Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

BATTERY IN MOTION: ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ

Η σκέψη της εταιρείας CTE δεν είναι επαναστατική. Είναι όμως απλή και με τη δεδομένη τεχνολογία θα μπορούσε να είναι ένα είδος αυγό του Κολόμβου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα λοιπόν με το Battery in Motion, έτσι ονομάζεται το σύστημα, δεν υπάρχει μια μεγάλη μπαταρία, αλλά ένα docking station, μια μονάδα σύνδεσης, στην οποία προσθέτεις μεμονωμένα στοιχεία συσσωρευτή. Αυτά έχουν το μέγεθος ενός κουτιού παπουτσιών, είναι πλήρως μονωμένα προκειμένου να μπορεί κανείς να τα προσθέσει ή να τα αφαιρέσει με γυμνά χέρια, ζυγίζουν 6 κιλά το καθένα και περικλείουν ενέργεια για να καλυφθούν 10 χιλιόμετρα. Έτσι αν προγραμματίζεις να καλύψεις 200 χιλιόμετρα π.χ. χρειάζεσαι 20 τέτοια στοιχεία που ζυγίζουν συνολικά 120 κιλά. Αν όμως απλά θα καλύψεις κάποια μικρή απόσταση θα χρειαστείς 2, άντε 3, οπότε χρησιμοποιείς μόνο αυτά που ζυγίζουν λιγότερο από 20 κιλά και αφήνεις τα υπόλοιπα στο σπίτι να φορτιστούν.

Η παράπλευρη πολύ θετική συνέπεια είναι ότι όσο μικρότερο το βάρος του ηλεκτρικού αυτοκίνητου τόσο μεγαλύτερη είναι η αυτονομία που επιτυγχάνεται με δεδομένη αποθηκευμένη ενέργεια, οπότε το όλο σύστημα γίνεται ακόμα πιο αποδοτικό.

Πραγματικά έξυπνη ιδέα, ενώ οι άνθρωποι της εταιρείας υποστηρίζουν πως του χρόνου θα έχουν έτοιμο ένα πρωτότυπο. Τα θέματα που καλούνται μέχρι τότε να επιλύσουν είναι κατ’ αρχήν η θέση του docking station, στο οποίο θα αφαιρούνται ή θα προστίθενται στοιχεία και η πρόσβαση με τη χρήση του θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολη. Το δεύτερο είναι ο τρόπος με τον οποίο οι μπαταρίες θα φορτίζονται και θα εκφορτίζονται όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφα προκειμένου να μην έχουν κρατήσει διαφορετική μνήμη και άρα να μην έχουν διαφορετικό ενεργειακό περιεχόμενο, που θα προσθέσει έναν επιπλέον παράγοντα δυσκολίας στην εφαρμογή της ιδέας Βattery in Motion. Η οποία ανεξάρτητα από τις λύσεις που πρέπει να δοθούν είναι πολύ έξυπνη.

Γιάννης Σκουφής

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz