Σύνδεση

Volvo

VOLVO V60 T5

Πόσο εύκολα ξεπερνιούνται οι προκαταλήψεις; Η απάντηση είναι μάλλον δύσκολα, αν και πολλά εξαρτώνται από το τι θα σε ωθήσει σε αυτό. Αν λοιπόν θεωρείς πως τα στέισον έχουν μια αίσθηση επαγγελματική, δεν είναι κομψά κ.λπ. τότε αυτοκίνητα σαν το Volvo V60 είναι πολύ πιθανόν να σε κάνουν να αλλάξεις άποψη.

Κι αυτό γιατί το σουηδικό στέισον –ας μην ξεχνάμε πως η Volvo έχει να επιδείξει μια πολύ μεγάλη παράδοση στην κατηγορία- είναι ιδιαίτερα σικ, ενώ το έξυπνο τρικ με τις πίσω κολώνες που συγκλίνουν προς το εσωτερικό, που έχουν εφαρμόσει οι σχεδιαστές του, το βοηθά να κρύβει πολύ καλά το μέγεθος και τον όγκο του. Στον οποίο ο επιπλέον, σε σχέση με το σεντάν S60, έχει ενσωματωθεί ιδιαίτερα αρμονικά. Παράλληλα η διαμόρφωση των πίσω φωτιστικών του είναι και χαρακτηριστική και δημιουργεί την απαραίτητη συνάφεια με τα SUV της μάρκας.

Το καλό πάντως με το V60 είναι πως σε αντίθεση με άλλα στέισον κύρους, που δεν δίνουν τόσο έμφαση στην πρακτικότητα, έχει ένα μεγάλο (430 λίτρα) χώρο αποσκευών, με πολύ καλά εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει τη φόρτωση. Αν υπάρχουν επιπλέον μεταφορικές ανάγκες (μέχρι 1.241 λίτρα) τα πίσω καθίσματα διπλώνουν εύκολα και γρήγορα, ενώ φυσικά υπάρχει και προστατευτικό δίχτυ που συγκρατεί τις αποσκευές αν η φόρτωση μέχρι την οροφή είναι αναγκαία.

Αν δεν είναι αναγκαία και αν μπορεί κανείς να βολευτεί με τα 430 λίτρα που έχει στην κανονική του διάταξη ο χώρος αποσκευών, θα έχει στη διάθεσή του και άνετες θέσεις για τρεις στο πίσω κάθισμα. Πολύ άνετα θα ταξιδέψουν και οι εμπρός επιβάτες, ενώ συνολικά η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα και ο διάκοσμος και χαρακτήρα έχει και αίσθηση πολυτέλειας δημιουργεί.

Από κει και πέρα η χαρακτηριστική λεπτή κονσόλα υπάρχει και εδώ, ενώ ο εξοπλισμός τόσο της άνεσης όσο και της ασφάλειας, που περιλαμβάνει τα γνωστά πια συστήματα της Volvo, είναι πλήρης ακόμα και στη βασική έκδοση.

Βασικός από πλευράς κινητήρων βενζίνης είναι ο Τ3, ο turbo των 1.600 κυβικών που αποδίδει 150 ίππους και στην τελευταία του εκδοχή εκπέμπει μόλις 139 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο, στη συνέχεια είναι ο Τ4 των 180 ίππων –πάντα από 1.600 κυβικά- ενώ ακολουθεί ο Τ5 του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Και αυτός είναι turbo, έχει 2.000 κυβικά και αποδίδει ούτε λίγο ούτε πολύ 240 ίππους και 320 Nm από τις 1.800 έως τις 5.000 σ.α.λ. Φυσικά με τέτοια απόδοση δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα (0-100 σε 7,5”, τελική 230) το βάρους 1.574 κιλών πεντάθυρο αμάξωμα. Παράλληλα είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά, συνδυάζεται πολύ καλά τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων όσο και με το αυτόματο 6άρι, ενώ αν εκμεταλλευτείς τη ροπή του μπορείς να κινηθείς με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται ακόμα και κάτω από τα 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν θελήσεις όμως να αξιοποιήσεις τη δύναμη του τετρακύλινδρου Τ5, που δεν εμφανίζει σχεδόν καμία υστέρηση στην απόκριση, θα δεις την κατανάλωση να ανεβαίνει εμφανώς πιο ψηλά.

Πάντως αν η προτεραιότητά σας είναι περισσότερο η οικονομία και μετά όλα τα άλλα, χωρίς να πρέπει να κάνετε παραχωρήσεις και ως προς την ελαστικότητα και ως προς τις επιδόσεις γενικά, τότε καλό είναι να ρίξετε μια ματιά στους diesel της μάρκας. Οι οποίοι ξεκινούν από το μοναδικό για τη μεσαία κατηγορία 1.600 DRIVe που αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής, έχει μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/ 100 χλμ. και εκπομπές CO2 119 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ανεξάρτητα πάντως από το αν ο κινητήρας είναι βενζίνης ή πετρελαίου, το V60 είναι πολύ καλά στημένο, με υψηλό επίπεδο άνεσης και μεγάλο βαθμό απορρόφησης των ανωμαλιών των δρόμων από την ανάρτηση, με σημαντικά περιθώρια πρόσφυσης και όπως προαναφέραμε και με όλα τα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας της Volvo.

Το V60 λοιπόν συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο όμορφα αλλά και στα πιο σικ στέσιον που μπορείτε να αγοράσετε, χωρίς μάλιστα να πρέπει να κάνετε κάποιο συμβιβασμό ως προς την πρακτικότητα του.

Ως δίλιτρο Τ5 ξεκινά από τις 34.380 ευρώ με απόσυρση, ενώ η βασική του έκδοση βενζίνης (Τ3, 1.600 κυβικά) κοστίζει από 25.620 ευρώ και η αντίστοιχη πετρελαίου με τον κωδικό 1.6 DRIVe από τις 26.670 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

VOLVO V60 T5
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.628×1.865×1.484 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.776 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 430- 1.241 λίτρα
Βάρος: 1.574 κιλά
Κινητήρας: 1.999 κ.εκ., 4 κύλ., turbo
Ισχύς: 240 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 320 Nm/ 1.800-5.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,5”, 230 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 10,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 189 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 482 €
Τιμή: από 37.180  €

από 34.380 € με απόσυρση

φωτογραφίες carzine.gr

{gallery}photos/28/Test/VOLVO-V60-T5{/gallery}


Επόμενο:

HYUNDAI i20 1.2

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup