Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έρευνα: τα ελαστικά ρυπαίνουν 1.000 φορές περισσότερο από τα καυσαέρια!

Η ρύπανση από την φθορά των ελαστικών μπορεί να είναι και 1.000 φορές μεγαλύτερη από αυτή που εκπέμπουν οι απολήξεις των αυτοκινήτων, σύμφωνα με έρευνα της Emissions Analytics.

Πρόκειται για μια ανεξάρτητη εταιρία που εξειδικεύεται σε επιστημονικές και εργαστηριακές μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες που σχετίζονται με τα καύσιμα, τις εκπομπές ρύπων και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έκανε μια έρευνα γύρω από την φθορά των τριβόμενων υλικών, όπως είναι τα τακάκια των φρένων, και την φθορά των ελαστικών.

Η έρευνα επισημαίνει πως το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο στα πιο «βαριά» SUV, αλλά και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες μπαταρίες. Και αναδεικνύει ένα νέο είδος ρύπων όπως είναι NEE, δηλ. αυτοί που δεν εκπέμπονται από τις απολήξεις των αυτοκινήτων (non-exhaust emissions ή NEE). Τα ΝΕΕ θεωρείται πως σήμερα αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές πρωτογενών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές, το 60% των PM2.5 και το 73% των PM1.0.

Στην έκθεση 2019 «Εκπομπές εκτός εξάτμισης από την οδική κυκλοφορία», η ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ποιότητα του αέρα της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου (AQEG) συνέστησε να αναγνωριστεί αμέσως η NEE ως πηγή συγκεντρώσεων ατμοσφαιρικών σωματιδίων στο περιβάλλον, ακόμη και για οχήματα με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων σωματιδίων – όπως είναι τα ηλεκτρικά.

Στην έρευνα της η Emissions Analytics αναφέρει πως ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback με ολοκαίνουργια, σωστά φουσκωμένα ελαστικά, «εκπέμπει» 5,8 γραμμάρια PM ανά χιλιόμετρο. Αντίστοιχα, από την εξάτμιση βγαίνουν μόλις 4,5 χιλιοστογραμμάρια ανά χιλιόμετρο, δηλ. 1.000 φορές περισσότερο. Κάτι που σημαίνει πως σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο και σε ένα κύκλο π.χ. 40.000 χιλιομέτρων το βάρος των PM φτάνει τα 232 κιλά. Κομματάκι αδύνατο, θα έλεγα.

Βλέπετε αυτό που δεν αναφέρεται ξεκάθαρα και πρέπει να το ψάξει κανείς στο site τους, είναι πως η έρευνα βασίστηκε σε μετρήσεις με τα φτηνότερα λάστιχα, με πολύ μεγάλο φορτίο στο αυτοκίνητο, σε πολύ μέτρια άσφαλτο, με υψηλές ταχύτητες και με στροφές. Οπότε κανένα αυτοκίνητο στον κόσμο δεν μπορεί να κινείται με αυτές τις συνθήκες. Οπότε το εντυπωσιακό «1.000x» προφανώς και δημιουργεί όμορφες εντυπώσεις.

Πάντως, το θέμα των PM δεν πρέπει να περνά απαρατήρητο, έστω και αν αυτό διασκορπίζεται στο περιβάλλον και δημιουργεί θέμα μόνο σε κλειστούς χώρους και όταν είναι συγκεντρωμένο (π.χ. σκόνη από τα τακάκια).

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota