Πόσο χαμηλά μπορεί να κατέβει ο αεροδυναμικός συντελεστής ενός αυτοκινήτου; Η απάντηση είναι αρκετά και το πρωτότυπο ΙΑΑ της Mercedes το αποδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του είναι μόλις 0,19. Όπως είχαμε προβλέψει το συγκεκριμένο concept είναι μια μελέτη και ενδεχόμενα δείχνει τη μορφή της S–Class ή της CLS στο όχι και τόσο άμεσο μέλλον.
Για να έρθει πάντως αυτή η εντυπωσιακή τιμή του 0,19 χρειάζονται κάποια περίεργα ενεργά αερο-πάνελ μπροστά και πίσω, τα οποία προσθέτουν επιπλέον 390 χιλιοστά στο μήκος του αμαξώματος.
Το φουτουριστικό εσωτερικό του Intelligent Aerodynamic Car –αυτό σημαίνει τοι ΙΑΑ- διαθέτει τέσσερις ανεξάρτητες θέσεις, ενώ την προσοχή κλέβουν οι φωτιζόμενοι αεραγωγοί σε σχήμα τουρμπίνας. Φυσικά, υπάρχουν οθόνες αφής, φουλ ψηφιακά πάνελ και δυνατότητα εντολών με κινήσεις των χεριών. Το σύστημα πρόωσης των 274 ίππων είναι ηλεκτρο-ϋβριδικό, με εκπομπές CO2 μόλις 28 γραμμαρίων το χιλιόμετρο και δυνατότητα καθαρής ηλεκτρικής κίνησης για μέχρι και 32 χιλιόμετρα.
Γιάννης Σκουφής
