Σύνδεση

Volvo

VOLVO S60 1.6 T3

volvo-s60-1.6t3-1

Καλά αυτοκίνητα ήταν τα τετράθυρα Volvo πάντα και ένα πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προηγούμενη γενιά του S60. Τι τους έλειπε; Ένα πιο έντονο sex appeal, μια σύγχρονη και ελκυστική εικόνα που θα έμπαινε σαν το κερασάκι στην τούρτα του υψηλού επιπέδου ασφάλειας, της ποιότητας και γιατί όχι και των επιδόσεων που παραδοσιακά πρεσβεύει η σουηδική εταιρεία.

Αυτή λοιπόν την εικόνα απέκτησε το καινούργιο S60, που χωρίς αμφιβολία με την αλά κουπέ διαμόρφωση του πίσω μέρους του και το συνολικά επιτυχημένο σχεδιασμό του αποτελεί και αισθητικά μια πολύ καλή πρόταση στη μεσαία κατηγορία.

Λέμε και αισθητικά γιατί το νέο S60, που κυκλοφορεί όλο και περισσότερο στους ελληνικούς δρόμους, έχει κι άλλα προσόντα. Όπως το βασικό κινητήρα του, τον turbo 1.600 που αποδίδει 150 ίππους και 240 Nm ροπής και έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Κι αυτό γιατί είναι ελαστικός από χαμηλά (η μέγιστη ροπή του εμφανίζεται στις μόλις 1.600 στροφές), η απόδοσή του είναι γραμμική χωρίς ουσιαστικά ξεσπάσματα από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη, ενώ έχει πάντα αποθέματα ισχύος για να αντιδράσει άμεσα και πρακτικά χωρίς turbo lag στο πάτημα του γκαζιού. Σύμφωνοι, με τα σημερινά δεδομένα οι 150 ίπποι από τα 1.6 λίτρα μπορεί να μην εντυπωσιάζουν στα χαρτιά, αλλά στην πράξη της δοκιμής μας αποδείχθηκαν κάτω από όλες τις συνθήκες επαρκείς. Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε 0-100 σε 9,5” και τελική 210, τιμές που είναι αν μη τι άλλο ιδιαίτερα καλές για ένα οικογενειακό μεσαίο 1.600 μόλις κυβικών, που ζυγίζει 1,5 τόννο.

Μάλιστα η έκδοση των 182 ίππων (Τ4) του ίδιου συνόλου είναι μονόδρομος μόνο αν το ζητούμενο είναι η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου, μιας και το βασικό Τ3 εξοπλίζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, με κλιμάκωση καλά προσαρμοσμένη στα δεδομένα του τετρακύλινδρου. Τόσο καλά που ο οδηγός δεν χρειάζεται να ασχολείται συνεχώς μαζί του, κάτι που συμβάλλει τόσο στα άνετα ταξίδια, όσο και στην οικονομία καυσίμου. Με λίγη προσοχή στο trip computer του S60 μπορεί να εμφανιστούν τιμές και κάτω από τα 9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Βέβαια στην ξεκούραστη μετακίνηση, πέρα από την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση που εξασφαλίζει και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, συμβάλλουν και τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το S60. Συστήματα όπως αυτό της προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW) ή αυτό της προειδοποίησης σύγκρουσης που αν επιλεγούν είτε μεμονωμένα είτε ως πακέτο (κόστος εδώ +2.000 €) καθιστούν το S60 κορυφαίο στο συγκεκριμένο τομέα.

Ακόμα όμως και χωρίς αυτά το μεσαίο Volvo ξεχωρίζει από πλευράς ασφάλειας, μιας και το City Safety, που λειτουργεί μέχρι τα 30 χλμ./ ώρα και αποτρέπει τις συγκρούσεις με προπορευόμενο όχημα μέσα στην πόλη, περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Μαζί φυσικά με το εξελιγμένο ESPDSTC σύμφωνα με την ονοματολογία των Σουηδών- που αν χρειαστεί μπορεί να εμπλουτιστεί με τη λειτουργία ευστάθειας τρέιλερ, αλλά και τα παραδοσιακά στοιχεία ασφάλειας της Volvo, όπως τα SIPS και WHIPS (προστασία από πλευρικές συγκρούσεις και προστασία αυχένα και πλάτης).

Εκτός από τον εξοπλισμό ασφάλειας ικανοποιητικός είναι και ο εξοπλισμός άνεσης, ακόμα και στη βασική έκδοση Optimum (στάνταρ ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος κλιματισμός, οι ηλεκτρικές ευκολίες και το ηχοσύστημα), που βέβαια εμπλουτίζεται ακόμα περισσότερο στις Kinetic, Momentum και Summum που έπονται. Για πιο σπορ εικόνα υπάρχει και η RDesign, ενώ συνολικά το S60 πέρα από καλό εξοπλισμό έχει σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό διάκοσμο από τον οποίο φυσικά και δε λείπει η χαρακτηριστική λεπτή κονσόλα, καθώς και ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιό του των 2.776 χιλιοστών. Εκεί που υστερεί σε ότι αφορά τον οικογενειακό του χαρακτήρα είναι στο μέγεθος του πορτμπαγκάζ, που δεν ξεπερνά τα 380 λίτρα.

Από την άλλη όμως δεν κάνεις κάθε μέρα μετακόμιση. Κάθε μέρα όπως χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου και εδώ το Volvo S60 1.6 T3 αποδεικνύεται πέρα από ασφαλές και σβέλτο, ξεκούραστο και ευχάριστο, τόσο σε ότι αφορά το περιβάλλον στο εσωτερικό του όσο και το οδηγικό του προφίλ.

Ευχάριστη είναι και η διαμόρφωση του τιμοκαταλόγου του, που εκτείνεται από τις 25.350 ευρώ (23.920 με απόσυρση) της βασικής έκδοσης Optimum μέχρι τις 32.000 ευρώ (30.570) της συβαρίτικης Summum και το καθιστά για έναν ακόμα λόγο μια πολύ ενδιαφέρουσα και καλή πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών μεσαίων μοντέλων.

Volvo S60 1.6 T3 Optimum

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.628×1.865x         1.484 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.776 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

380 λίτρα

Βάρος:

1.486 κιλά

Κινητήρας:

1.598 κ.εκ., 4 κυλ., turbo

Ισχύς:

150 PS/ 5.700 σ.α.λ.

Ροπή:

240 Nm/ 1.600- 4.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

9,5”, 210 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

8,8 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

152 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

228 €

Τιμή:

από 25.350 €

από 23.920 € με απόσυρση

 

Φωτογραφίες: carzine.gr 

{gallery}photos/26/test/VOLVO-S60-1.6T3{/gallery}


Επόμενο:

HONDA JAZZ HYBRID

Μη χάσεις:

FIAT 500 0.9 TWINAIR

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota