Σύνδεση

Alpine

RENAULT ALPINE: ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΕΥΗ

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα από τα πιο αναμενόμενα αυτοκίνητα για την φετινή χρονιά είναι η ολοκαίνουργια Alpine η οποία έχει ήδη δημιουργήσει έναν μεγάλη αίσθηση με τις κατά καιρούς διαρροές από την Renault για τα τεχνικά της χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, η επίσημη πρώτη παρουσίαση της νέας Alpine θα γίνουν στις 7 Μαρτίου στην Γενεύη, σχεδόν 62 ολόκληρα χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης Alpine A106.

Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν μετά το καλοκαίρι, με τιμές που θα βρίσκονται στην περιοχή των 50-55 χιλιάδων ευρώ ενώ θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την έκθεση της Γενεύης να μάθουμε τα πλήρη τεχνικά της στοιχεία, και αν κάτω από το καπό θα βρίσκεται τούρμπο κινητήρας των 1.600 ή 1.800 κ.εκ. και πόση θα είναι η ιπποδύναμη αυτού του νέου και πολύ ενδιαφέροντος σπορ κουπέ.

Alpine-A106-1956

Πάντως η γαλλική εταιρία φροντίζει κατά καιρούς να μας αποκαλύπτει κάποια από τα στοιχεία του αυτοκινήτου, όπως θα κάνει και στην έκθεση Retromobile όπου θα βρίσκονται δίπλα-δίπλα η νέα και η παλιά Alpine για πρώτη φορά. Κάτι που μας οδηγεί να θυμηθούμε μερικές από τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες ενός οχήματος που έγραψε την δική του σελίδα στην ιστορία της αυτοκίνησης και πολύ περισσότερο των αγώνων ράλι.

Η πρώτη Alpine A106 πάνω σε ένα Renault 4CV και την περίοδο 1955-1959 o τότε ανεξάρτητος κατασκευαστής (η Alpine αποτέλεσε ιδέα του γιου ενός ντίλερ στην Διέππη, του Jean Rédélé) παρήγαγε συνολικά 251 αυτοκίνητα.

Renault-Alpine_A_110-1970-1280-02 (1)

Την σκυτάλη παρέλαβε ως μία φυσική εξέλιξη η Alpine A108, αλλά η Alpine A110 ήταν η «μπερλινέτα» που ανέλαβε δράση από το 1962 (όταν αντικατέστησε την Α108) με τον κινητήρα του Renault 8. Ήταν ένα πραγματικό best-seller που κατασκευάστηκε έως το 1977 με περίπου 8.000 αυτοκίνητα να βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής στην Διέππη (βόρεια της Γαλλίας) και ακόμη 4.000 που κατασκευάστηκαν στην Βραζιλία, στο Μεξικό και στην Βουλγαρία(!).

Υπήρξαν διάφορες εκδόσεις με διάφορα μοτέρ από 1.100 έως 1.600 κ.εκ. (από Renault Dauphine, Renault 8, Renault 8 Major και Gordini, Renault 12 TS, Renault 16) με ισχύ από 50 έως 138 άλογα. Η Α110 πρωταγωνίστησε στους αγώνες με αποκορύφωμα το 1973 όταν κατέκτησε το WRC και νίκες στα σημαντικότερα ράλι όπως του Μόντε Κάρλο, Ακρόπολις κ.α.

Renault-Alpine_A_310_V6_Group_4-1984-1280-01 (1)

Μετά την θρυλική «μπερλινέτα» ο ιδρυτής της Alpine, o Jean Rédélé, λάνσαρε την πιο εκλεπτυσμένη Alpine A310 που διατηρούσε την κεντρομήχανη αρχιτεκτονική της A110 με σωληνωτό σασί και διάταξη 2+2. Με την Alpine να έχει περάσει πλήρως στην ιδιοκτησία της Renault, η A310 είχε ένα PRV V6 κινητήρα (αντί για 1.600 κ.εκ.) και κατέκτησε το 1977 το πρωτάθλημα ράλι της Γαλλίας. Η έκδοση παραγωγής A310 Pack GT είχε δύο τριπλά καρμπυρατέρ Weber χαρίζοντας μία τελική στα 234 χλμ./ώρα, τιμή εξαιρετική για τα μικρά κουπέ και εκείνη την εποχή.

Renault-Alpine_A_110-1970-1280-03 (1)

Το 1985 έρχεται η Alpine GTA προσφέροντας πέρα από τον ατμοσφαιρικό V6 GT και έναν V6 Turbo. Ήταν η πρώτη Alpine που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από την Renault και με την υποστήριξη του εργοστασίου Berex στην Διέππη. H Renault Alpine ξεχώριζε από το έντονα αεροδυναμικό σχήμα της με μεγάλη επιτυχία στην Γερμανία και την Ελβετία. Την περίοδο 1985-1990 πωλήθηκαν συνολικά 4.660 εκδόσεις V6 Turbo και 1.509 ατμοσφαιρικές εκδόσεις V6 GT στα 2,5 (turbo) και 2,8 λίτρα.

Renault-Alpine_A_610-1991-1280-01 (1)

Με τον χαρακτήρα ενός μεγάλου ευρωπαϊκού GT και με σύγχρονο DNA (κλιματισμό, ABS, υποβοήθηση τιμονιού κ.α.) η Alpine A610 κατασκευάστηκε την περίοδο 1991-1995. Παρουσιάστηκε για να καλύψει μέρος των αναγκών στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες (η Renault ήταν χορηγός το 1992) και είχε έναν τρίλιτρο turbo PRV V6. Ωστόσο, οι πωλήσεις της τελευταίας Alpine δεν κατάφεραν ποτέ να φτάσουν στους στόχους της εταιρίας και η παραγωγή της A610 διακόπηκε πρόωρα το 1995. Σχεδόν 22 χρόνια μετά οι Γάλλοι επιστρέφουν με μία νέα Alpine που θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα και για να επαναφέρει την γαλλική εταιρία σε μία ένδοξη πορεία…

Νίκος Μαρινίπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured