Σύνδεση

Volkswagen

Είναι τo VW up! GTI γνήσιος απόγονος του θρυλικού Golf GTI της 1ης γενιάς;

Eίναι βέβαιο πως ο «πειρασμός» για τους ανθρώπους της VW να συσχετίσουν το νέο up! GTΙ με ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της μάρκας, το αρχέτυπο Golf GTI του 1976, ήταν ιδιαίτερα μεγάλος. Ενδεχόμενα και προφανής, αν αναλογιστεί κανείς πως τα δύο αυτοκίνητα, που τα χωρίζουν ούτε λίγο ούτε πολύ 42 ολόκληρα χρόνια έχουν πάνω κάτω τις ίδιες διαστάσεις (μήκος 3,60 μέτρων το up!, 3,70 μέτρα το Golf) και παραπλήσιες αποδόσεις. Κι αυτό γιατί το κορυφαίο up! αποδίδει 115 ίππους, έναντι 110 για το Golf που δημιούργησε την κλάση των GTI και σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία -που δεν έχει άδικο- εκδημοκράτισε τις επιδόσεις. Μιας και μέχρι την εμφάνισή του οι τελευταίες ήταν προνόμιο των ακριβών μοντέλων. Είτε σπορ, είτε λιμουζινών.

Το καθοριστικό στοιχείο στον όποιο συσχετισμό ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι τα 42 χρόνια που προαναφέραμε. Ένα χρονικό διάστημα στο οποίο έχουν έρθει τα πάνω κάτω στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η οποία από την τότε εποχή της αθωότητας έχει περάσει σε μια clean cut περίοδο, όπου η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων έχουν την απόλυτη προτεραιότητα.

Λογικά λοιπόν και το up! GTI είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στο σύγχρονο δόγμα. Ο 3κύλινδρος κινητήρας του των 1.000 κυβικών αποδίδει, όπως προαναφέραμε, 115 ίππους, είναι ελαστικός από χαμηλά, ανεβάζει εύκολα στροφές και έχει έναν ήχο ο οποίος με τις κατάλληλες επεμβάσεις όχι μόνο δεν θυμίζει 3κύλινδρο παρά μόνο πολύ χαμηλά, αλλά ενθουσιάζει κιόλας.

Υπογραμμίζοντας και αυτός με τη σειρά του τον σπορτίφ προσανατολισμό, ενώ δεν λείπουν όλα όσα σύμφωνα με τη VW προσδιορίζουν οπτικά ένα GTI της. Από την κόκκινη γραμμή στη μάσκα, τις μαύρες λωρίδες στο προφίλ του και το μαύρο χρώμα στην πόρτα του πορτμπαγκάζ  (έτσι και αλλιώς είναι μαύρη σε όλα τα up!) μέχρι τα λογότυπα και το κλασικό σκωτσέζικο καρό -επίσημα ονομάζεται clark- στις επενδύσεις των καθισμάτων που πολύ απλά δεν γίνεται να λείπει.   

To up! GTI είναι γρήγορο, ειδικά με τα μέτρα των μίνι μιας και χρειάζεται 8,8 δεύτερα για το 0-100 και η τελική του φλερτάρει με τα 200 χλμ./ ώρα, ενώ είναι και ευχάριστο. Τόσο μέσα στην κίνηση της πόλης, όπου αν θέλεις εκμεταλλεύεσαι και το παραμικρό κενό προκειμένου να πας πιο γρήγορα μέχρι να σταματήσεις εκ νέου -καλά και τα φρένα του- όσο και έξω από αυτή. Όπου η ανάρτηση ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, περιορίζει τις κλίσεις χωρίς μάλιστα να μειώνει το επίπεδο της άνεσης. Τουλάχιστον σε τέτοιο επίπεδο που να γίνεται ενοχλητικό ή κουραστικό.

Από κει και πέρα το πιο μικρό στη γκάμα των GTI της Volkswagen δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως σπορ, ούτε ως απευθείας απόγονος του αρχέτυπου. Δεν έχει αυτό το 1:1 που επιζητάς, ούτε μπορεί να σε βάλει στην πρίζα για να το κυνηγήσεις και να κυνηγηθείς με τον εαυτό σου. Ο χαρακτηρισμός που το περιγράφει πιο καλά από όλους είναι αυτός του city GTI. Ενός αυτοκινήτου πόλης που έχει τη δυνατότητα όταν το θελήσει ο οδηγός του να κινηθεί γρήγορα. Ταυτόχρονα και οικονομικά, μιας και η επίσημη μέση κατανάλωσή του κυμαίνεται από 5,6 έως 5,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι τιμές αυτές έχουν προκύψει με το νέο τρόπο μέτρησης WLTP, ενώ ταυτόχρονα είναι και το πρώτο της μάρκας που έχει φίλτρο σωματιδίων σε κινητήρα βενζίνης.

Σημεία των καιρών και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στον εξοπλισμό του, καθώς και συστήματα υποβοήθησης διαθέτει και δυνατότητες πλοήγησης και διασύνδεσης. Τα τελευταία με την έξυπνη ενσωμάτωση smartphones και την αξιοποίηση των συγκεκριμένων δυνατοτήτων τους.

Το πώς τελικά θα αξιολογήσει κανείς το κορυφαίο up! είναι θέμα προσέγγισης. Η πιο σωστή κατά την άποψή μας είναι οι αισθητικές αναφορές στο original Golf GTI και οι παραλληλισμοί να αξιολογηθούν ως στοιχεία ένταξης σε μια ομάδα μοντέλων της VW με πιο σπορ χαρακτηριστικά και προσανατολισμό. Υπό αυτό το πρίσμα πρόκειται για ένα ευχάριστο και πρακτικό αυτοκίνητο που μπορεί να συγκινήσει το κατά κανόνα νεανικό κοινό στο οποίο απευθύνεται και να αποτελέσει το εισαγωγικό κεφάλαιο της GTI φιλοσοφίας. Με ένα κόστος λίγο κάτω από τις 16.000 ευρώ και με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Όσο για την τιμή του θα κυμαίνεται κάτω από τις 16.000 ευρώ για την 3θυρη εκδοχή του.

Γιάννης Σκουφής

VW up! GTI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.600×1.645×1.478 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.410 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 250- 950 λίτρα
Βάρος: 1.070 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 115 PS/ 5.000- 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 2.000- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,8”, 196 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,6- 5,7 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 127- 129 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 152- 155 €
Τιμή: < 16.000 €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup