Μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του έτσι κι αλλιών high tech μίνι της, του iQ, θα παρουσιάσει η Toyota στο Παρίσι, αλλά παρόλο που το iQ EV είναι ώριμο για κανονική παραγωγή η ιαπωνική εταιρεία δεν θεωρέι ώριμη την αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και γι αυτό στο συγκεκριμένο τομέα θα συνεχίσει να επενδύει στα plug–in υβριδικά της.
Ανεξάρτητα πάντως από αυτό το Toyota iQ EV είναι 135 χιλιοστά πιο μεγάλο από το iQ που γνωρίζουμε φτάνοντας συνολικά τα 3,20 μέτρα, κινείται από ένα ηλεκτροκινητήρα 47 kW, ο οποίος τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 12,4 kWh τοποθετημένων στο δάπεδο για ναμην επηρεάζεται ο χώρος των επιβατών. Οι συσσωρευτές φορτίζονται από οικιακό ρεύμα μέσα σε ένα τρίωρο φουλ, ενώ με ταχυφορτιστή το 80% της φόρτισής τους επιτυγχάνεται μέσα σε ένα τέταρτο.
Με φουλ μπαταρίες η αυτονομία του iQ EV φτάνει τα 85 χιλιόμετρα, η τελική του τα 125, ενώ από στάση μέχρι τα 100 χρειάζεται 14,1 δεύτερα. Διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, το κανονικό D για μέσα στην πόλη, το S για πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά και το B για τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα που οδηγεί σε αύξηση της αυτονομίας.
Όλες οι πληροφορίες που αφορούν αυτονομία κ.λπ. προβάλλονται σε μια μεγάλη οθόνη TFT στο εσωτερικό του, ο διάκοσμός του οποίου προσανατολίζεται προς τα υβριδικά μοντέλα της Toyota.
Γιάννης Σκουφής
{gallery}photos/29/ecology/TOYOTA-IQ-EV{/gallery}