Σύνδεση

Volkswagen

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ VW, ΠΟΥ “ΚΑΙΕΙ” ΕΩΣ ΚΑΙ 2,32 ΕΥΡΩ ΤΑ 100 ΧΛΜ.

Το άμεσο μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο ηλεκτρικό, οι κατασκευαστές επενδύουν σε αυτή την εξέλιξη και η VW δεν αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα. Μάλιστα έχει ήδη δύο παράλληλες γκάμες, η μια με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπως είναι τα e-Up! και e-Golf και μια με plug-in υβριδικά, την οποία αποτελούν τα Golf και Passat GTE.

Σε αυτά το σύστημα πρόωσης αποτελείται από το γνωστό κινητήρα βενζίνης των 1.400 κυβικών της VW και του ομίλου της και έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική ισχύ να διαμορφώνεται στους 204 και στους 218 ίππους στο Golf και το  Passat αντίστοιχα. Οι τιμές αυτές εξασφαλίζουν επιδόσεις της τάξης των 7,6 και 7,4 δευτερολέπτων για 0-100, ενώ από την άλλη μπορούν να κινηθούν για μέχρι και 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά.

Στην περίπτωση αυτή η τελική τους περιορίζεται στα 130 χλμ./ ώρα προκειμένου να μην εξαντλείται πολύ γρήγορα η μπαταρία. Φυσικά θέμα αυτονομία δεν τίθεται μιας και σε κάθε περίπτωση υπάρχει ο κινητήρας βενζίνης.

VW PASSAT GTE

Ο συνδυασμός και των δύο εξασφαλίζει όπως είπαμε πολύ καλές επιδόσεις, από την άλλη όμως το αυξημένο βάρος δεν κρύβεται, με αποτέλεσμα να μη μπορούμε να μιλήσουμε και για έναν ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα. Όσο για τη φόρτιση των μπαταριών τους αυτή γίνεται με τον πιο απλό τρόπο από το κοινό οικιακό δίκτυο.

Το τελευταίο ισχύει και για τα φουλ ηλεκτρικά VW, μόνο που εδώ η χωρητικότητα των μπαταριών είναι ακόμα μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα να απαιτείται ακόμα περισσότερος χρόνος για μια πλήρη φόρτιση. Στο πιο μικρό από τα δύο, το e-Up! φτάνει τα 18,7 kWh, τιμή που εξασφαλίζει μια αυτονομία γύρω στα 160 χιλιόμετρα. Η απαραίτητα διευκρίνηση εδώ είναι πως αυτή η τιμή αφορά ιδανικές συνθήκες, γεγονός που στην πράξη σημαίνει πως η χρήση κλιματισμού, είτε για ζέστη το χειμώνα είτε για δροσιά το καλοκαίρι, κόβει χιλιόμετρα.

Αν ξεπεράσεις το άγχος που σου προκαλεί κάτι τέτοιο –όπως είπαμε η φόρτιση διαρκεί αρκετή ώρα– δύο είναι αυτά που θα σου κάνουν εντύπωση: η τελείως αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα των 60 kW (82 ίπποι) και η άμεση απόκριση στο γκάζι. Η οποία μεταφράζεται βέβαια σε απρόσκοπτη επιτάχυνση, χωρίς την υστέρηση που εμφανίζουν ακόμα και οι καλύτεροι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

VW-E-UP!

Αντίστοιχη και πιο δυναμική είναι η συμπεριφορά του e-Golf, που έχει 85 kW (115 ίππους) και ολοκληρώνει το 0-100 σε 10,4 δεύτερα. Το νούμερο αυτό μπορεί να μην εντυπωσιάζει εκ πρώτης, αλλά να λάβει κανείς υπόψη του το ότι οι μπαταρίες των 24,2 kWh ζυγίζουν ολόκληρα 318 κιλά μάλλον θα αλλάξει άποψη.

Η τελική του e-Golf, για τους ίδιους λόγους που προαναφέραμε, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ./ ώρα, ενώ προκειμένου να εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία υπάρχουν, όπως και στο e-Up! άλλωστε, 2 οδηγικά προφίλ, τα Eco και Eco+, καθώς και 4 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας μέσω της πέδησης.

Για τη φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού Golf χρειάζονται σε οικιακό δίκτυο έως και 13 ώρες, διάστημα που μπορεί να μειωθεί στις 8 με τη χρήση του ειδικού Wall Box ή ακόμα και στα 30 λεπτά για το 80% της χωρητικότητα των συσσωρευτών στους ειδικούς σταθμούς συνδυαστικής φόρτισης (CCS), που δυστυχώς στην Ελλάδα είναι λιγότεροι και από τα δάχτυλα του ενός χεριού.

Φυσικά το πρώτο κρίσιμο ερώτημα είναι πόσο κοστίζει η μετακίνηση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και το δεύτερο πόσο χρήματα απαιτούνται για την αγορά του. Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι με βάση τις ισχύουσες τιμές για την ηλεκτρική ενέργεια, 2,32 ευρώ για το e-Up! και σε 2,51 ευρώ για το e-Golf και για κάθε 100 χιλιόμετρα. Νούμερα που εντυπωσιάζουν και που είναι χαμηλότερα σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο τύπο «καυσίμου».

VW-E-GOLF

Εξίσου εντυπωσιακοί, αλλά για τον αντίθετο ακριβώς λόγο, είναι οι αριθμοί που αφορούν τις τιμές αγοράς τους. Έτσι λοιπόν το e-Up! κοστολογείται από 28.000 ευρώ και το e-Golf από 39.900 ευρώ, ποσά από τα οποία προκύπτουν δύο βασικά συμπεράσματα: το πρώτο είναι πως χωρίς κρατικές επιδοτήσεις που θα περιορίσουν το συγκεκριμένο κόστος στο επίπεδο ή σχεδόν στο επίπεδο ενός ανάλογου συμβατικού μοντέλου η διείσδυση των ηλεκτρικών μοντέλων θα εξακολουθεί να κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικό για το τελευταίο είναι πως πέρυσι πουλήθηκαν στη χώρα μας μόλις 62, ενώ ένα καλό παράδειγμα είναι η περίπτωση του Tesla Model 3, που στις ΗΠΑ και ανάλογα με την πολιτεία επιδοτείται μέχρι και με 13.500 δολάρια.

Φτηνά δεν είναι ούτε τα plugin υβριδικά της VW, μιας και το Golf GTE ξεκινά από τις 37.950 ευρώ και το αντίστοιχο Passat από τις 52.000 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota