Γεγονός είναι πως το εντυπωσιακό FT-1, το πρωτότυπο που παρουσίασε η Toyota στο φετινό Ντιτρόιτ διαφοροποιείται σημαντικά από το κατά κανόνα clean cut προφίλ της. Κι όμως δεν είναι το μόνο τρελό concept που αποστασιοποιείται από τα DNA της και στη συνέχεια σας παρουσιάζουμε τα πιο χαρακτηριστικά από αυτά.
1. Hybrid R
Θεωρητικά πρόκειται για ένα ακόμα Yaris, αλλά τι Yaris: φουλ στην τεστοστερόνη, με αγωνιστικό κινητήρα 1.600 κυβικών και το υβριδικό σύστημα του αγωνιστικού TS030 του Le Mans. Συνολικά μιλάμε για 400 άλογα, τετρακίνηση και το πιο τρελό Yaris που έχει σκεφτεί ποτέ άνθρωπος…
2. Toyota FV2
Σχήμα διαστημικής κάπσουλας με τροχούς και χωρίς τιμόνι, μιας και επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει ακολουθώντας τις κινήσεις του σώματος του οδηγού. Κάτι σαν τετράτροχο Segway δηλαδή, που επιπρόσθετα αντιλαμβάνεται και τη διάθεση του οδηγού του και του προτείνει βολτίτσες για να του φτιάξει τη διάθεση.
3. Aygo Crazy
Εδώ το λέει και το όνομα πως πρόκειται για το πιο τρελό Aygo ever. Με κινητήρα τον 1.800 VVTi του πάλαι ποτέ MR2 αλλά με turbo και 200 άλογα στο πίσω μέρος του, εκεί που κανονικά παίζουν παιδάκια, θέλει λιγότερα από 6 δεύτερα για το 0-100 και η τελική του, αν έχεις τα κότσια να τη δεις στο ταχύμετρο, ξεπερνά τα 200. Η πίσω φτερούγα είναι δανεική από αγωνιστικό αμερικάνικο champ car.
4. Aygo DJ
Αν είστε DJ ή θέλετε να γίνεται ή τέλος πάντων θέλετε εποχούμενα deck αυτό εδώ το Aygo είναι, όπως μπορείτε να δείτε, Η λύση για το θέμα σας. Εννοείτε πως είναι ένα και μοναδικό.
5. CS&S
Το όνομά του σημαίνει Compact Sport & Speciality και είναι η άποψη της Toyota το 2003 για το πως θα είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα του μέλλοντος. Από ότι φαίνεται πίστευαν στην νοσταλγική τους εμφάνιση με μια σπορ νότα, μιας και το CS&S και ρετρό δείχνει και σπορ στοιχεία έχει. Και μετά κατέληξαν στο Prius… Τέλος πάντων, ο κινητήρας είναι το μόνο λογικό στο concept αυτό, μιας και ήταν 1.500 κυβικών και κινούσε τους πίσω τροχούς. Για τους μπροστά υπήρχε ένας ηλεκτροκινητήρας.
6. FUN VII
Εννιά χρόνια μετά το CS&S στην Toyota πίστευαν πως τα αυτοκίνητα του μέλλοντος πρέπει πέρα από φουτουριστική αισθητική να έχουν και δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τον περιβάλλον και τους περαστικούς. Γι αυτό το Fun VII είναι όλο μια οθόνη προβολής. Τώρα τι πρέπει να προβληθεί είναι άλλου παπά ευαγγέλιο και όχι δεν έχουμε ιδέα τις ιδέες ενσάρκωναν τα 6 προηγούμενα Fun.
7. FT-HS
Η Supra είχε στοιχειώσει καιρό πριν στο μυαλό των ανθρώπων της Toyota κι έτσι το 2007 παρουσίασαν το FT-HS, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, που θα συνδύαζε τις επιδόσεις με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Γι’ αυτό και είχε, εκτός από εντυπωσιακή εμφάνιση, συνολικά 400 άλογα, από έναν V6 3.500 κυβικών, που ήταν μέρος ενός υβριδικού συστήματος. Όπως γνωρίζετε σκέψη ήταν και πέρασε. Μετά από ώριμη σκέψη φανταζόμαστε.
8. FXS
Διθέσιο σπορ ρόουντσερ με άκαμπτο αμάξωμα, αγωνιστική ανάρτηση γύρω γύρω και έναν V8 4.300 κυβικών κάτω από το μακρύ του καπό, που έστελνε τη ροπή στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητο κιβωτίου 6 σχέσεων. Μιλάμε για το 2001 και για ωραίες προτάσεις που δυστυχώς έμειναν στα συρτάρια. Δυστυχώς.
9. MTRC
Τα αρχικά του σημαίνουν Motor Triathlon Race Car, με το Triathlon να αποκαλύπτει τη δυνατότητα του διθέσιου concept να μετέχει σε αγώνες εκτός δρόμου, σε αστικά σιρκουί και σε πίστες. Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες στις πλήμνες των τροχών και τροφοδοσία από ενεργειακή κυψέλη. Έδειχνε πολύ ενδιαφέρον τότε, το 2004 και τουλάχιστον τα κατάφερε να είναι στο pool του Gran Turismo 4.
10. RSC
Δεν του φαίνεται μεν αλλά η βάση του είναι το RAV4 του 2001 και η αισθητική του είναι εμπνευσμένη και από το WRC. Δεν είναι πολύ ενδιαφέρον; Ή μήπως έχουν περάσει πολλά χρόνια και είμαστε απλά η μειοψηφία; Πάντως κάτι από Mad Max το έχει.
11. Alessandro Volta
Αν παρακολουθείτε λίγο τα πρωτότυπα θα παίρνετε όρκο πως αυτό εδώ είναι της δεκαετίας του ’90 και είναι δημιούργημα του Giorgetto Giugiaro. To δεύτερο το πετύχατε, για το πρώτο πέσατε μια δεκαετία έξω, μιας και η Toyota ανακάλυψε αυτά τα σχήματα το 2004. Κατά τα άλλα κινητήρας V6 3.300 κυβικών, δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση, 402 άλογα, 0-100 σε 4 δεύτερα. Το όνομά του παραπέμπει στον ιταλό φυσικό που ανακάλυψε τις μπαταρίες, ενώ σήμερα θα βρίσκεται σε κάποια αποθήκη στο Τόκιο.
Γιάννης Σκουφής