Σύνδεση

Volkswagen

VW UP!

vw-up-1

Δεχόμενοι ότι το όνομα παίζει σημαντικό ρόλο στην καριέρα ενός αυτοκινήτου το ολοκαίνουργιο VW up! έχει σαφώς περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας από τους προκατόχους του, τα ονόματα των οποίων προέρχονταν από το ζωϊκό βασίλειο (Lupo και Fox).

Παράλληλα διαθέτει και εμφανώς περισσότερα προσόντα, με την πρώτη κιόλας ματιά, μιας και κερδίζει ευθύς εξαρχής το στοίχημα των εντυπώσεων. Όχι γιατί διαθέτει ριζοσπαστικά αισθητικά στοιχεία για την κατηγορία. Κάθε άλλο. Έχει μεν μια χαρούμενη φατσούλα που διαμορφώνεται κυρίως από την εισαγωγή αέρα που δημιουργεί ένα περίγραμμα γύρω από τη μάσκα, απλές και εύκολα κατανοητές γραμμές –ειδικά αυτή η τρισδιάσταση αίσθηση γύρω από τα παράθυρα είναι ένα έξυπνο σχεδιαστικό εύρημα– και τους τροχούς στα άκρα του αμαξώματος, αλλά αυτά τα έχουμε δει ξανά στην κατηγορία. Μπορεί όχι όλα μαζί, αλλά μεμονωμένα σίγουρα.

Ανεξάρτητα πάντως από το τι έχουμε ξαναδεί και τι όχι, τι είναι καινό δαιμόνιο και τι δεν είναι το πλέον σημαντικό στην περίπτωση του up! είναι ότι δεν δείχνει φτηνιάρικο, όπως έδειχνε π.χ. το Fox. Μπορεί να μην είναι upper class αλλά αποτελεί μια καθόλα σύγχρονη και αποδεκτή πρόταση, με δική της υπόσταση και χαρακτήρα, που τελικά κατορθώνει να κάνει stand up στην κατηγορία.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για το εσωτερικό του: έχει κάνει move up σε σχέση με τους προκατόχους του σε ότι αφορά την εμφάνιση και την αίσθηση –ειδικά αν υπάρχει και το εξτρά πολυ-σύστημα της Navigon, που πέρα από την πλοήγηση διαθέτει και άλλες λειτουργίες- αλλά και την ποιότητα της κατασκευής. Σαφώς και υπάρχει γυμνό μέταλλο στις πόρτες, προφανώς και είναι τα πλαστικά σκληρά, αλλά δεν θα μπορούσε να ήταν και διαφορετικά, μιας και μιλάμε για ένα μοντέλο της πιο μικρής κατηγορίας, η οποία για να χρησιμοποιήσουμε το δόκιμο αγγλικό όρο είναι ιδιαίτερα price sensitive ή σε απλά ελληνικά η τιμή που καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής παίζει καθοριστικό ρόλο.

Καθοριστικό ρόλο στη λίστα των προσόντων του μικρότερου πλέον των σύγχρονων Volkswagen παίζουν πάντως και οι χώροι του, μιας και παρά το μικρό του μήκος που μόλις που φτάνει τα 3,54 μέτρα, μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4, στην ανάγκη και 5 ανθρώπους. Σημαντικό εδώ είναι ότι η είσοδος- έξοδός τους διευκολύνεται από τα εμπρός καθίσματα με τη λειτουργία easy– entry που είναι στάνταρ, ενώ ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 251 λίτρων. Η τιμή αυτή είναι ικανοποιητική ακόμα και για μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας, της Β, με αποτέλεσμα να μπορείς να κάνεις pick up αρκετές αποσκευές, ακόμα και για ταξίδι κάποιων ημερών.

Γεγονός είναι ότι τα σύγχρονα μίνι δεν περιορίζονται στα αυστηρά αστικά όρια, Μπορούν να κινηθούν άνετα και πέρα από αυτά και το up! σαφώς και δεν αποτελεί την εξαίρεση. Μάλιστα έχει να προσθέσει μια καλά ρυθμισμένη ανάρτηση (κλασικές οι επιλογές των γερμανών: γόνατα μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω) που εξασφαλίζει ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, πάντα με τα δεδομένα της κλάσης.

Χαμηλό σε σχέση με τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και το επίπεδο θορύβου, που επίσης εξασφαλίζει ένα πιο άνετο ταξίδι, γεγονός που οφείλεται σε δύο λόγους: ο πρώτος είναι η πολύ καλή για το μέγεθός του up! αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,32) και ο δεύτερος τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά των τρικύλινδρων των 1.000 κυβικών με τους οποίους εξοπλίζεται. Οι οποίοι και δεν έρχονται τόσο έντονα ακουστικά στο προσκήνιο όπως έχουμε συνηθίσει γενικά από τα 3κύλινδρα σύνολα και το χαρακτηριστικό κροτάλισμά τους είναι πιο συγκρατημένο.

Σχεδιαστικά πρόκειται για εντελώς νέα σύνολα, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και με μεταβλητό χρονισμό για τον εκκεντροφόρο που ελέγχει τις βαλβίδες εισαγωγής, ενώ η απόδοσή τους είναι είτε 60 ίπποι στις 5.500 στροφές είτε 75 ίπποι στις 6.200, με τη ροπή να είναι σε κάθε περίπτωση 95 Nm.

Στην πράξη ο «μικρότερος» ακολουθούσε χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα τη ροή της κίνησης στους δρόμους της Ρώμης όπου έγινε η επίσημη παρουσίαση του up!, ενώ στο περιφερειακό οδικό δίκτυο μπορούσε με άνεση να κινηθεί, χωρίς να δείχνει ότι πιέζεται και χωρίς να καταναλώνει υπερβολικά, με 120, 130 χλμ./ ώρα (τελική 160, 0-100 σε 14,4”).

Ο «μεγαλύτερος» των 75 ίππων κάνει τα παραπάνω με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία, δείχνει πιο σπιρτόζικος στο γκάζι και με πιο άμεση απόκριση, ενώ φυσικά έχει να επιδείξει και καλύτερες επιδόσεις (0-100 σε 13,2”, τελική 171), χωρίς να αυξάνεται πολύ η κατανάλωσή του. Η μέση τιμή που ανακοινώνει η Volkswagen είναι 4,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, διαμορφώνεται στα 4,5 για την έκδοση των 60 ίππων και πέφτει στα 4,2 ως BlueMotion, με επιπλέον σύστημα start stop, ελαστικά χαμηλής τριβής κύλισης κ.λπ. Η μέγιστη εκπομπή CO2 είναι 108 γραμμάρια το χιλιόμετρο, που στην εκδοχή με φυσικό αέριο που αναμένεται μέσα στην άνοιξη θα πέφτει στα 79, που θα είναι και η καλύτερη τιμή παγκοσμίως για αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το 2013 πάντως θα έχει παρουσιαστεί και η ηλεκτρική έκδοση του up!, με μηδενικούς ρύπους, αν και η πιο σημαντική προσθήκη στη γκάμα θα είναι το πεντάθυρο, μιας και προς τις 5 πόρτες μετακινείται το αγοραστικό ενδιαφέρον και σε αυτήν εδώ την κατηγορία.

Το 5θυρο up! μια πρώτη γεύση του οποίου ήταν το πρωτότυπο cross up! της Φρανκφούρτης θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι και αναμένεται στη χώρα μας προς τα τέλη του ερχόμενου φθινοπώρου. Μέχρι τότε θα είναι φυσικά διαθέσιμο το τρίθυρο με τη χαρακτηριστική πίσω πόρτα που μοιάζει σα να είναι από γυαλί, οι πωλήσεις του οποίου στην Ελλάδα αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές της άνοιξης, με τιμή εκκίνησης γύρω στις 10.000 ευρώ -μπορεί λίγο πιο κάτω ώστε να υπάρχει το 9 μπροστά ή λίγο πιο πάνω.

Το βέβαιο είναι ότι και η εισαγωγική έκδοση take up! θα διαθέτει κλιματισμό, κάτι που δεν ισχύει π.χ. στη Γερμανία, όπου όμως είναι στάνταρ το ESP, προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες το up! να έρθει upside down. Ο αναλυτικός στάνταρ εξοπλισμός των πιθανών εκδόσεων του μικρού VW στη χώρα μας θα προκύψει μέχρι την άνοιξη που θα αρχίσει η διάθεσή του –οι ονομασίες τους εκτός από την take up! είναι move up! και high up!, ενώ για το λανσάρισμα θα υπάρχουν και τα πιο special up! black και up! white– ενώ θα καθοριστεί και η ακριβής διαφορά τιμής μεταξύ των εκδοχών των 60 και των 75 ίππων, που θα κυμαίνεται από 500 έως 800 ευρώ.

Το βέβαιο είναι ότι υπάρχει και μια αρκετά μεγάλη λίστα με εξτρά, μεταξύ των οποίων είναι τα up! boxes με αξεσουάρ ειδικά σχεδιασμένα για κάποιες χρήσεις (π.χ. απασχόληση παιδιών) και κυρίως το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στην πόλη (City Emergency Braking) που λειτουργεί μέχρι τα 30 χλμ./ ώρα και είναι στοιχείο ασφάλειας μοναδικό αυτή τη στιγμή στη μικρή κατηγορία.

VW up! (75 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

3.540x1.641x1.478 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.420 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

251- 951 λίτρα

Βάρος:

929 κιλά

Κινητήρας:

999 κ.εκ., 3 κύλινδροι

Ισχύς:

75 PS/ 6.200 σ.α.λ.

Ροπή:

95 Nm/ 3.000- 5.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

13,2”, 171 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση (εργοστ.):

4,7 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

108 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

87 €

Τιμή:

Ενδεικτικά από 10.700   €

{gallery}photos/26/test/VW-UP{/gallery}


Επόμενο:

NEO VW CC

Μη χάσεις:

CITROEN DS4 1.6 THP 200

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup