Όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 η Κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία μπήκε δυνατά στην παγκόσμια αγορά κυρίως μέσω των εταιρειών Daewoo, Hyundai και Kia, ένα ταλαντούχο ζευγάρι Κορεατών με εμπειρία στον κλάδο ξεκίνησαν τη δική τους επιχείρηση.
Ο Han-chul Kim και η γυναίκα του Ji-sun Choi δημιούργησαν την εταιρεία Proto Motors με αντικείμενο την κατασκευή σπορ πειραματικών μοντέλων. Μετά από περίπου 15 χρόνια εξέλιξης για την κατασκευή ενός σπορ αυτοκινήτου επιδόσεων αλλά και πολλών προβλημάτων για την μετάβαση προς τη μαζική παραγωγή – κυρίως εξεύρεσης των απαραίτητων κεφαλαίων – εμφανίσθη το 2006 η επίσης Κορεατική εταιρεία Oullim Motors που εξαγόρασε την Proto Motors με στόχο και δέσμευση να θέσει το αυτοκίνητο σε κυκλοφορία.
Με την ονομασία Spirra και μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες προσπαθειών, η Κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει πλέον το δικό της τύπου supercar μοντέλο με αμάξωμα ελαφρύ από ανθρακονήματα, φρένα της Brembo με 6πίστονες δαγκάνες και μοτέρ δανεικό από την Hyundai.
Πρόκειται για τον V6 κινητήρα 2,7 λίτρων με ή χωρίς υπερσυμπιεστή (μονό ή διπλό) σε διάφορες εκδόσεις ισχύος που ξεκινούν από τους 175 ίππους στην ατμοσφαιρική έκδοση Spirra –N και φθάνουν στους 500 ίππους της κορυφαίας έκδοσης Spirra-EX. Η τελευταία μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 315 χλμ/ώρα και να επιταχύνει σε χρόνο μόλις 3,5’’ για τα 0-100, επιδόσεις που είναι εφικτές λόγω του χαμηλού βάρους της κατασκευής.
{gallery}photos/20/car_news/spirra{/gallery}