Σύνδεση

Featured

Πρόστιμα σοκ για τους ρύπους: 4,5 δις ευρώ για τη Volkswagen, 400+% των κερδών για τη JLR

Από το 2021 οι κατασκευαστές θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα για την υπέρβαση εκπομπών CO2 της γκάμας τους σε σχέση με το όριο των 95 γραμμαρίων το χιλιόμετρο που έχει θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στο σημείο αυτό είναι απαραίτητη μια διευκρίνιση: το όριο των 95 γραμμαρίων το χιλιόμετρο αναφέρεται καταχρηστικά, καθώς είναι ο συνολικός μέσος όρος. Στην πράξη κάθε κατασκευαστής έχει το δικό του όριο αναφοράς που θεωρητικά δεν θα πρέπει να ξεπεράσει για να πληρώσει πρόστιμο. Για τον υπολογισμό του ορίου αυτού καθοριστικό ρόλο παίζει το βάρος (κενό) των μοντέλων της γκάμας και η ρύθμιση αυτή έγινε προκειμένου οι premium κατασκευαστές που κατά κανόνα έχουν πιο μεγάλα, πιο βαριά και πιο ισχυρά μοντέλα να μην έρθουν σε (ακόμα) πιο δύσκολη θέση.

Ο τύπος για τον υπολογισμό του εκάστοτε ορίου CO2 είναι 95 γραμμάρια/ CO2 + 0,0457 x (μέσο βάρος του αριθμού των πωληθέντων αυτοκινήτων της μάρκας – 1.372 κιλά). Όπου 1.372 κιλά είναι το μέσο βάρος των αυτοκινήτων που πωλούνταν στην ΕΕ το 2015, ενώ το μέσο βάρος της μάρκας προκύπτει πολλαπλασιάζοντας το βάρος κάθε μοντέλου με τον αριθμό των πωλήσεών του και διαιρώντας το σύνολο με το σύνολο των πωλήσεων.

PA Consulting

Ο συγκεκριμένος τύπος ευνοεί όπως καταλαβαίνεται τα πιο βαριά αυτοκίνητα και αυτός είναι ένας λόγος που όλο και περισσότεροι κατασκευαστές κόβουν από τη γκάμα τους τα μικρά αυτοκίνητα της κατηγορίας A (μίνι). Τα οποία ναι μεν είναι οικονομικά και με χαμηλές εκπομπές ρύπων αλλά από την άλλη είναι ελαφριά και επηρεάζουν τελικά αρνητικά το μέσο όρο.

Ο δεύτερος καθοριστικός παράγοντας που επηρεάζει το τελικό πρόστιμο είναι το ύψος των πωλήσεων. Και αυτό γιατί το ποσό που θα πρέπει να καταβάλει κάθε εταιρεία προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των γραμμαρίων της υπέρβασης εκπομπής CO2 από το στόχο με 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο και με το πλήθος των αυτοκινήτων που πούλησε η εταιρεία το προηγούμενο έτος. Δηλαδή: (γραμμάρια υπέρβαση στόχου CO2) x 95 €/ γραμμάριο x (αριθμός πωλήσεων).

Για τον όμιλο Volkswagen π.χ. που όπως μπορείτε να δείτε στη συνέχεια από την αντίστοιχη φωτογραφία -τα στοιχεία είναι από την εξαιρετική ανάλυση της εταιρείας PA Consulting και βασίζονται σε προβλέψεις και υπολογισμούς- η υπέρβαση το 2021 θα είναι 12,7 γραμμάρια, ο αριθμός των αυτοκινήτων που προβλέπεται πως θα πουλήσει το 2020 στην Ευρώπη είναι 3,7 εκατομμύρια οπότε το «κουστούμι» είναι της τάξης των 4,5 δις ευρώ. Που αντιπροσωπεύει το 32,4% των κερδών της για το 2018 προ φόρων και τόκων.

[ngg src=”galleries” ids=”5058″ display=”basic_thumbnail”] 

Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Jaguar Land Rover, που συν τοις άλλης έχει και τον πιο εύκολο στόχο, μιας και ο μέσος όρος που πρέπει να πετύχει είναι 130,6 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο -βλέπετε τη θετική επίδραση του βάρους- ενώ υπολογίζεται πως θα βρίσκεται στα 135 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Από τη στιγμή που οι πωλήσεις της δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές το πρόστιμό της θα διαμορφωθεί στα 93 εκατομμύρια ευρώ. Πόσο που σε σύγκριση με τα 4,5 δις της Volkswagen ή με τα σχεδόν 2,5 της FCA (δείτε την αντίστοιχη ανάλυση και θα διαπιστώσετε την αρνητική επίδραση τόσο του χαμηλού βάρους όσο και του περιορισμένου εξηλεκτρισμού) δείχνει πολύ μικρό αλλά αντιπροσωπεύει το 404,3% των μικτών κερδών της. Αυτό από μόνο του θέτει σε μεγάλο κίνδυνο το μέλλον της.

Προκειμένου να μπορέσουν να περιορίσουν τα πρόστιμα αυτά οι κατασκευαστές στρέφονται πάση δυνάμει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που υπολογίζονται με μηδενικές εκπομπές CO2 και στα plug-in υβριδικά με εκπομπές κάτω από 50 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Μάλιστα με βάση την τρέχουσα νομοθεσία η θετική συμβολή και των δύο αυτών κατηγοριών στο υπολογισμό του τελικού προστίμου διπλασιάζεται.

Πάντως με τις τρέχουσες διατάξεις ακόμα και η Toyota, που εδώ και χρόνια επενδύει στα υβριδικά μοντέλα που στην Ευρώπη αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεών της θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο ύψους 18 εκατομμυρίων ευρώ.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota