Μέχρι στιγμής το υψηλό κόστος και λιγότερο η αξιοπιστία αποτρέπει τους κατασκευαστές να χρησιμοποιήσουν κάτι πιο εξεζητημένο από τον κλασικό μηχανικό έλεγχο των βαλβίδων. Τα πράγματα όμως εξελίσσονται κι έτσι η εταιρία Novel σε συνεργασία με την Camcon Automotive παρουσίασε ένα μηχανικό σύστημα ενεργοποίησης των βαλβίδων το οποίο όμως ελέγχεται εντελώς ηλεκτρονικά για ανεξάρτητο άνοιγμα και βύθιση, δηλαδή χωρίς εκκεντροφόρους.
Οι δύο εταιρίες ισχυρίζονται πως το μέλλον των κινητήρων βασίζεται στις by wire βαλβίδες για σούπερ απόδοση και πως το σύστημα θα το δούμε πριν το τέλος της δεκαετίας οπότε και θα έχουν αγριέψει για τα καλά τα πράγματα με τις εκπομπές ρύπων. Μέχρι τώρα το πιο σοφιστικέ σύστημα που υπάρχει στην παραγωγή είναι το Multiair της Fiat που καταργεί τον εκκεντροφόρο εισαγωγής.
Γιάννης Σκουφής