Σύνδεση

Featured

SUZUKI BALENO 1.0 BOOSTERJET: Ο ΜΠΑΛΑΝΤΕΡ ΤΩΝ ΥΠΕΡ- ΜΙΝΙ (ΒΙΝΤΕΟ)

Όπως και όλα σχεδόν τα πράγματα σ’ αυτόν τον κόσμο, έτσι και οι εταιρίες αυτοκινήτων κάνουν τους δικούς τους κύκλους. Άλλοτε επιβιώνοντας σε εποχές που αναζητούν την ταυτότητά τους και την εμπορική τους καταξίωση σε δρόμους και αποφάσεις που δεν οδηγούν πουθενά. Και άλλοτε σε εποχές που για κάποιους λόγους που έχουν να κάνουν συνήθως με κάποιες εσωτερικές ανακατατάξεις σε ανθρώπους -πάντα οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά!- να βρίσκουν τον “ρυθμό” τους και να επιστρέφουν δυναμικά στο προσκήνιο. Σ’ αυτό το μοτίβο των βιομηχανικών κύκλων είναι προφανές ότι κινήθηκε και η Suzuki η οποία τα τελευταία χρόνια φαίνεται να έχει ξαναβρεί την “μαγική” συνταγή για να παράγει αυτοκίνητα τα οποία ξεχωρίζουν σε τομείς ουσιαστικούς που άπτονται της πρακτικότητας και του value for money.

Αθόρυβα και χωρίς τυμπανοκρουσίες η ιαπωνική εταιρία ανανέωσε ιδανικά το Vitara, εντυπωσίασε πρόσφατα με το Ignis, και ετοιμάζει το νέο Swift το οποίο όπως όλα δείχνουν θα κινηθεί στο ίδιο πνεύμα. To Baleno που παρουσιάστηκε στο μεσοδιάστημα μεταξύ Vitara και Ιgnis είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας εποχής για την Suzuki. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα έξυπνα τοποθετημένο μοντέλο, το οποίο από την μια κρατά τις διαστάσεις και την γενικότερη αντίληψη -και την τιμή- των υπέρ- μινι την ίδια στιγμή που οι χώροι που προσφέρει το φέρνουν να ανταγωνίζεται την αμέσως επόμενη κατηγορία.

SAMSUNG CSC

Είναι αναπόφευκτο στην όποια επαφή-δοκιμή με το Baleno να μην ξεκινήσεις από αυτή την εξαιρετικά επιτυχημένη προσπάθεια των μηχανικών και σχεδιαστών της εταιρίας να εξασφαλίσουν αυτούς τους κορυφαίους χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους. Πρέπει πραγματικά να το δεις από κοντά για να πιστέψεις ότι οι πίσω έχουν στην διάθεσή τους τόσο “αέρα” εμπρός από τα πόδια τους (καμία σχέση με περιπτώσεις όπως Fiesta και Polo για παράδειγμα) ενώ και το πορτ μπαγκάζ με τα 355 λίτρα είναι με διαφορά το καλύτερο σ’ αυτή την ομάδα αυτοκινήτων. Στο όλο σκηνικό της άνεσης και της πρακτικότητας συμβάλλουν και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα (οι πλαϊνές θήκες στις εμπρός πόρτες χωράνε μπουκάλι του 1,5 λίτρου!) ενώ μοναδικό -μικρό- παράπονο είναι το μάλλον μικρό άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ.

SAMSUNG CSC

Το δεύτερο στοιχείο που αμέσως ξεχωρίζεις στο Baleno είναι ο κινητήρας του. Ο μικρός τρικύλιδνρος Boosterjet του 1.0 λίτρου με τα 112 άλογα και τη ροπή των 170Νm από τις 2.000 σ.α.λ. είναι μία έκπληξη πρώτου μεγέθους, και ένα από τα καλύτερα μικρά μοτέρ αυτή την στιγμή στην παγκόσμια παραγωγή. Και αυτό όχι μόνο γιατί καταφέρνει να κρύβει πολύ καλά την τρικύλινδρη ταυτότητά του με την σχεδόν παντελή απουσία κραδασμών και την γνωστή χροιά στον ήχο. Αλλά και γιατί καταφέρνει να κινεί με εντυπωσιακούς ρυθμούς το ελαφρύ -κάτω από 950 κιλά- Baleno, σε τέτοιο βαθμό που οι αριθμοί της που δίνει η εταιρία για τις επιδόσεις θέλουν μάλλον αναθεώρηση προς το καλύτερο (τουλάχιστον αυτή την αίσθηση έχεις, ιδίως στις ρεπρίζ…).

SAMSUNG CSC

Είναι πραγματικά μία από τις πιο ευχάριστες εμπειρίες στις δοκιμές των τελευταίων μηνών ο τρόπος που το μικρό αυτό μοτέρ τα καταφέρνει να είναι τόσο αφοπλιστικά γρήγορο και παράλληλα πολύ ελαστικό. Την ίδια στιγμή δε που χάρη και στο 5άρι κιβώτιο με την αραιή κλιμάκωση- είναι και ιδιαίτερα οικονομικό, καθώς στην Εθνική σπάνια θα κινηθεί κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. ακόμα και με σβέλτη οδήγηση ενώ και στην πόλη οι τιμές δεν ξεπερνούν και πολύ τα 6 λίτρα.

SAMSUNG CSC

Από εκεί και πέρα έχουμε ένα “πακέτο” αμαξώματος-σαλονιού που μπορεί να μην έχει κάτι φαντεζί και εντυπωσιακό επάνω του, όμως είναι απόλυτα ισορροπημένο και έχει κάτι που αρέσει σε όλους όπως διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Το 3,995 μέτρων αμάξωμα το τοποθετεί από άποψη μεγέθους μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας των υπερ- μίνι όπως έχουν διαμορφωθεί στις ημέρες μας, με το σχέδιο του να είναι ευχάριστο στο μάτι και με αρκετές λεπτομέρειες –όπως η χρήση χρωμιωμένων φιλέτων σε επιλεγμένα σημεία- να προσθέτουν αυτό το κάτι παραπάνω που χρειάζεται ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας για να αποκτήσει χαρακτήρα.

SAMSUNG CSC

Όσον αφορά το εσωτερικό, αν εξαιρέσει κανείς τα σκληρά πλαστικά -τα οποία όμως διαθέτουν πολύ καλό φινίρισμα και άψογη συναρμογή- δεν υπάρχει κάτι για να παραπονεθεί κανείς. Μπορεί και εδώ να απουσιάζουν στοιχεία εντυπωσιασμού σε ότι αφορά την σχεδίαση, όμως από την άλλη δεν λείπει τίποτα σε ότι αφορά τον εξοπλισμό. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση GLX υπήρχαν τα πάντα: από την οθόνη των 7 ιντσών για τον έλεγχο των πολυμέσων (με δυνατότητες μεταξύ άλλων Apple CarPlay και MirrorLink), μέχρι θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός (!), κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο curise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Brake Assist και πολλά ακόμα.

SAMSUNG CSC

Στον δρόμο δεν υπάρχει κάποια μη αναμενόμενη κατάσταση, καθώς το Baleno ξεκαθαρίζει ευθύς εξ’ αρχής ότι είναι στραμμένο προς πιο άνετες και καθημερινές μετακινήσεις και όχι σε σπορτίφ αναζητήσεις (αυτό θα το κάνει το νέο Swift όταν θα έρθει στα μέσα της χρονιάς). Η φιλοσοφία του είναι η ευκολία στην οδήγηση και η φιλικότητα σε ότι του ζητηθεί να κάνει στα πλαίσια μιας οικογενειακής κατά βάση μετακίνησης, με την ανάρτηση να αποσβένει επαρκώς τις ανωμαλίες και το πλαίσιο να δείχνει έτοιμο να αντεπεξέλθει στην δύναμη και τις επιδόσεις που εξασφαλίζει ο “μικρός διαβολάκος” των 1.000 κ.εκ.

Όλα κυλούν χωρίς εκπλήξεις, με το αυτοκίνητο να είναι εξίσου εύχρηστο μέσα στην πόλη όσο και άνετο και πολιτισμένο στο ταξίδι στην Εθνική, παντού και πάντα προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Μοναδική ένσταση ο θόρυβος κύλισης από τα “οικολογικά” ελαστικά, ο οποίος γίνεται λίγο περισσότερο αισθητός απ’ ότι θα περίμενε κανείς στο σαλόνι, ενώ τα λάστιχα αυτά -όπως και τα περισσότερα αυτής της κατηγορίας- έχουν και τις επιπτώσεις τους στις κάπως αυξημένες αποστάσεις στο φρενάρισμα.

baleno-4

Συνοψίζοντας, το Baleno καταφέρνει χωρίς τυμπανοκρουσίες και υπερβολές να είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα της κατηγορίας του για την ελληνική αγορά. Ισορροπεί θαυμάσια ανάμεσα σε δύο κατηγορίες, συνδυάζοντας κορυφαίους χώρους σε ένα κόμπακτ αμάξωμα, ενώ παράλληλα διαθέτει ένα πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, ακόμα και από την βασική έκδοση GL των 13.260 ευρώ (ΑΒS, ASR, ESP, έξι αερόσακοι, κλιματισμός κ.λπ.)

Σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό κινητήρα και το πολύ καλό πλαίσιο, το Baleno είναι ένας δυνατός μπαλαντέρ για τον Έλληνα καταναλωτή της κρίσης, καθώς μπορεί να βολέψει εξ ίσου καλά είτε ως αυτοκίνητο πόλης είτε ως το μόνο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Μπορεί να κρατά χαμηλούς σχεδιαστικούς τόνους και να μην κερδίζει τους πηχυαίους τίτλους στην μαρκίζα των ευρωπαϊκών ανταγωνιστών του. Όμως, και δίχως ίχνος υπερβολής, πρόκειται για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα σ’ αυτή την περιοχή τιμών της αγοράς καθώς με τα χρήματα ενός super mini αγοράζει κανείς χώρους και ανέσεις μικρομεσαίου. Και αυτό είναι κάτι που πολύ δύσκολα μπορεί να αγνοήσει κανείς στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου σήμερα.

Παναγιώτης Τριτάρης

SUZUKI BALENO 1.0 BOOSTERJET
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.995×1.745×1.470 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.520 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 355-1.085 λίτρα
Βάρος: 930 κιλά
Κινητήρας: 998 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 112 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 170 Nm/ 2.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,4”, 200 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 103 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 101 €
Τιμή: από 13.260 €

 

Φωτογραφίες, βίντεο: Παναγιώτης Τριτάρης

 

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Avatar

    vasileios1000

    06/01/2018 στις 12:39 μμ

    Αξιοι συγχαρητηρίων η SUZUKI και η MARUTI που το κατασκευάζει στην Ινδία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

O Cristiano Ronaldo έχει ή δεν έχει αγοράσει τελικά τη Bugatti La Voiture Noire;

Bugatti

O Cristiano Ronaldo είναι ο ιδιοκτήτης της Βugatti La Voiture Noire!

Bugatti

Το Ford Fiesta ST των 1.500 κυβικών και των 200 ίππων είναι φονέας γιγάντων

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup