Σύνδεση

Featured

Το Seat Arona 1.0 TGI ανανεώθηκε αισθητά

Μπορεί το Arona να μετράει ελάχιστα χρόνια ζωής (κλεισμένη τετραετία), όμως για τη Seat αποτελεί ένα σημαντικό μοντέλο στα B-SUV, ποντάροντας πολλά σε μια κατηγορία που εξελίσσεται σε μία από τις πλέον δημοφιλείς. Τα ασφάλτινα crossover με επιθετικό look, προσιτή τιμή αγοράς, επαρκείς χώρους για τέσσερις και compact διαστάσεις. Λίγα λόγια που αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό το προφίλ του ισπανικού μοντέλου.

Στο πλαίσιο λοιπόν της ανανέωσης ημίσειας ζωής για το Arona, βλέπουμε πιο επιθετικό σχεδιασμό στο εμπρός τμήμα με αιχμηρή μάσκα και στρογγυλούς προβολείς Eco LED, τοποθετημένους πιο ψηλά στο αμάξωμα, στοιχείο που προσδίδει μία έξυπνη off road πινελιά και καλοδεχούμενη «αγριάδα» σε διακριτικό βαθμό. Στο πλάι περισσότερο θα προσέξει κανείς τις νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών για την περίπτωση της έκδοσης δοκιμής μας (προαιρετικά 18 ίντσες), ενώ στο πίσω μέρος θα σταθεί κανείς στην αεροτομή και στον «ψευδό-διαχύτη» που τραβούν το βλέμμα χωρίς να κάνουν τη διαφορά εμφανισιακά.

Το κομψό Sapphire blue χρώμα της δοκιμής μας συνδυάζεται με μαύρη οροφή και αποτελεί μία από τις νέες χρωματικές επιλογές (μπορείς να επιλέξεις και οροφή στο λευκό candy white) για το Arona. Η… νέα γκαρνταρόμπα (Dark Camouflage, Asphalt Blue) αρκεί πολλές φορές από μόνη της για να φρεσκαριστεί εξωτερικά ένα μοντέλο που βρίσκεται στο μέσο του κύκλου ζωής.

Ο ίδιος άνεμος αλλαγής και στο εσωτερικό, με το πρώτο πράγμα που προσέχεις να είναι το αναβαθμισμένο φινίρισμα (μας άρεσε η λευκή οριζόντια φάσα κατά μήκος του ταμπλό, οι νέοι αεραγωγοί, και φυσικά η ελεύθερη οθόνη των 8,25 ιντσών του Seat Connect. Με πιο εύκολες λειτουργίες που θυμίζουν ακριβό tablet και τοποθετημένη πιο ψηλά στο ύψος του βλέμματος του οδηγού, δίνει high tech τόνο χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη εξοικείωση.  

Από πλευράς χώρων το Arona τα πηγαίνει εξαιρετικά για το μήκος του (4,138 μέτρα) σε ότι αφορά τα πόδια και το ύψος δύο ενηλίκων που κάθονται πίσω, ενώ και στις εμπρός θέσεις οι χώροι, η πρακτικότητα και η εργονομία δεν θα προβληματίσουν. Η θέση οδήγησης μπορεί να απαιτεί αρκετά… πειράματα μέχρι να αποδειχθεί βολική στο τέλος, ενώ στην πληρέστατη έκδοση εξοπλισμού Optimum, συναντάμε δέρμα και αλκαντάρα στα καθίσματα, πλειάδα ηλεκτρονικών βοηθημάτων και gadgets, λείπουν ωστόσο οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζώνη ασφαλείας.

Το compact crossover της ισπανικής εταιρείας βασίζεται στο πλαίσιο MQB-A του γκρουπ (γνωστή και από το Ibiza) με αυτό να μεταφράζεται σε εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και χαρακτήρα καλοστημένου hatchback πόλης (ημιάκαμπτος πίσω) και όχι ενός B-SUV που απέχει 17 εκατοστά από το έδαφος. Μαζί με το ακριβές και κοφτερό τιμόνι και το σφιχτής κλιμάκωσης 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, δημιουργούν ένα πακέτο που χαίρεσαι να οδηγείς σε σφιχτές ασφάλτινες διαδρομές παρά το μικρό 1.000άρι μοτέρ.

Μια χαρά που πολλαπλασιάζεται κάθε φορά που επισκέπτεσαι ένα από τα 21 πρατήρια φυσικού αερίου στην Ελλάδα, τους λες «γέμισε το» και σου απαντούν «μάλιστα 10 ευρώ παρακαλώ».

Όχι δε διαβάσατε κάτι λάθος, το Arona της δοκιμής μας εφοδιάζεται με 1.000άρη κινητήρα 90 ίππων που καταναλώνει περίπου 5,2 κιλά πεπιεσμένου φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα. Έτσι με την τρέχουσα τιμή του συγκεκριμένου καυσίμου να φτάνει τα 0,89 €/kg, έχουμε να κάνουμε με ένα κόστος περίπου 4,60 ευρώ για κάθε 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Παράλληλα, ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 9,0 λίτρων λειτουργεί ως δίχτυ ασφαλείας κάθε φορά που τελειώνει το CNG και δεν βρισκόμαστε κοντά σε κάποιο από τα λιγοστά πρατήρια της Αττικής.

Για την εταιρεία η αυτονομία συνολικά αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα, στην πράξη όμως μπορούμε να πούμε ότι θα διανύσεις max 300 χιλιόμετρα με φυσικό αέριο και άλλα 120 με αμόλυβδη σε περίπτωση που εξαντλήσεις τα καύσιμα χωρίς στάση για ανεφοδιασμό. Αυτό δε χρειάζεται να συμβεί γιατί πολύ απλά «λοκάρεις» ένα πρατήριο που βρίσκεται κοντά στις διαδρομές σου και κάθε π.χ. 250 χιλιόμετρα κάνεις μια δίλεπτη στάση, δίνεις 10 ευρώ και ίσως μείνουν ψιλά και για καφεδάκι.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή (με εξαίρεση τα ηλεκτρικά) πρόκειται για το πλέον οικονομικό και καθαρό -σε χρήση- crossover της ελληνικής αγοράς με διαφορά, γιατί πολύ απλά εκπέμπει 25% λιγότερο CO2, καταναλώνει ελάχιστα (5,0 έως 5,5 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα) και το καύσιμο του είναι 50% φθηνότερο από την αμόλυβδη και 30% φθηνότερο σε σχέση με το diesel.  

Σε σχέση με το βενζινοκίνητο Arona οι διαφορές τους βρίσκονται στο θάλαμο καύσης, εκεί όπου έχουν τοποθετηθεί ενισχυμένα έμβολα, ελατήρια και έχει πραγματοποιηθεί διαφορετική ρύθμιση στους εκκεντροφόρους. Παράλληλα, οι δεξαμενές καυσίμων στις οποίες το φυσικό αέριο είναι υπό πίεση 200 bar βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα και κάτω από το χώρο αποσκευών (είναι αισθητά περιορισμένος από τα 400 στα 282 λίτρα), με βαλβίδες απελευθέρωσης για παν ενδεχόμενο.

Με γνώμονα εξαρχής την εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις από το Arona 1.0 TGI στο θέμα των επιδόσεων. Παρόλα αυτά, το ισπανικό crossover είναι αξιοπρεπέστατο για το βάρος του (1.311 κιλά), με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνονται σε 13,2 δεύτερα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 178 χλμ./ώρα.

Αυτή η παραχώρηση, μαζί με το περιορισμένο πορτμπαγκάζ και τις 18 χιλιάδες ευρώ (+600 ευρώ σε σχέση με το TSI) που ζητά το Arona TGI είναι τα μοναδικά εμπόδια που μπορούν να σας βάλουν σε σκέψεις για το ολόφρεσκο crossover. Αν από την άλλη μεριά της ζυγαριάς προσθέσεις την εξωπραγματική οικονομία στο οικογενειακό πορτοφόλι (θα το ξαναγράψουμε, 4,6 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα), τη συμπεριφορά στο δρόμο και τον αέρα του φρέσκου crossover, δεν τίθεται θέμα διλλήματος για το αν αξίζει η όχι η αγορά του.

SEAT ARONA 1.0 TGI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.138×1.780×1.552 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.566 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 282- 1.162 λίτρα
Βάρος: 1.311 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης και CNG
Ισχύς: 90 PS/ 4.000- 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 160 Nm/ 1.800- 3.800 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 13,2”, 178 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,2 κιλά/ 100 χλμ.
CO2: 96- 103 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 19.390 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Όλα τα πρατήρια CNG στη χώρα μας:

ΑΝΘΟΥΣΑ
Σταθμός Ανεφοδιασμού Fisikon Ανθούσας
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
1ο χλμ. Λ. Ανθούσας
Ανθούσα, Τ.Κ. 15349
Τηλ: 210 6668370

ΚΗΦΙΣΙΑ
Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
Λ. Κηφισίας 264
Κηφισιά, Τ.Κ. 14562
Τηλ.: 210 8016506

ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 06.00– 22.00
8ο χλμ. Ε. Ο. Αθηνών Θεσσαλονίκης (ρεύμα προς Θεσσαλονίκη)
Νέα Φιλαδέλφεια, Τ.Κ. 14341
Τηλ.: 210 2514334

ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗΣ
Πρατήριο ΕΚΟ Μ. Κρητικός–Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
Καναπιτσερή 12 & Ηλ. Βενέζη 4
Άγ. Ιωάννης Ρέντης, Τ.Κ. 18233
Τηλ.: 210-5445551, 210-5446860

ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Σταθμός Ανεφοδιασμού Fisikon Άνω Λιοσίων
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
Καραϊσκάκη και Νικηταρά
Άνω Λιόσια, Τ.Κ. 13341
Τηλ. 210-2471737

ΚΟΡΩΠΙ
Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 06:00- 22:00
19o χλμ. Λ. Μαρκοπούλου
Κορωπί, Τ.Κ. 19400
Τηλ.: 210-6642878

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
Πρατήριο BP-Fisikon
Ώρες λειτουργίας : 06.00– 22.00
Λ. Πρωτόπαππα 56 & Σαχτούρη
Ηλιούπολη, Τ.Κ. 163 42
Τηλ.: 210 9964193

ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ
Πρατήριο BP-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 06:00- 22:00
16ο χλμ. Ν.Ε.Ο Αθηνών – Κορίνθου
Ασπρόπυργος, Τ.Κ. 19300
Τηλ.: 210 5576626

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΥΛΑΙΑ
Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
Λ. Γεωργικής Σχολής 128
Πυλαία, Τ.Κ. 57000
Τηλ.: 2310 365010

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΙΝΔΟΣ
Promethan CNG
Εχέδωρο 570 22
Τηλ 2311 990914

ΑΧΑΪΑ ΣΕΑ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΥ (προς Αθήνα)
Πρατήριο EKO-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
110,20 χλμ. Ν.Ε.Ο Κορίνθου- Πατρών
Τ.Κ. 26500 Ψαθόπυργος, Αχαϊα
Τηλ επικοινωνίας: 2610 931206

ΑΧΑΪΑ ΣΕΑ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΥ (προς Πάτρα)
Πρατήριο EKO-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
110,20 χλμ Ν.Ε.Ο Κορίνθου- Πατρών
Τ.Κ. 26500 Ψαθόπυργος, Αχαϊα
Τηλ επικοινωνίας: 2610 931182

ΒΟΛΟΣ
Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
Οδός Λαρίσης 202
Τ.Κ. 383 34
Τηλ.: 24210 67820

ΛΑΡΙΣΑ
Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 06:00-22:00 Δευτέρα έως Σάββατο, 07:30-21:00 την Κυριακή
Οδός Βόλου 65
Τ.Κ. 41336
Τηλ.: 2410 230158 & 2410 232024

ΛΑΡΙΣΑ
Πρατήριο Elin
ITALMETANO-HELLAS ΜΟΝ. Α.Ε.
Ώρες λειτουργίας: 06:30-22:30 Δευτέρα με Κυριακή
Οδός Υγείας, Θέση Νταούλια Λάρισας, Λάρισα
Τηλ. 2410 614994

ΛΑΡΙΣΑ ΕΚΟ ΣΕΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ (Άνοδος)
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
373,60 χλμ. Αθηνών– Θεσσαλονίκης
Δήμος Μακρυχωρίου, Λάρισα
Τηλ.: 24950 22690

ΛΑΡΙΣΑ ΕΚΟ ΣΕΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ (Κάθοδος)
Ώρες λειτουργίας: 06:00- 22:00
373,60 χλμ. Αθηνών– Θεσσαλονίκης
Δήμος Μακρυχωρίου, Λάρισα
Τηλ.: 24950 22805

ΛΑΜΙΑ
Πρατήριο BP-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 24 ώρες
6ο χλμ. Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας
Τ.Κ. 35100
Τηλ.: 22310-46465 & 22310-47433

ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Πρατήριο Αμαξοστάσιο ΚΤΕΛ Ιωαννίνων-Fisikon
Ώρες λειτουργίας: 08:00-21:00
Δευτέρα έως Σάββατο
Θέση Κουμπλιές, Τ.Δ. Πεδινή Ιωαννίνων
Τ.Κ. 45500
Τηλ.: 26510 90675

ΤΡΙΚΑΛΑ
PROMETHAN CNG
Τρίκαλα 421 00
Τηλ 2431 075777

 

 

 

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Πόσα χιλιόμετρα θα μπορέσετε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο πιο γρήγορος είναι ένας πιλότος Φόρμουλα 1 από απλούς οδηγούς; (Video)

F1

Το TOGG, το τούρκικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πήρε τους δρόμους

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup