Σύνδεση

FIAT

FIAT 500 0.9 TWINAIR

To θυμάμαι σαν τώρα: η τελευταία φορά που μπήκα σε αυτοκίνητο με δικύλινδρο κινητήρα ήταν το βράδυ που ο Λάγιος Ντέταρι χαιρετούσε από το Δημαρχείο του Πειραιά 50 χιλιάδες γαύρους και μια Ελλάδα που ξεκίναγε το ταξίδι του Τιτανικού. Ο κολλητός μου, μόλις είχε βάλει ένα καινούργιο μοτεράκι στο 2CV του και η απαραίτητη βόλτα για στρώσιμο στην Παραλιακή έληξε κάπως άδοξα, με έναν «φιλικό» καυγά. Από τότε πολλά πράγματα πήγαν και ήρθαν. Το Νίκο τον έχασα από εκείνη τη νύχτα, τον Ντέταρι τον ξαναβρήκα κάποια στιγμή ως προπονητή του Πόρου, τον υιό Παπανδρέου και την «Μανταλένα» του σκληρού πυρήνα της ΟΝΕ πάνω στις ξέρες των καιρών. Και κάπου μέσα σε όλα αυτά επέστρεψε και το νεανικό love story με τους δύο κυλίνδρους εσωτερικής καύσης. Και τι επιστροφή! Θυελλώδης. Εννιακόσια κυβικά, τούρμπο, 180άρες στο κοντέρ για πλάκα, 4,5 λίτρα/ 100 χλμ. κατανάλωση σε summer time βόλτα, αδέσμευτο και ωραίο (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας), πράσινο και οικολογικό. Λείπει κάτι; Όχι δεν λείπει. Ακόμα και ο ήχος είναι εδώ, το γλυκό κροτάλισμα από το σολφέζ των δύο εμβόλων, που στην αρχή ξενίζει, όμως σιγά-σιγά, γίνεται τόσο εθιστικό που σχεδόν το απολαμβάνεις.

Το 500αράκι με τον TwinAir είναι χωρίς περιστροφές μια από τις ευτυχέστερες στιγμές της ιταλικής εταιρίας. Είναι μία ιδανική συνεύρεση όλων όσων κάνουν ένα αυτοκίνητο ξεχωριστό: υψηλή τεχνολογία (που μάλιστα αποδίδει στην πράξη και όχι στα προσπέκτους), αξιοποίηση κάθε pixel στις οθόνες του ΑutoCAD, πίστη και αφοσίωση στη «φανέλα». Και όλα αυτά τυλιγμένα σ’ ένα πακέτο από αυτά που μόνο οι Ιταλοί μπορούν να κάνουν.

Το γεγονός εδώ είναι βεβαίως ο κινητήρας. Πέρα από τους ψυχρούς αριθμούς («ψυχροί» οι 85 ίπποι από 900 μόλις κυβικά;), και τη διεθνή αναγνώριση (ψηφίστηκε ως ο κινητήρας της χρονιάς για φέτος), σημασία έχει ότι η δια ζώσης επαφή μαζί του είναι εξίσου ενθουσιώδης. Αν εξαιρέσει κανείς τον ήχο που είναι λίγο πιο αισθητός απ’ ότι θα περίμενε κανείς στις μέρες μας, όλα τα υπόλοιπα δουλεύουν αφοπλιστικά σωστά. Αναμενόμενα λόγω κυβισμού πρέπει να βρεθεί πάνω από τις 2-2,5 χιλιάδες στροφές για να πάρει πάνω του, όμως από εκεί και πέρα είναι πραγματικά ασταμάτητος. Η δύναμη και η ροπή συναγωνίζονται επάξια ατμοσφαιρικά 1.400άρια, η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθά τα μέγιστα, ενώ και το σύνολο των μηχανικών μερών (τιμόνι, ανάρτηση, φρένα) με έντονο το ιταλικό γονιδίωμα, δημιουργεί ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς. Ιδίως μέσα στην πόλη όπου το έντονο μηχανολογικό ταμπεραμέντο αλλά και η γενικότερη feel good διάθεση από το σαλόνι σε κρατούν μονίμως στην πρίζα.

Όσο για το υπόλοιπο αυτοκίνητο, τα λόγια είναι περιττά. Η εικόνα του εσωτερικού είναι μια γλυκύτατη Τσινετσιτά του βιομηχανικού ντιζάϊν, με όλα τα καλύτερα χρόνια της αυτοκίνησης συγκεντρωμένα σε ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα πλαστικού και υφάσματος. Οι Ιταλοί δεν παίζονται σ’ αυτόν τον τομέα, και το 500άρακι εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να δημιουργεί ένα ερωτισμό που και ο πιο φλεγματικός δύσκολα μπορεί να του αντισταθεί. Παράλληλα είναι και ένα πραγματικό αυτοκίνητο –και όχι μία άσκηση 3 μέτρων πάνω στην λαμαρίνα και τη Φυσική- με τους -πραγματικούς του- χώρους του για τους πίσω επιβάτες και το –πραγματικό του- πορτμπαγκάζ (στο μέτρο του δυνατού πάντα). Κάποιες αβλεψίες από την εμμονή με το design βεβαίως και υπάρχουν, όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι μια αισθητική και βιομηχανική καρτ-ποστάλ στο αυτοκινητικό θυμικό ολόκληρου του πλανήτη.

Εν κατακλείδι και χωρίς περιστροφές, το 500αράκι της Fiat με τον απίστευτο TwinAir είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα σημαίνοντα γεγονότα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας για τη νέα δεκαετία. Μπορεί στην χώρα μας να φωτίζεται κυρίως από το ημίφως του ΔΝΤ και τα όποια οικονομικά οφέλη (τέλη κυκλοφορίας, χαμηλή κατανάλωση) να αντισταθμίζονται από την κάπως τσιμπημένη τιμή (από 13.750 ευρώ με πλούσιο πάντως εξοπλισμό). Όμως είναι τέτοια η δυναμική της όλης προσπάθειας, που χωρίς υπερβολή το φέρνει στα πρωτοσέλιδα των νέων καιρών. Ιδίως αν εθιστείς σ’ αυτό το κροτάλισμα δυο τρελαμένων εμβόλων και παίξεις νύχτα με τον ταξιτζή και την Ε-Class που πασχίζει να σε πιάσει κάπου στην κατηφόρα του Alpha στην Αττική Οδό με 200άρα χαλαρή και άνετη στο κοντέρ (και είχε και άλλο…).

FIAT 500 0.9 TWINAIR
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.546×1.627×1.488 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.300 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 185 λίτρα
Βάρος: 930 κιλά
Κινητήρας: 875 κ.εκ., 2 κύλινδροι, turbo
Ισχύς: 85 PS/ 6.300 σ.α.λ.
Ροπή: 145 Nm/ 1.900 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,0”, 173 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 95 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη:
Τιμή: από 13.750  €

από 13.450 € με απόσυρση

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/FIAT-500-TWINAIR{/gallery}


Επόμενο:

VOLVO S60 1.6 T3

Μη χάσεις:

HYUNDAI iX35 1.6 GDI

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Πόσο κοστίζει η νέα, κορυφαία λιμουζίνα της Mercedes, η S-Class, στην Ελλάδα;

Featured

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup