Πολύ εξεζητημένο; Πολύ ακριβό; Όποιος και να είναι ο λόγος –και οι δύο προηγούμενοι πάντως ισχύουν- γεγονός είναι πως μετά το καλοκαίρι η διάθεση του λιλιπούτειου Toyota iQ στην Ευρώπη θα σταματήσει. Κι αυτό γιατί το Μάιο θα ολοκληρωθεί η παραγωγή των ευρωπαϊκών του εκδόσεων (στην Ιαπωνία), ενώ αντίθετα θα εξακολουθεί να διατίθεται τόσο στην ιαπωνική όσο και στην αμερικανική αγορά.
Το iQ, το οποίο είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο τεχνολογικά, προκειμένου να χωρέσουν τα πάντα όλα ενός σύγχρονου αυτοκινήτου μαζί με (θεωρητικά) 4 θέσεις στα ούτε 3 μέτρα του μήκους του, παρουσιάστηκε το 2009 με μεγάλη έμφαση από πλευράς τις ιαπωνικής εταιρείας. Κι αυτό γιατί ήταν ένας εν δυνάμει ανταγωνιστής και μάλιστα πιο πρακτικός λόγω των επιπλέον θέσεων –το μείον ήταν το ανύπαρκτο πορτμπαγκάζ των μόλις 32 λίτρων- του Smart Fortwo.
Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν πάντως όπως τα περίμενε η Toyota κι έτσι μέσα στην πενταετία που μεσολάβησε από την επίσημη πρεμιέρα του πουλήθηκαν μόλις 90.000 iQ πανευρωπαϊκά.
Γιάννης Σκουφής