Η Volvo παραδοσιακά δίνει πολύ μεγάλη έμφαση σε θέματα ασφάλειας, εμπλουτίζοντας συνεχώς τα συστήματα που διαθέτει για τα μοντέλα της. Τo V40 για παράδειγμα είναι το μόνο αυτοκίνητο παγκοσμίως που διαθέτει αερόσακο για την προστασία των πεζών, ενώ τα S60/ V60 έχουν καθιερωθεί στη μνήμη των πιο πολλών ως αυτά που εισήγαγαν την τεχνολογία ανίχνευσης και αποφυγής σύγκρουσης με πεζό (Pedestrian Detection).
Το συγκεκριμένο σύστημα βασίζεται σε ένα ραντάρ που βρίσκεται στη μάσκα και σε μια κάμερα πίσω από τον εσωτερικό καθρέφτη που σκανάρουν το δρόμο, ενώ στη μνήμη της μονάδας τα είδωλα που προκύπτουν συγκρίνονται με αποθηκευμένα σωματομετρικά δεδομένα. Κι αυτός είναι ο λόγος που το συγκεκριμένο σύστημα αντιλαμβάνεται και οχήματα, αλλά όχι ζώα, όπως π.χ. ένα σκύλο ή μια γάτα.
Στην πορεία οι μηχανικοί και οι ειδικοί της Volvo εξέλιξαν τη “νοημοσύνη” του όλου συστήματος και πέρασαν στον αλγόριθμό του και το είδωλο ενός ποδηλάτη, προκειμένου κι αυτός να γίνεται αντιληπτός και να προειδοποιείται κατάλληλα ο οδηγός. Αν ο τελευταίος δεν αντιδράσει τότε το σύστημα ενεργοποιεί μόνο του το σύστημα πέδησης (Automated Emergency Braking) και ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο.
Το ερώτημα βέβαια που προκύπτει εδώ είναι πόσο αποτελεσματική και απροβλημάτιστη είναι η λειτουργία αυτών των συστημάτων. Αν κρίνουμε από το σύστημα για τους πεζούς η απόδοσή του είναι πράγματι εξαιρετική, οπότε από τη στιγμή που η λογική αλλά και τα στοιχεία του όλου συστήματος είναι ίδια θα είναι το ίδιο αποτελεσματικό και για τους ποδηλάτες. Ενδιαφέρον εδώ έχει ότι το 50% των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται είναι, με βάση τα στοιχεία της ευρωπαϊκής ένωσης, σύγκρουση με αυτοκίνητο.
{gallery}photos/34/NEWS/VOLVO-CYCLIST-DETECTION{/gallery}