Σύνδεση

Featured

Πόσο κοστίζει το σέρβις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα;

Δεν απαιτείται αλλαγή λαδιών, φίλτρων, μπουζί και διάφορα άλλα ανταλλακτικά που αφορούν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Τελικά πόσο πιο οικονομικό είναι το σέρβις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Αν εξαιρέσει κανείς την τιμή πώλησης η θεωρία λέει πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πολύ μικρότερο κόστος χρήσης και συντήρησης από ένα συμβατικό. Καταρχήν να πούμε πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει τέλη κυκλοφορίας.

Τώρα, σχετικά με το κόστος χρήσης ένα μέσο EV με κατανάλωση 15 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και μέση τιμή 0,09 €/ kWh έχει κόστος μόλις 1,35 € ανά 100 χιλιόμετρα. Ένα συμβατικό με κατανάλωση 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και τιμή αμόλυβδης 1,40 € ανά λίτρο έχει επταπλάσιο κόστος.

Στην περίπτωση του EV πάντως το κόστος αλλάζει ανάλογα με την χρέωση του παρόχου, σε δημόσιο σημείο, ταχυφορτιστή κ.λπ.

Στα συμβατικά αυτοκίνητα όλοι γνωρίζουμε τι περιλαμβάνουν τα μικρά και μεγάλα σέρβις. Στα ηλεκτρικά οι εργασίες και έλεγχοι που γίνονται αφορούν κυρίως έλεγχο φρένων, του εξωτερικού φωτισμού, των καλωδίων φόρτισης, της αντικατάστασης φίλτρου γύρης, έλεγχο στάθμης ψυκτικού υγρού κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης, έλεγχος/ αντικατάσταση απλής μπαταρίας (όχι υψηλής τάσης), έλεγχος συστήματος υψηλής τάσης, αντικατάσταση υγρού φρένων κ.α.

Στη συνέχεια θα δείτε κάποιες ενδεικτικές πληροφορίες για το κόστος προγραμματισμένης συντήρησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (σε βάθος τουλάχιστον 5ετίας) που διατίθενται στην ελληνική αγορά. Έχει πολύ ενδιαφέρον το πόσο χαμηλό είναι το κόστος των σέρβις (περίπου 2 με 3 φορές χαμηλότερο από ένα συμβατικό) που σίγουρα αξίζει να συζητηθεί.

Σημειώστε μεταξύ άλλων πως ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο αξιόπιστος από έναν  κινητήρα εσωτερικής καύσης (μαζί με όλα τα παρελκόμενα του). Στον αντίποδα η μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάνει περίπου το 2-3% της απόδοσής της κάθε χρόνο (περισσότερο αν ταχυφορτίζει πολύ συχνά σε ρεύμα DC), οπότε σε βάθος 10ετίας θα έχει απωλέσει το 20-30% της απόδοσής της.

Όμιλος Volkswagen (Audi e-tron, VW e-up!, e-Golf, Skoda Citigo IV):

Το κόστος συντήρησης που ακολουθεί αφορά περίοδο 4 ετών είναι ενδεικτικό, με ΦΠΑ και περιλαμβάνει εργασίες όπως επιθεωρήσεις, αντικατάσταση φίλτρου γύρης/σκόνης, αλλαγή υγρών φρένων και καθαρισμό ταμπούρων πίσω (Volkswagen e-up & ŠKODA CITIGOe iV).

Audi e-tron 595 ευρώ

Volkswagen e-Golf 340 ευρώ

Volkswagen e-up! 300 ευρώ

ŠKODA CITIGOᵉ IV 300 ευρώ

MercedesBenz & Smart

Σε βάθος 5ετίας οι εργασίες συντήρησης που διενεργούνται σε μια EQC:

  • Έλεγχος συστήματος πέδησης
  • Λειτουργία και διόρθωση εξωτερικού φωτισμού
  • Έλεγχος καλωδίων φόρτισης
  • Έλεγχος συστήματος καθαρισμού παρμπρίζ
  • Αντικατάσταση φίλτρου σκόνης ενεργού άνθρακα
  • Έλεγχος στάθμης ψυκτικού υγρού κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης
  • Έλεγχος συστήματος υψηλής τάσης
  • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης, αρθρωτών συνδέσμων, στελεχών ανάρτησης & ελαστικών
  • Αντικατάσταση μπαταρίας KeyLess-go
  • Αντικατάσταση υγρού φρένων
  • Αντικατάσταση φίλτρου σκόνης

Εκτιμώμενη συνολική τιμή για 5 συντηρήσεις: 1.020 ευρώ

Κατά τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου, παρέχεται η δυνατότητα επιλογής υπηρεσιών συντήρησης του οχήματος με 3 διαφορετικά πακέτα της αρεσκείας του πελάτη που διατίθενται ως πρόσθετος εξοπλισμός. Τα πακέτα καλύπτουν το συνολικό κόστος συντήρησης για 6 χρόνια/ 160.000 χλμ. στο Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο Mercedes-Benz EQ και/ή επέκταση εγγύησης.

Σε βάθος 5ετίας οι εργασίες συντήρησης που διενεργούνται σε ένα smart EQ:

  • Έλεγχος συστήματος πέδησης
  • Λειτουργία και διόρθωση εξωτερικού φωτισμού
  • Έλεγχος καλωδίων φόρτισης
  • Αντικατάσταση φίλτρου σκόνης ενεργού άνθρακα
  • Έλεγχος στάθμης ψυκτικού υγρού κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης
  • Αντικατάσταση μπαταρίας ηλεκτρικού κυκλώματος (όχι υψηλής τάσης)
  • Έλεγχος συστήματος υψηλής τάσης
  • Αντικατάσταση φυσιγγίου αφυγραντήρα μπαταρίας υψηλής τάσης
  • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης, αρθρωτών συνδέσμων, στελεχών ανάρτησης & ελαστικών
  • Αντικατάσταση υγρού φρένων

Εκτιμώμενη συνολική τιμή για 5 συντηρήσεις: 780 ευρώ

Nissan

Για τα Nissan LEAF,  e-NV200 & e-EVALIA το κόστος συντήρησης στην πενταετία, ανέρχεται στα 564 ευρώ με ΦΠΑ.

BMW & MINI

Τα διαστήματα και το κόστος συντήρησης για τα ηλεκτρικά BMW i3/i3s και MINI Cooper SE είναι ανά 24 μήνες.

Για την 5ετία ή στα 100.000 χλμ. τα κόστη συντήρησης είναι:

  • BMW i3: 595 ευρώ με ΦΠΑ
  • ΜΙΝΙ Cooper SE: 508 ευρώ + ΦΠΑ

H χρονική περίοδος και τα χιλιόμετρα εγγύησης για τις μπαταρίες είναι 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.

OPEL

Το κόστος συντήρησης του ηλεκτρικού Corsa έχει ως ακολούθως:

Ένας πρώτος έλεγχος (άπαξ) στα 12.500 χλμ, το κόστος του οποίου δεν ξεπερνά τα 25 ευρώ (με εκτιμώμενο κόστος εργατοώρας με ΦΠΑ τα 50 ευρώ) και μετά κάθε 2 χρόνια ή 25.000 χλμ. το κόστος του οποίου ανέρχεται στα 135 ευρώ (με ΦΠΑ) συμπεριλαμβανομένων ανταλλακτικών και εργασίας. Ενδεικτικό κόστος 5ετίας στα 345 ευρώ. Οι ανωτέρω τιμές είναι ενδεικτικές καθώς ο κάθε εξουσιοδοτημένος επισκευαστής είναι ελεύθερος να διαμορφώνει την εμπορική του πολιτική όπως κρίνει σκόπιμο.

Jaguar

34.000 χλμ. ή 24 μήνες όποιο έρθει πρώτο

Κόστος για τους πρώτους 60 μήνες: Το κόστος για τον τελικό πελάτη είναι μηδενικό μια και το κόστος καλύπτεται από το πρόγραμμα Jaguar care

Το κόστος για τους 96 μήνες ή 136.000 χλμ.

Εργασία: 135 ευρώ + ΦΠΑ

Ανταλλακτικά: 174 ευρώ + ΦΠΑ

Σύνολο: 309 ευρώ + ΦΠΑ    

Εγγύηση μπαταρίας: Η μπαταρία της i-PACE έχει εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 km και είναι εξαργυρώσιμη αν η κατάσταση υγείας της μπαταρίας πέσει κάτω του 70%.

 

5Σχόλια

5 Comments

  1. Avatar

    Γεροντης

    26/07/2020 στις 11:12 μμ

    Είναι αλήθεια πως σε βάθος δεκαετίας πρέπει να αλλαχτούν οι μπαταρίες,αν ναι πόσο είναι το κοστολογιο?

    • Γιάννης Σκουφής

      Γιάννης Σκουφής

      27/07/2020 στις 8:10 πμ

      Σύμφωνα με όσα ανακοινώνουν οι κατασκευαστές μετά από μια 10ετία η απόδοση της μπαταρίας θα είναι περίπου στο 70%, ενώ αρκετοί δίνουν και εγγύηση για το ίδιο χρονικό διάστημα. Το κόστος εξαρτάται από το μέγεθος της μπαταρίας από πλευράς ενεργειακής χωρητικότητας. Σίγουρα πάντως η αντικατάσταση δεν είναι φτηνή και ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ.

  2. Avatar

    Καραμητρος

    27/07/2020 στις 4:43 μμ

    Εχεις γραψει λανθασμενα οτι εχει κοστος 1,35€/χλμ…δηλαδη Αθηνα-Θεσσαλονικη χρειαζεσαι γυρω στα 700€ να πας μονο…Και λιγο την ορθογραφια σου καλο θα ηταν…φιλια απο Πετρομαγουλα

    • Γιάννης Σκουφής

      Γιάννης Σκουφής

      27/07/2020 στις 7:44 μμ

      Ευχαριστούμε!

  3. Avatar

    Βαγγέλης

    06/08/2020 στις 10:18 μμ

    Μακάρι το κόστος ανά kwh να ήταν 0,09€ αλλά στην πραγματικότητα φτάνει τα 0,15-0,20€ με τις προσαυξήσεις.
    Σίγουρα τα ηλεκτρικά είναι οικονομικότερα από αυτά με θερμικό κινητήρα αρκει η φόρτιση γίνεται στο σπίτι γιατί σε σταθμούς η τιμή μπορεί να φτάσει και τα 0,79€ (πχ ionity), που σημαίνει ότι για όποιον δεν έχει δικό του χώρο στάθμευσης ίσως να μην είναι συμφέρουσα η αγορά του.
    Για τις μπαταρίες πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια θα πεσει η τιμή τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε το Ford Bronco στο πολύ σκληρό Rubicon Trail, το… Nürburgring των τετρακίνητων (Video)

Featured

H σπορ BMW M235i Gran Coupe προβλημάτισε στο τεστ ταράνδου (Video)

BMW







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup