Τα κιβώτια CVT, αυτά με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις μετάδοσης, μπορεί να έχουν πιάσει στην ασιατική και κυρίως στην ιαπωνική αγορά όμως στην Ευρώπη δεν έχουν καταφέρει να καθιερωθούν. Κάτι που αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια και εταιρείες όπως η γερμανική Bosch υπολογίζουν πως θα αποκτήσουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%. Κι αυτό γιατί η δομή τους είναι απλή, καθώς αποτελούνται από δύο τροχαλίες που ελέγχονται ηλεκτρο-ϋδραυλικά και έχουν δυνατότητας αυξομείωσης του πλάτους έδρασης και από έναν ιμάντα που τις συνδέει. Ακριβώς αυτή η απλή αλλά και κόμπακτ κατασκευή τους τα κάνει σχετικά φτηνά και ιδανικά για μικρά αυτοκίνητα πόλης.
Από την άλλη εξειδικευμένες εταιρείες από η ZF έχουν εντελώς αντίθετη άποψη και έχουν τα CVT πολύ χαμηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων τους, κυρίως λόγω του αυξημένου θορύβου τους στη φάση της επιτάχυνσης.
Γιάννης Σκουφής
Με τη συνεργασία του www.caroto.gr