Σύνδεση

F1

Η ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 ΣΤΟ ΜΟΝΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΠΕΤΑΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ ΣΟΥ

H ατάκα αυτή του Nelson Piquet έχει μείνει στην…

H ατάκα αυτή του Nelson Piquet έχει μείνει στην ιστορία γιατί χαρακτηρίζει επακριβώς τις συνθήκες που έχουν να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί στους στενούς δρόμους του πριγκηπάτου. Το ενδιαφέρον πάντως είναι πως τα σοβαρά ατυχήματα που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια των Γκραν Πρι του Μονακό είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Πιο παλιά, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του΄50 δεν ήταν λίγες οι φορές που τα μονοθέσια μαζί με τους πιλότους τους κατέληγαν στη θάλασσα, μετά το σικέιν της μαρίνας. Βουτιά είχε κάνει το 1955 ο μεγάλος Alberto Ascari με τη Lanciα του, κάτι που δύο χρόνια αργότερα το έκανε ο Mike Hawthorn με τη Ferrari του, αλλά και το 1965 ο Paul Hawkins με τη Lotus 33. Ο οποίος έπειτα από 79 ολόκληρους γύρους αποφάσισε να δροσιστεί, κίνηση που έμεινες ευτυχώς χωρίς συνέπειες για τον ίδιο, μιας και γρήγορα τον ψάρεψαν από το νερό.

Δύο χρόνια μετά, το 1967, συνέβη το πιο σοβαρό ατύχημα στο σιρκουί του Μονακό, που κόστισε τη ζωή στο Lorenzo Bandini. Ο οποίος στον 82ο γύρο ήταν δεύτερος με τη Ferrari του και στην προσπάθειά του να κερδίσει μερικά δευτερόλεπτα και να πλησιάσει τον πρώτο ακουμπά στα όρια της πίστας και εκσφενδονίζεται προς τα αριστερά, πάνω στις αχυρόμπαλες. Το μονοθέσιο του άτυχου Ιταλού πιάνει φωτιά, ενώ ο συνδυασμός του καυσίμου που χύνεται και του άχυρου κάνουν το σημείο κόλαση. Οι διασώστες βγάζουν το Bandini έπειτα από 3 λεπτά από τα συντρίμμια, ενώ τρεις μέρες μετά καταλήγει στο νοσοκομείο εξαιτίας των εγκαυμάτων του.

Αυτό είναι και το μόνο θανατηφόρο ατύχημα που έχει συμβεί στο Μονακό, ενώ μετά από αυτό οι γύροι περιορίσθηκαν από 100 σε 80, ενώ σήμερα είναι 78.

Το δεύτερο πιο σοβαρό ατύχημα ήταν αυτό του Karl Wendlinger κι ενώ ολόκληρος ο κόσμος της Φόρμουλα 1 ήταν ακόμα υπό σοκ από το θάνατο του Senna, πριν από μόλις 2 εβδομάδες. Ο Wendlinger έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην έξοδο του τούνελ, ενώ είχε πιάσει τα 270 κι έπεσε με περίπου 170 χλμ./ ώρα στις μπαριέρες, με αποτέλεσμα να μείνει 19 μέρες σε τεχνητό κώμα, χωρίς ευτυχώς συνέπειες για τον Αυστριακό, ο οποίος συνέχισε την καριέρα του κανονικά.

Η έξοδος του τούνελ έχει προβληματίσει αρχικά και σοκάρει στη συνέχεια πολλούς οδηγούς, μεταξύ των οποίων τον (επίσης Αυστριακό) Alex Wurz, το 1998 και τον Jenson Button το 2003, ενώ σε άλλα σημεία του σιρκουί είχαν εξόδους και προσκρούσεις οι Martin Brundle, Ralf Schumacher, Sergio Perez, Felippe Massa, Karun Chandhok από τον οποίο είναι και η εντυπωσιακή πρώτη φωτογραφία μας και βέβαια ο Nico Rosberg, που είχε και στα φετινά δοκιμαστικά τη στιγμή του.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota