Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε συνολικά πρόστιμα 2,93 δις ευρώ στις κατασκευάστριες εταιρείες φορτηγών Iveco, DAF, Volvo/ Renault και Daimler (Mercedes), που σε συνεννόηση μεταξύ τους καθόριζαν τις τιμές των μεσαίων και μεγάλων φορτηγών. Παράλληλα καθόριζαν και το χρόνο παρουσίασης αντιρυπαντικών τεχνολογιών, ενώ μετακυλούσαν το κόστος στους καταναλωτές.
Από τις κινήσεις τους αυτές ζημειώθηκαν περισσότεροι από 600.000 επαγγελματίες πανευρωπαϊκά, ενώ το μεγαλύτερο πρόστιμο, ύψος 1 δις, καλείται να πληρώσει η Mercedes.
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να είναι ακόμα πιο υψηλά, αν οι εταιρείες δεν παραδέχονταν την ενοχή τους, ενώ γλίτωσε η MAN, εταιρεία του ομίλου Volkswagen που βοήθησε στην αποκάλυψη του καρτέλ που ιδρύθηκε το 1997 και δρούσε για 14 ολόκληρα χρόνια, ελέγχοντας στην ουσία την ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών. Κι αυτό γιατί 9 στα 10 φορτηγά που πωλούνται στην Ευρώπη προέρχονται από τις συγκεκριμένες εταιρείες.
Γιάννης Σκουφής