Σύνδεση

Featured

To νέο Volvo XC40 ξεκινά από τα 1.500 κυβικά και είναι ένα εξαιρετικό compact SUV

Με το καινούργιο μικρό SUV της, το XC40, η Volvo παρουσίασε ένα ακόμα μοντέλο που ευθύς εξαρχής δείχνει πως θα είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο. Κι αυτό όχι μόνο γιατί κατάκτησε το σημαντικό τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018, αλλά γιατί η αποδοχή του από το κοινό, όπου διατίθεται συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, είναι εξαιρετικά καλή.

Αυτό που προσέχει κανείς και εκτιμά με την πρώτη κυριολεκτικά ματιά στο XC40 είναι φυσικά η εμφάνισή του, στην οποία το πάντα ιδιαίτερο Σκανδιναβικό design εμφανίζεται στην καλύτερή του εκδοχή. Με απλές αλλά ταυτόχρονα και χαρακτηριστικές γραμμές το ολοκαίνουργιο Volvo ακολουθεί το πολύ όμορφο στυλ των μεγαλύτερων SUV της μάρκας, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει το δικό του έντονο χαρακτήρα. Οι σχετικά μικρές του διαστάσεις (μήκος 4,425 μέτρων), η εμφατική κάθετη μάσκα του, τα ενσωματωμένα στους LED προβολείς φώτα ημέρας του εμπνευσμένα από το σφυρί του Thor, του ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογίας και κυρίως η διαμόρφωση της πίσω κολώνας του εξασφαλίζουν τόσο την άμεση αναγνώριση όσο και μια νεανική και δυναμική παρουσία, με μοναδικά χαρακτηριστικά για αυτή την τόσο δημοφιλή κατηγορία. Ταυτόχρονα η απόσταση των 211 χιλιοστών από το έδαφος κάνει σαφές πως πρόκειται για ένα γνήσιο SUV.

Το επιτυχημένο στυλ των πιο μεγάλων SUV της Volvo υιοθετείται και στο εσωτερικό του XC40, ενώ ενδεικτικό της μεγάλης προσοχής που έδειξαν όλοι όσοι ενεπλάκησαν στην εξέλιξή του είναι ότι παρόλο που είναι το εισαγωγικό μοντέλο της μάρκας στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν έγινε καμία παραχώρηση και καμία έκπτωση.

Έτσι η μεγάλη αλα tablet οθόνη του κορυφαίου συστήματος infotainment των 9,0 ιντσών καθορίζει και εδώ οπτικά το ιδιαίτερα ποιοτικό ταμπλό με την άψογη εργονομία, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τρείς διαφορετικές απεικονίσεις (Comfort, Eco και Dynamic) ολοκληρώνει τη high tech διάσταση.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα, τόσο σε ότι έχει σχέση με τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones όσο και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τομέας στον οποίο η Volvo έχει να επιδείξει μια πολύ μεγάλη παράδοση και ευαισθησία. Μεταξύ αυτών το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιων συγκρούσεων (City Safety) της τελευταίας γενιάς, αυτό της αποφυγής εκτροπής από το δρόμο (Run-Off Road Mitigation) και της αποφυγής συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα (Oncoming Lane Mitigation), αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης που είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο στην κατηγορία και το πολύ καλό σύστημα της υποβοήθησης στάθμευσης.

Παράλληλα το XC40 διαθέτει και κάποιες πρωτοποριακές δυνατότητες που έρχονται κυριολεκτικά από το μέλλον. Λειτουργίες όπως το car sharing -χρήση του αυτοκινήτου από κάποιον άλλο με εκχώρηση κωδικού από τον ιδιοκτήτη- και το Volvo on Call. Με το τελευταίο ο οδηγός μπορεί να πάρει στο smartphone του αναφορά της κατάστασης του XC40 του αλλά και να εκτελέσει πολλές λειτουργίες από απόσταση. Η πιο ενδιαφέρουσα από αυτές και κατά πάσα πιθανότητα αυτή που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο στο ζεστό ελληνικό καλοκαίρι είναι η δυνατότητα ενεργοποίησης του κλιματισμού της καμπίνας από απόσταση, έτσι ώστε όταν μπει κανείς να νοιώσει ευθύς εξαρχής ιδιαίτερα άνετα. Φυσικά στις πιο κρύες περιόδους του χρόνου το ίδιο μπορεί να γίνει με τη θέρμανση της καμπίνας.

Μιας καμπίνας που πέρα από τη high tech διάστασή της και τον πολυτελή προσανατολισμό της ξεχωρίζει και με τους χώρους της, που εξασφαλίζονται και από την εξαιρετική εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του μεταβλητού και ιδιαίτερα εξελιγμένου πλαισίου CMA (Compact Modular Architecture) από τους μηχανικούς της Volvo.

Έτσι ακόμα και πέντε επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς σε καμία περίπτωση να στριμωχτούν ενώ το μέγεθος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα πολύ καλά 460 λίτρα μέχρι τα 1.336 λίτρα στην περίπτωση που διπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Παράλληλα η πρακτικότητα του XC40 στην καθημερινότητα εξασφαλίζεται από τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, στις οποίες μπορεί να τοποθετήσει κανείς το smartphone του -υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης στην κατάλληλη θέση της κεντρικής κονσόλας- τις υπόλοιπες φορητές του συσκευές και ότι άλλο έχει μαζί του. Κατάλληλος χώρος υπάρχει ακόμα και για ένα μεγάλο laptop -στις θήκες των εμπρός θυρών, οι επενδύσεις των οποίων μάλιστα είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υλικά, δείχνοντας και με τον τρόπο αυτό την ευαισθησία της Volvo στην όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. 

Το νέο XC40 πέρα από ένα χαρισματικό κόνσεπτ είναι και ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς. Η εξαιρετική του οδική συμπεριφορά και ο άψογος έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματός του -και αυτό παρά την απόσταση από το έδαφος των 211 χιλιοστών που προαναφέραμε- συνδυάζεται με ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση, καθώς και με ένα ιδιαίτερο δυναμικό προφίλ και πολύ καλές επιδόσεις.

Αυτά ισχύουν φυσικά και για την εισαγωγική του έκδοση την T3, η οποία κινείται από έναν υπερ-σύγχρονο τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.500 κυβικών. Ο οποίος, όπως άλλωστε όλοι οι κινητήρες του XC40, έχει εξελιχθεί και κατασκευάζεται από την ίδια τη Volvo, αποδίδει 156 ίππους και 265 Nm ροπής, τιμές εξαιρετικές για την κατηγορία και τον κυβισμό. Αντίστοιχες είναι και οι τιμές των επιδόσεων, με το 0-100 χλμ./ ώρα να έρχεται σε μόλις 9,4 δεύτερα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200 χλμ./ ώρα.

Το XC40 T3 είναι όμως και ιδιαίτερα οικονομικό, μιας και κατά μέσο όρο αρκείται σε μόλις 6,2 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα (εκπομπές CO2 144 γραμμάρια το χιλιόμετρο) αποδεικνύοντας και έτσι την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί των Σουηδών στον κινητήρα.

Μάλιστα όχι μόνο στο εισαγωγικό αλλά σε όλα τα σύνολα της γκάμας, μιας και το νέο XC40 είναι διαθέσιμο και με τον τετρακύλινδρο βενζίνης των 2.000 κυβικών που στο Τ4 (αυτόματο με κίνηση στους εμπρός ή προαιρετικά σε όλους τους τροχούς) αποδίδει 190 ίππους και στο Τ5 (στάνταρ αυτόματο και τετρακίνητο) 247.

Η εισαγωγική έκδοση πετρελαίου η D3 -με 150 ίππους από 2.000 κυβικά- είναι διαθέσιμη με κίνηση μόνο μπροστά ή με τετρακίνηση καθώς και με χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Η κορυφαία diesel, η D4 των 190 ίππων, είναι αποκλειστικά αυτόματη και τετρακίνητη.

Φυσικά μια εταιρεία σαν τη Volvo, που όπως είπαμε είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη περιβαλλοντικά δεν θα μπορούσε παρά να έχει σχεδιάσει το πιο καινούργιο της μοντέλο με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορεί να συνδυαστεί τόσο με υβριδικά όσο και με πλήρως ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης. Η πρώτη διαθέσιμη εξηλεκτρισμένη έκδοσή του θα είναι η T5 Twin Engine, στην οποία ο τρικύλινδρος των 1.500 κυβικών -εδώ θα αποδίδει 180 ίππους- θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 75 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση και των δύο θα φτάνει τους 255 ίππους, ενώ περίπου 50 χιλιόμετρα θα μπορούν να καλυφθούν αποκλειστικά ηλεκτρικά. 

Το νέο Volvo XC40 είναι διαθέσιμο με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: το ουσιαστικά πλήρες βασικό, το ακόμα πιο πλούσιο Momentum, το σπορ R-Design και το πολυτελές Inscription, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από τις 30.713 ευρώ της έκδοσης T3.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup