Μετά από το χρονικό διάστημα των 100 ημερών από την επίσημη εξαγορά της Opel η διοίκηση του γαλλικού ομίλου PSA τα πλάνα της για τη γερμανική εταιρεία αλλά και τη βρετανική Vauxhall, με την ονομασία PACE.
Έτσι ο άμεσος στόχος για την Opel είναι η κάλυψη της απώλειας 215 εκ. ευρώ στο δεύτερο τετράμηνο του 2017 και την επιστροφή της γερμανικής μάρκας στην κερδοφορία μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Συγκεκριμένα, το πλάνο προβλέπει:
- Χαμηλότερο σημείο οικονομικού ισοσκελισμού (breakeven) στις 800.000 μονάδες από το 1,15 εκατομμύρια μονάδες σήμερα
- Έως το 2024 όλα τα μοντέλα και γκάμα της Opel θα είναι και υβριδικά ή ηλεκτρικά. Το 2020 θα παρουσιαστεί μία plug-in υβριδική εκδοχή του Grandland-X και αργότερα μία ηλεκτρική BEV έκδοση του νέου Corsa.
- Στόχος μέχρι το 2020 είναι το λειτουργικό κέρδος στο 2%. Το VW Group βρίσκεται αυτό το χρόνο στο 4% και o PSA στο 7,3%. Η πρόβλεψη είναι αυτό το ποσοστό να αυξηθεί στο 6% έως το 2026.
- Κανένα εργοστάσιο δεν θα κλείσει προς το παρόν και αν υπάρξουν περικοπές θέσεων εργασίας θα είναι της μορφής εθελουσίας εξόδου.
- Τα νέα Opel θα βασίζονται στα πλαίσια CMP και EMP2 των Peugeot-Citroen. Κάτι που σημαίνει μείωση από 9 σε 4 πλαίσια. Επίσης όλοι οι κινητήρες θα είναι PSA. Όλα τα Opel θα παράγονται στο Rüsselsheim.
- Μέχρι το 2020 θα παρουσιαστούν συνολικά 9 νέα μοντέλα. Το νέο Combo το 2018 και το νέο Corsa το 2019.
- Μειώσεις τιμών για τα επιβατικά
- Καινούργιο μεγάλο SUV με βάση του πλαίσιο EMP2, καθώς και ένα μοντέλο της μεγάλης κατηγορίας (D)
- Αύξηση των πωλήσεων των επαγγελματικών οχημάτων κατά 25% από το 2017 έως το 2020
- Μείωση του κόστους παραγωγής κατά 700 ευρώ ανά αυτοκίνητο
- Κέρδος εκμετάλλευσης συνεργειών στα πλαίσια του ομίλου PSA στα 1,21 δις ευρώ έως το 2020 και στα 1,6 δις έως το 2026.
Γιάννης Σκουφής
