφέρει έως 300 χιλιόμετρα. Και οι δύο μπαταρίες χρησιμοποιούν τεχνολογία NMC, εξασφαλίζοντας βέλτιστη ενεργειακή πυκνότητα χωρίς αύξηση του μεγέθους.

Η απλοποιημένη αρχιτεκτονική της μπαταρίας 52 kWh, με τέσσερις μεγάλες συστοιχίες, έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους κατά 20 κιλά σε σύγκριση με το Zoe. Η μπαταρία των 40 kWh διαθέτει τρεις μεγάλες συστοιχίες με αυξημένο πάχος, παρέχοντας μια στιβαρή και αποδοτική πηγή ενέργειας.

Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιεί νέα τεχνολογία χωρίς μόνιμους μαγνήτες, αποφεύγοντας τις σπάνιες γαίες για μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Βασισμένος στους ηλεκτροκινητήρες των Megane E-Tech και Scenic E-Tech, ο κινητήρας του Renault 5 E-Tech είναι ελαφρύτερος και πιο συμπαγής, συμβάλλοντας στις δυναμικές επιδόσεις του.

Ο κινητήρας διαθέτει τρεις διαφορετικές αποδόσεις ισχύος: 150 ίππους (110 kW), 122 ίππους (90 kW) και 95 ίππους (70 kW). Για παράδειγμα, η ισχυρότερη έκδοση επιτυγχάνει 0-100 km/h σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 150 km/h. Ο μετατροπέας AC/DC και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ενσωματωμένα στον φορτιστή, με αποτέλεσμα ένα συμπαγές και αποδοτικό σύστημα πρόωσης που ζυγίζει μόλις 105 κιλά.

Η φόρτιση του 5 E-Tech είναι προηγμένη για την κατηγορία του μοντέλου του, χάρη στον καινοτόμο αμφίδρομο ενσωματωμένο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW.

Εξοπλισμένος με δυνατότητες V2L (vehicle-to-load) και V2G (vehicle-to-grid), αυτός ο φορτιστής συνδυάζεται στις εκδόσεις 150 και 122 ίππων. Με τον φορτιστή 11 kW, η μπαταρία 52 kWh χρειάζεται 4 ώρες και 30 λεπτά για να φορτίσει από το 10% στο 100%, ενώ η μπαταρία 40 kWh χρειάζεται μία ώρα λιγότερο.

Για ταχεία φόρτιση DC, η έκδοση 150 ίππων υποστηρίζει ισχύ έως 100 kW, φορτίζοντας την μπαταρία 52 kWh από το 15% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά. Η έκδοση 122 ίππων υποστηρίζει φόρτιση συνεχούς ρεύματος έως 80 kW, φορτίζοντας την μπαταρία 40 kWh με παρόμοιες επιδόσεις.

Το νέο Renault 5 αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από όλες τις αγορές της Ευρώπης, με την Ελλάδα να παίρνει την δική της σειρά για λανσάρισμα μέσα στο φθινόπωρο.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured