Σύνδεση

Mercedes-Benz

MERCEDES A45 AMG: ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΩΝ HOT HATCH

Η Mercedes A45 AMG είναι η πιο φτηνή AMG, η πιο μικρή και η μόνη τετρακύλινδρη, οπότε ευθύς εξαρχής είσαι λίγο κουμπωμένος μαζί της. Ειδικά από τη στιγμή που και η εμφάνισή της δεν κραυγάζει τους 360 ίππους που κρύβονται κάτω από το καπό της. Και την καθιστούν το πιο δυνατό δίλιτρο μοντέλο παγκοσμίως.

Ειδικά σε σχέση με την AMG Sport, την έκδοση εξοπλισμού που συνδυάζεται και με τον 1.600άρη των 122 ίππων, οι διαφορές είναι σχετικά μικρές και πρέπει να κοιτάξεις και δεύτερη, ίσως και τρίτη φορά για να εντοπίσει τους μεγάλους τροχούς, τις κόκκινες δαγκάνες, άντε και τις διπλές, τετράγωνες μπούκες πίσω.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο εμφανή, κυρίως χάρη στα μπάκετ, τις κόκκινες λεπτομέρειες αλλά και το χαρακτηριστικό φόντο των οργάνων, ενώ η γενική εικόνα είναι γνώριμη και από τις πιο ταπεινές εκδόσεις της A-Class. Αν μάλιστα κάνεις το κόπο και ανοίξεις το καπό θα δεις το χαρακτηριστικό όλων των AMG, το ταμπελάκι με το όνομα του μηχανικού πάνω στον κινητήρα που συναρμολόγησε.

Τον κινητήρα που όπως είπαμε είναι ο πιο δυνατός δίλιτρος και μετά την McLaren F1 αυτός με τη μεγαλύτερη ειδική ισχύ (ίπποι/ λίτρο) και επί της ουσίας ξυπνά και ξεδιπλώνει τις αρετές του πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. Από τις 2.250 σ.α.λ. είναι άλλωστε διαθέσιμα και τα 450 Nm που αποδίδει. Στην πράξη πατάς βαθιά το γκάζι, αφήνεις το 7άρι αυτόματο κιβώτιο με το διπλό συμπλέκτη να κάνει τη βρώμικη δουλειά, πιάνεις τα 100 από στάση σε 4,6 δεύτερα κι αν έχεις μπροστά σου ανοιχτό δρόμο συνεχίζεις μέχρι να επέμβει ο κόφτης στα 250 και να περιορίσει έτσι την τελική.

Όσο για την πρόσφυση δεν έχει πρόβλημα χάρη στη στάνταρ τετρακίνηση, ενώ για να τη σπάσεις πρέπει να προσπαθήσεις, να το επιδιώξεις και επί της ουσίας να το εκβιάσεις. Πάντως για να μην είναι τα πράγματα τελείως ουδέτερα και για να τονιστεί το fun to drive –αυτό το καταφέρνει μια χαρά και ο πολύ ωραίος ήχος του τετρακύλινδρου– υπάρχει και ένα πρόγραμμα σπορ λειτουργίας, που φρενάρει κατά τέτοιον τρόπο έναν από τους πίσω τροχούς ώστε η Α45 AMG να τοποθετείται για τη στροφή. Φυσικά το σπορ χαρακτήρα ακολουθούν και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, που αν ο δρόμος είναι σε καλή κατάσταση έχουν υπόλοιπο σε ότι αφορά το επίπεδο άνεσης. Αν όχι…

Γεγονός είναι πάντως πως μια έκδοση AMG των δύο προηγούμενων A-Class θα προκαλούσε απλά το γέλιο και τη θυμηδία. Αυτή εδώ όμως η 3η γενιά που έχει έκδοση AMG τα καταφέρνει μια χαρά και από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών και κινητήρα, δικαιολογώντας και την επωνυμία της και την παράδοση του εσωτερικού βελτιωτή της Mercedes.

Επιτυχημένο λοιπόν το downsizing που επιχείρησε η AMG με την Α45, που βέβαια δεν θα είναι μόνη της σε αυτήν τη ειδική κατηγορία των σούπερ σπορ μικρο-μεσαίων, μιας και στην πορεία θα προκύψει τόσο του Audi S3 όσο και το 1 Μ Coupe της BMW, ενώ φυσικά θα ακολουθήσει και CLA45 AMG, με τον ίδιο τετρακύλινδρο των 2.000 κυβικών και των 360 ίππων. Όσο για τις τιμές στην Ελλάδα σημειώστε από 47.699 ευρώ με απόσυρση (49.850 χωρίς), ενώ η CLA45 AMG θα κοστίζει από 53.850 ευρώ, πάντα με απόσυρση.

W. Haverkamp

MERCEDES A45 AMG
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.359×1.780×1.417 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 341 λίτρα
Βάρος: 1.555 κιλά
Κινητήρας: 1.991 κ.εκ., 4 κύλ., turboβενζίνης
Ισχύς: 360 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 450 Nm/ 2.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 4,6”, 250 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 161 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 363 €

{gallery}photos/37/TEST/MERCEDES-A45-AMG{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota