Με μια μάλλον λιτή ανακοίνωση, οι VW και Suzuki γνωστοποίησαν στις 9 Δεκεμβρίου 2009 την αρχική συμφωνία τους για συνεργασία.
Συγκεκριμένα, η VW θα αγοράσει μετοχές που αντιστοιχούν στο 19.9% του συνόλου της Suzuki, ενώ με το μισό του ποσού που θα λάβει, η Suzuki θα αγοράσει μετοχές της VW.
Πρακτικά, η VW επιθυμεί μέσω της Suzuki να εισχωρήσει σε πολυπληθείς αναδυόμενες αγορές όπως είναι η Κίνα και η Ινδία, όπου η ιαπωνική εταιρεία έχει πολύ μεγάλα ποσοστά πωλήσεων και ήδη ανεπτυγμένο δίκτυο. Από την άλλη πλευρά, η Suzuki επιθυμεί να «βάλει χέρι» στις νέες τεχνολογίες της VW (Twin Turbo, fuel cells), γλιτώνοντας το τεράστιο κόστος εξέλιξης «πράσινης» τεχνολογίας.
Για να έχετε μια εικόνα των δύο εταιρειών, το 2008 η VW πούλησε 6.300.000 οχήματα και είχε κέρδη 6,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Αντίστοιχα η Suzuki διέθεσε περισσότερα από 2.300.000 αυτοκίνητα και 3.280.000 μοτοσικλέτες, με κέρδος 534 εκατομμύρια ευρώ.
Λέτε να δούμε σύντομα Swift 1.2 TSi και VW… Alto; Γιατί όχι.
{gallery}photos/EIDHSEIS/nea/suzukivw{/gallery}