Προβληματισμένοι είναι οι επικεφαλείς της Toyota για τη μείωση κατά 50% των πωλήσεων των μοντέλων τους στην τεράστια κινεζική αγορά. Με τη γλώσσα των αριθμών η Toyota πούλησε τον Αύγουστο 75.300 μονάδες στην Κίνα, ενώ το Σεπτέμβριο ούτε τα μισά!
Ο λόγος δεν είναι ούτε οι τυχόν αλλαγές στις προτιμήσεις των Κινέζων, ούτε τυχόν προβλήματα με τα αυτοκίνητα. Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και έχει άμεση σχέση με την κυριότητα τριών ακατοίκητων νησίδων (τι μας θυμίζει, τι μας θυμίζει), που οι Ιάπωνες τα ονομάζουν Senkaku, οι Κινέζο τα λένε Diaoyou και εκτός από αυτούς τους δύο τα διεκδικεί και η Ταϊβάν.
Έτσι λοιπόν λόγω της διαμάχης γι αυτά τα νησιά, οι ρίζες της οποίας χάνονται πριν από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Κινέζοι άρχισαν δειλά δειλά αρχικά και πιο δυναμικά στη συνέχεια να μποϋκοτάρουν προϊόντα ιαπωνικής προέλευσης. Μεταξύ αυτών φυσικά και τα αυτοκίνητα, γεγονός που έχει οδηγήσει τις ιαπωνικές εταιρείες σε απόγνωση, μιας και η αγορά της Κίνας έχει τέτοιο μέγεθος που δεν μπορείς ούτε καν να σκεφτείς να την αγνοήσεις.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το πιο δημοφιλές Toyota στην Κίνα, όπου η εταιρεία διαθέτει και αρκετά εργοστάσια προκειμένου να καλύψει την εγχώρια ζήτηση, είναι το Camry, που βρίσκεται μόλις στη 13η θέση των σχετικών chart. Πρώτa από πλευράς πωλήσεων είναι τα Buick Excelle και Chevy Sail, ενώ ακολουθούν ούτε λίγο ούτε πολύ 4 μοντέλα της VW, τα Jetta, Sagitar, Beta και Lavida.
{gallery}photos/30/news/TOYOTA-CHINA-PROBLEMS{/gallery}
